Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dikke bobbel en teek, ... LYME?
Moderator: moderatorteam
- baasje van Bud
- geregistreerd lid
- Contacteer:
dikke bobbel en teek, ... LYME?
Ik zag net dat Buddy onder zijn rechter oog een dikke bobbel heeft en ik meen dat ik er een teek uit zie steken. Alleen Buddy rustig houden en de teek verwijderen lukt me niet, dat doen we altijd samen omdat Buddy de rustigste niet is.
Is een bobbel bij een tekenbeet een teken van Lyme-infectie?
Buddy is vanochtend bij het uitlaten door een herder gepakt vertelde mijn man. Maar hij heeft hem helemaal nagekeken en gevoeld en er was niets gebeurd zei hij.
Dus ik twijfel of het nu een bobbel is van mogelijke bijt (maar ik zie geen bloed), of dat het van de teek is. Normaal heeft hij nooit een bobbel van een teek namelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag ik tot vanavond wachten met de teek eruit halen?
Is een bobbel bij een tekenbeet een teken van Lyme-infectie?
Buddy is vanochtend bij het uitlaten door een herder gepakt vertelde mijn man. Maar hij heeft hem helemaal nagekeken en gevoeld en er was niets gebeurd zei hij.
Dus ik twijfel of het nu een bobbel is van mogelijke bijt (maar ik zie geen bloed), of dat het van de teek is. Normaal heeft hij nooit een bobbel van een teek namelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? Mag ik tot vanavond wachten met de teek eruit halen?
Groetjes van Martina
Buddy

Buddy
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze honden hebben altijd enorme bulten van een tekenbeet.
Is een allergische reactie. Ik zou me niet zo'n zorgen maken.
Als jij denkt dat je het niet lukt alleen de teek te verwijderen zou ik zeker wachten tot vanavond, zodat je het met z'n tweeen kan doen. Dan weet je zeker dat de teek er heel uitkomt en niet de kop blijft zitten.
Over de bulten zou ik me geen zorgen maken. Zoals ik al zei, hier altijd bulten van een teek. Nog nooit lyme gehad
Is een allergische reactie. Ik zou me niet zo'n zorgen maken.
Als jij denkt dat je het niet lukt alleen de teek te verwijderen zou ik zeker wachten tot vanavond, zodat je het met z'n tweeen kan doen. Dan weet je zeker dat de teek er heel uitkomt en niet de kop blijft zitten.
Over de bulten zou ik me geen zorgen maken. Zoals ik al zei, hier altijd bulten van een teek. Nog nooit lyme gehad
- baasje van Bud
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Patrol
- Zeer actief
- *Silvia*
- Zeer actief
- felicia
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier hebben ze allemaal een bult als er een teek heeft gezeten.. is meestal met een paar dagen wel weer weg... niks om je zorgen om te maken meteen... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi