Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diarree
Moderator: moderatorteam
Diarree
Mijn teefje heeft diarree (al van gisteren) en vanaf vandaag merk ik ook dat er een beetje slijm bij is. Kan ik hiervoor iets doen of moet ik er direct mee naar de dierenarts. Ik zal nog wat informatie meegeven: ze is momenteel loops, ( vanaf 27 mei) dus al 14 dagen, zou dit daar een gevolg van kunnen zijn? Met dit warme weer ververs ik regelmatig het drinken maar ik let er wel op dat het toch niet te koud is. Zondag heeft ze wel een kalfsbeen gekregen, dit heb ik eerst 20 minuten in de microgolf gelegd. Is dit misschien de reden? Van voeding is ze niet veranderd, dus dat kan het ook niet zijn. Aan eetlust heeft ze geen gebrek en haar gedrag is verder ook normaal. Hebben jullie hier misschien een oplossing voor
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tja, het kan aan het kalfsbeen liggen: dat moet je dus niet eerst koken of in de magnetron doen, maar rauw geven.
Maar als het daaraan ligt, dan zou de diarree toch binnen een dag of twee moeten stoppen.
Drinkt en eet ze verder wel goed? Let goed op uitdroging vanwege de diarree en nu ook de warmte erbij.
Wat je kan doen is een paar dagen wat lichter voedsel geven, bv gekookte kipfilet met rijst of macaroni en het vocht waarin de kipfilet is gekookt, de bouillon, ook geven..... vinden ze meestal lekker en zo krijgt ze goed vocht binnen.
Houdt de diarree langer aan, dus een dag of 4 hou ik zo'n beetje aan, dan even langs de dierenarts. Heeft ze echt spuitpoep (dus spuit het eruit en is het waterdun) dan moet dit echt na 1 dag weg zijn, anders ook even langs de dierenarts.
Succes en sterkte!
Maar als het daaraan ligt, dan zou de diarree toch binnen een dag of twee moeten stoppen.
Drinkt en eet ze verder wel goed? Let goed op uitdroging vanwege de diarree en nu ook de warmte erbij.
Wat je kan doen is een paar dagen wat lichter voedsel geven, bv gekookte kipfilet met rijst of macaroni en het vocht waarin de kipfilet is gekookt, de bouillon, ook geven..... vinden ze meestal lekker en zo krijgt ze goed vocht binnen.
Houdt de diarree langer aan, dus een dag of 4 hou ik zo'n beetje aan, dan even langs de dierenarts. Heeft ze echt spuitpoep (dus spuit het eruit en is het waterdun) dan moet dit echt na 1 dag weg zijn, anders ook even langs de dierenarts.
Succes en sterkte!

- laro
- Actief
Het beste is geen normaal voer geven. Alleen gekookte kipfilet, koolvisfilet, wit brood, beschuit en evt. lange vingers (krijgt ze toch wat suikers binnen). als het na een paar dgn niet beter gaat dan naar de dierenarts natuurlijk. Gaat het wel beter dan ga je in 5-7 dgn weer langzaam over op normaal voer. Slijm en bloed komen er al snel bij bij diarree, dit kan geen kwaad als het niet heel veel is. Dit komt door de persdrang en dan knapt er weleens een adertje.
- Noa
- Vaste gebruiker
Als ze er niet ziek van is zou ik eerst een paar dagen lichtverteerbaar voer geven, bv kipfilet gekookt, wit brood, beschuit, etc. Als het over is weer langzaam overschakelen op wat ze daarvoor kreeg. Het kan een buikgriepje zijn of iets verkeerds gegeten. Dat slijm komt waarsch. omdat de dikke darm ook ontstoken is, soms kan er dan ook bloed bij zitten.