ik zit met een vraagje? :U :U
we zijn al eens gaan kijken waar we met onze pup naar de puppyschool zullen gaan.we vonden er een in de buurt waar we heel goede reactie's overgehoord hebben en ook toen we gingen kijken stond ons de hele omgang met honden ons direct aan.We hoorden dat als we met onze puppy naar de training willen gaan dat hij voledig gevacineerd moet zijn wat volkomen normaal is vinden we zelf maar hij moet ook nog een appart gevacineerd zijn tegen kennelhoest. Zit dat al niet in de vacins die hij krijgt en kan het geen kwaad? onze fokker zei dat we niet nuteloos moeten inenten omdat tollers soms gevoelig zijn voor vacins.is het normaal dat ik hem dan nog een extra vacin moet geven tegen kennelhoest?
groetjes Ann
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat denken jullie ?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
wat denken jullie ?
muze
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ent niet in tegen kennelhoest, omdat het niet tegen alle vormen van kennelhoest helpt en bij een gezonde hond ook niet levensbedreigend is (vergelijk het maar met griep).
Voor retrievers zijn er in de buurt van brugge verschillende clubs waar je kunt trainen, will to please en best of friends. (http://www.bestoffriends.be en http://users.skynet.be/wtp/ ) Ik weet niet of zij de zelfde eisen stellen)
Elvira
Voor retrievers zijn er in de buurt van brugge verschillende clubs waar je kunt trainen, will to please en best of friends. (http://www.bestoffriends.be en http://users.skynet.be/wtp/ ) Ik weet niet of zij de zelfde eisen stellen)
Elvira
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel veel hondenscholen stellen als voorwaarde dat de hond wordt ingeënt tegen kennelhoest. Dit heeft er mee te maken dat er erg veel honden bij elkaar komen waardoor de kans op infectie gewoon groter is.
De meningen over kennelhoestentingen zijn verdeeld. Sommige mensen zijn er fel op tegen, anderen zweren erbij.
Overigens is het niet zo dat de kennelhoest enting al in het standaard vaccinatiepakket zit. Het is dus niet zo dat je hond nog eens extra tegen kennelhoest wordt geënt, hij is nu namelijk helemaal niet geënt tegen kennelhoest.
Zelf krijgen mijn honden ieder jaar een kennelhoestenting en ik heb er nooit problemen mee ervaren. Het is idd zo dat je hond desondanks nog kennelhoest kan krijgen alleen wordt de hond daar dan veel minder ziek van dan wanneer hij niet geënt is.
Op zich is kennelhoest goed te behandelen met AB. Het hoeft niet perse een gevaarlijke ziekte te zijn (hangt ook af van de algemene weerstand van je hond). Kennelhoest is wel vreselijk besmettelijk.
Je zult dus een afweging moeten maken van wat voor jou het zwaarst telt. Als je bang bent voor een huidreactie op de enting kun je eventueel ook een neusenting overwegen. Daarbij wordt de entstof in de neus gesprayed. Ik heb geen ervaring met eventuele (allergische) reacties op deze neusenting.
Als je om bepaalde redenen geen kennelhoest enting wilt geven kun je dit misschien bespreken met de hondenschool waar je naar toe wilt gaan. Misschien staan ze open voor jouw argumenten. Zo niet, dan zul je op zoek moeten naar een andere hondenschool.
De meningen over kennelhoestentingen zijn verdeeld. Sommige mensen zijn er fel op tegen, anderen zweren erbij.
Overigens is het niet zo dat de kennelhoest enting al in het standaard vaccinatiepakket zit. Het is dus niet zo dat je hond nog eens extra tegen kennelhoest wordt geënt, hij is nu namelijk helemaal niet geënt tegen kennelhoest.
Zelf krijgen mijn honden ieder jaar een kennelhoestenting en ik heb er nooit problemen mee ervaren. Het is idd zo dat je hond desondanks nog kennelhoest kan krijgen alleen wordt de hond daar dan veel minder ziek van dan wanneer hij niet geënt is.
Op zich is kennelhoest goed te behandelen met AB. Het hoeft niet perse een gevaarlijke ziekte te zijn (hangt ook af van de algemene weerstand van je hond). Kennelhoest is wel vreselijk besmettelijk.
Je zult dus een afweging moeten maken van wat voor jou het zwaarst telt. Als je bang bent voor een huidreactie op de enting kun je eventueel ook een neusenting overwegen. Daarbij wordt de entstof in de neus gesprayed. Ik heb geen ervaring met eventuele (allergische) reacties op deze neusenting.
Als je om bepaalde redenen geen kennelhoest enting wilt geven kun je dit misschien bespreken met de hondenschool waar je naar toe wilt gaan. Misschien staan ze open voor jouw argumenten. Zo niet, dan zul je op zoek moeten naar een andere hondenschool.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja ik ent al mijn honden jaarlijks tegen kennelhoest, allereerst is het verplicht daarnaast heb ik ooit kennelhoest bij een van de honden gehad toen ze niet geent waren... en dat wil ik werkelijk niet meer meemaken.. ze kunnen het nog wel krijgen maar een stuk minder.... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi