Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agressieve Bullmastiff
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Agressieve Bullmastiff
Hoi allemaal,
Hier in de buurt woont een vreselijk agressieve Bullmastiff teef. De eigenaresse kan haar bijna niet houden als ik haar tegenkom met de dames. Er is nog nooit wat gebeurd tussen hen en mijn dogjes kijken niet eens naar haar, maar negeren haar volkomen. Toch ontploft ze bijna in haar agressie en laat een enorm gegrom en gesnauw horen. Ik denk dat als haar bazinnetje haar een keer niet houdt, ze enorm op één van mijn dogjes klapt.
Komt dat vaker voor zoveel agressie in een Bullmastiff?
Hier in de buurt woont een vreselijk agressieve Bullmastiff teef. De eigenaresse kan haar bijna niet houden als ik haar tegenkom met de dames. Er is nog nooit wat gebeurd tussen hen en mijn dogjes kijken niet eens naar haar, maar negeren haar volkomen. Toch ontploft ze bijna in haar agressie en laat een enorm gegrom en gesnauw horen. Ik denk dat als haar bazinnetje haar een keer niet houdt, ze enorm op één van mijn dogjes klapt.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Zeer actief
Re: Agressieve Bullmastiff
Ik weet niets van Bullmastiffs, maar volgens mij kan elke hond wel een "andere honden-probleem" ontwikkelen. Het ene ras mischien minder snel dan het andere ras, maar ik denk zelf dat er geen rassen bestaan waarbij het helemaal niet voorkomt...Scooby schreef:Hoi allemaal,
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Wendy,
Het ging mij om de enorme agressie die deze hond uitte. Dit was niet zomaar 'een probleem met andere honden'. Nee, die opengesperde ogen en de schuimbek maakte dat ik verbaasd was over zoveel agressie wat er in die hond zat.
Het ging mij om de enorme agressie die deze hond uitte. Dit was niet zomaar 'een probleem met andere honden'. Nee, die opengesperde ogen en de schuimbek maakte dat ik verbaasd was over zoveel agressie wat er in die hond zat.
Groetjes, Karen
- Roosje
- Zeer actief
Gisteren kwam ik toevallig een Labrador reutje tegen, die ik ken als een vriendelijke slome lobbes die we regelmatig tegen komen in het parkje hier vlakbij. Gisteren aan de riem was het angstaanjagend agressief monster die Dot en Mo wou verscheuren 8O . Ken je dit Bulmastiff teefje alleen maar in situaties wanneer ze aan de riem zit?
Roosje
Roosje

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Roosje schreef: Ken je dit Bulmastiff teefje alleen maar in situaties wanneer ze aan de riem zit?
Roosje
Hoi Roosje,
Ja, ik heb haar nog nooit los zien lopen.
Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ik denk dat het probleem heel erg bij de baas ligt. De hond heeft waarschijnlijk heel lang haar gang kunnen gaan. De BM is een hele makkelijke hond maar heeft wel een goede leiding nodig en die krijgt ze dus niet als ik het zo hoor. De BM kan wel dominant/agressief zijn tegen (vreemde )seksegenoten, net als veel dogachtigen. Dat betekent niet dat dit gedrag dan normaal is maar ze komt er mee weg en dus loont het. Huts moet ook geen vreemde teven maar ik kan wel met haar aan een waslijntje door de stad lopen. Wim dus niet, die moet er wat meer aan doen haar bij zich te houden.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Jessica,
Bedankt voor je reactie. Deze teef begon echter de eerste keer al vanaf een meter of 50/60 als een razende te keer te gaan. Volgens mij kon ze toen nog helemaal niet weten dat ik ook met twee teven liep, dus of het ligt aan het feit dat Lana en Levi sexe-genoten van haar zijn, vraag ik me in dit geval af.
Bedankt voor je reactie. Deze teef begon echter de eerste keer al vanaf een meter of 50/60 als een razende te keer te gaan. Volgens mij kon ze toen nog helemaal niet weten dat ik ook met twee teven liep, dus of het ligt aan het feit dat Lana en Levi sexe-genoten van haar zijn, vraag ik me in dit geval af.
Groetjes, Karen
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Laikagedrag.Scooby schreef:Hoi Jessica,

Vervelend, want je voelt je niet veilig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Hutsje
- Zeer actief
Ik denk dat honden heel goed in staat zijn van een afstand het geslacht te bepalen. Als je denkt dat ze dit niet kan op die afstand dan is dat dus geen "normaal" gedrag voor een BM. En nogmaals, het klinkt nog steeds alsof de baas geen controle over haar heeft en dat ze daarom zo doet. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze nare ervaringen met andere honden heeft opgedaan op jonge leeftijd. Ze worden nogal vaak gegrepen op jonge leeftijd. Heb je wel eens gezien hoe ze op andere honden (reuen) reageert?Scooby schreef:Hoi Jessica,

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Eline,Eline* schreef: Laikagedrag.Althans, Laika van 5 jaar terug. Laika heeft zich een keer losgerukt bij Sander en heeft vervolgens op een meter of 3 afstand van de andere hond keihard staan blaffen en schuimen, maar is niet op de andere hond geklapt. Zou het er overigens niet op gokken.
![]()
Inderdaad. Mijn dogjes liepen namelijk los op dat veld, maar wat als die mevrouw die Bullmastiff niet had kunnen houden?!

Groetjes, Karen
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar geloof ik niet in. Zeker niet agressie zo aan de lijn. Dat is gewoon een kwestie van de andere hond weg zien te krijgen. Geconditioneerd gedrag..waar het dan ook uit voortkomt.(veelal onzekerheid/angst)Hutsje schreef:Ik denk dat honden heel goed in staat zijn van een afstand het geslacht te bepalen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Hutsje
- Zeer actief
Tja, wat dan? Denk je niet dat ze haar hond kan houden, ze loopt er al een tijdje mee toch?Scooby schreef:Hoi Eline,Eline* schreef: Laikagedrag.Althans, Laika van 5 jaar terug. Laika heeft zich een keer losgerukt bij Sander en heeft vervolgens op een meter of 3 afstand van de andere hond keihard staan blaffen en schuimen, maar is niet op de andere hond geklapt. Zou het er overigens niet op gokken.
![]()
Inderdaad. Mijn dogjes liepen namelijk los op dat veld, maar wat als die mevrouw die Bullmastiff niet had kunnen houden?!

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Jessica,Hutsje schreef:Ik denk dat honden heel goed in staat zijn van een afstand het geslacht te bepalen. Als je denkt dat ze dit niet kan op die afstand dan is dat dus geen "normaal" gedrag voor een BM. En nogmaals, het klinkt nog steeds alsof de baas geen controle over haar heeft en dat ze daarom zo doet. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze nare ervaringen met andere honden heeft opgedaan op jonge leeftijd. Ze worden nogal vaak gegrepen op jonge leeftijd. Heb je wel eens gezien hoe ze op andere honden (reuen) reageert?
Ik denk ook dat haar bazin helemaal verkeerd met haar omgaat, hoor waardoor haar gedrag alleen maar versterkt wordt. Ze loopt maar te rukken en te trekken aan die riem en aan de halsband, maar vervolgens blijft ze wel staan... Als ze nu doorloopt met die hond, zodat ze zich niet meer kan fixeren of haar hoofd wegdraait, zou het allemaal een stuk minder heftig zijn, denk ik.
Hoe die teef op reuen reageert, weet ik niet, want toen ik haar voor het eerst tegenkwam, hadden we Freek al niet meer...
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Jessica,Hutsje schreef:Tja, wat dan? Denk je niet dat ze haar hond kan houden, ze loopt er al een tijdje mee toch?Scooby schreef:Hoi Eline,Eline* schreef: Laikagedrag.Althans, Laika van 5 jaar terug. Laika heeft zich een keer losgerukt bij Sander en heeft vervolgens op een meter of 3 afstand van de andere hond keihard staan blaffen en schuimen, maar is niet op de andere hond geklapt. Zou het er overigens niet op gokken.
![]()
Ja, ik was heel bang dat ze haar hond niet kon houden, ja. Zo zag het er namelijk ook uit. Daarbij; ze was eigenlijk met de hond aan het fietsen, maar was afgestapt, omdat ze het fietsend al helemaal niet redde om haar hond in bedwang te houden. Dus ze had in haar ene hand de fiets en moest met haar andere hand die hond bij zich zien te houden.
Ik zie haar pas sinds een paar weken, dus ik weet niet hoe lang ze de hond al heeft.
Ik weet niet wat er was gebeurd als ze die hond echt niet meer had kunnen houden...
Groetjes, Karen
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe kun je dit nou zeker weten?!mechelaar_fan schreef:Eline heeft gelijk, veel lawaai, en als ze los kan, komt er geen aanval, misschien zal ze dichterbij komen aanblaffen, maar meer ook niet.
Geen zorgen om maken.

Groetjes, Karen
- Rolinde
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik denk dat het gedrag van deze hond idd allemaal door onzekerheid komt.
Komt me nl erg bekend voor, James kan dat ook zo erg doen, vnl aan de lijn...............
Ook denk ik dat als de hond los komt er niet veel gebeurt hoor Karen, maak je niet te druk.
Gewoon omdraaien en maken dat je wegkomt met je dogjes, vooral als het baasje van deze hond zo blijft staan!
Groetjes Rolinde en knuffels van James en Ozzy!
Komt me nl erg bekend voor, James kan dat ook zo erg doen, vnl aan de lijn...............
Ook denk ik dat als de hond los komt er niet veel gebeurt hoor Karen, maak je niet te druk.
Gewoon omdraaien en maken dat je wegkomt met je dogjes, vooral als het baasje van deze hond zo blijft staan!
Als je de mensen leert kennen ga je nog meer van je dogje houden!

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Rolinde,
Nee, zoals James doet, ziet er echt heel anders uit dat hoe deze Bullmastiff doet, hoor. Het gedrag van deze Bullmastiff is veel angstaanjagender.
Nee, zoals James doet, ziet er echt heel anders uit dat hoe deze Bullmastiff doet, hoor. Het gedrag van deze Bullmastiff is veel angstaanjagender.
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
Er zijn gewoon honden die je niet los moet laten zeker een BM niet, een dog kan ook hard uithalen als het moet dus het schiet voor beide honden niet op, sommige honden zitten niet voor niets aan de lijn, mensen denken te makkelijk dat ze wel ff los kunnen en dan ff grommen en over zeker??Nee dat geldt echt niet voor elke hond en jij hebt het zelf jkunnen inschatten of de hond alleen maar een beetje gromt of echt wild is van agressie.Scooby schreef:Hoi Rolinde,

Zou gewoon lekker je eigen conclusie trekken.
- Rolinde
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Scooby schreef:Hoi Rolinde,
Ik denk niet dat jij James een keer zo meegemaakt hebt Karen..............als jij hem ziet is ie los nl!
Die ene keer met die koekjes komt een beetje in de buurt denk ik.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je vergeet de familiedoggendag.Rolinde schreef:Scooby schreef:Hoi Rolinde,
Ik denk niet dat jij James een keer zo meegemaakt hebt Karen..............als jij hem ziet is ie los nl!

Daarbij lijkt die ene uitval met die koekjes in de verste verte niet op het gedrag van deze Bullmastiff!
Groetjes, Karen
- Rolinde
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Scooby schreef:Rolinde schreef:Scooby schreef:Hoi Rolinde,
Zat ik net aan te denken ja, hahahaaa![]()
Oh, dus James valt nog wel mee dan?!
Nee, dan zou ik ook erg bang zijn ja 8O als het al erger is dan die draak van mij..............dan is het ook geen onzekerheid van deze hond!!!
Kijk idd maar uit!
Je vergeet de familiedoggendag.

- Hutsje
- Zeer actief
Misschien is het handig als je eens gaat praten met deze mevrouw ipv met ons? Wie weet hoef je wel helemaal niet zo bang te zijn?Scooby schreef:Hoi Rolinde,

- Hutsje
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou daar ben ik het niet mee eens hoor, Wuilus ruikt al op zeer grote afstand of het een teef is, sterker nog, ze ruikt het al als er een teef 2 straten verder is want dan wordt ze opgefokt en wil die kant op. En helaas gaat ze niet alleen blaffen en poaha maken maar liefst eet ze ze op hahaha.Eline* schreef:Daar geloof ik niet in. Zeker niet agressie zo aan de lijn. Dat is gewoon een kwestie van de andere hond weg zien te krijgen. Geconditioneerd gedrag..waar het dan ook uit voortkomt.(veelal onzekerheid/angst)Hutsje schreef:Ik denk dat honden heel goed in staat zijn van een afstand het geslacht te bepalen.
Volgens mij heeft die bullmastif hetzelfde, geslachtsagressie en dan ook net als Wuilus in sterke mate. Ik heb haar supergoed zien opgroeien op sociaal vlak. Haar vriendinnen waren teven waar ze minimaal een jaar mee heeft gespeeld en mee is omgegaan. Ineens sloeg ze om en ook hier schuimbekken en helemaal doorflippen. Ik kan daar echt niks aan doen helaas.
Met reuen kan ze heel goed en ik ga regelmatig bij reuen over de vloer, ze liggen gewoon naast elkaar en staan zij aan zij in huis, spelen en in alles lijkt ze verder prima sociaal.
Met Nelson ging ze ook totaal relaxed om toch? Niet als een gespannen niet sociale hond vind ik persoonlijk

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Flipt ze niet gewoon uit tegen de teven waarvan ze weet dat het teven zijn? Nou kan die bull de doggen natuurlijk ook wel (her)kennen , maar dan is het dus op zicht. Ik geloof niet zo dat een hond op 50 meter afstand kan ruiken wat eraan komt hoor. Dan moet je je hond wel heel lang niet hebben gewassen!MARC_S schreef:Nou daar ben ik het niet mee eens hoor, Wuilus ruikt al op zeer grote afstand of het een teef is, sterker nog, ze ruikt het al als er een teef 2 straten verder is want dan wordt ze opgefokt en wil die kant op. En helaas gaat ze niet alleen blaffen en poaha maken maar liefst eet ze ze op hahaha.
Volgens mij heeft die bullmastif hetzelfde, geslachtsagressie en dan ook net als Wuilus in sterke mate. Ik heb haar supergoed zien opgroeien op sociaal vlak. Haar vriendinnen waren teven waar ze minimaal een jaar mee heeft gespeeld en mee is omgegaan. Ineens sloeg ze om en ook hier schuimbekken en helemaal doorflippen. Ik kan daar echt niks aan doen helaas.
Met reuen kan ze heel goed en ik ga regelmatig bij reuen over de vloer, ze liggen gewoon naast elkaar en staan zij aan zij in huis, spelen en in alles lijkt ze verder prima sociaal.
Met Nelson ging ze ook totaal relaxed om toch? Niet als een gespannen niet sociale hond vind ik persoonlijkLaika zal ze binnen 2 seconde mee gaan vechten als een dolle gek en die zal ze niet binnen 50 meter dulden, mensen denken meteen dat ze helemaal gestoord en asociaal moet zijn als ze dat zien.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan je niet zeker weten. Ook een bange hond kan in die mate flippen dat ze aanvalt.Scooby schreef:Hoe kun je dit nou zeker weten?!mechelaar_fan schreef:Eline heeft gelijk, veel lawaai, en als ze los kan, komt er geen aanval, misschien zal ze dichterbij komen aanblaffen, maar meer ook niet.
Geen zorgen om maken.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Wedden dat je het niet kan wetenEline* schreef:Kan je niet zeker weten. Ook een bange hond kan in die mate flippen dat ze aanvalt.Scooby schreef:Hoe kun je dit nou zeker weten?!mechelaar_fan schreef:Eline heeft gelijk, veel lawaai, en als ze los kan, komt er geen aanval, misschien zal ze dichterbij komen aanblaffen, maar meer ook niet.
Geen zorgen om maken.

- Hutsje
- Zeer actief
Ik denk dat ze het ook ruiken, zo goed zien de meeste honden niet. En ze zien zeker niet op een behoorlijke afstand of er een fluit onder hangt of boven zit. Huts weet heel goed wanneer er ergens een teef of een reu loopt, ik heb altijd aangenomen dat ze dat ruikt, en niet ziet.Eline* schreef:Flipt ze niet gewoon uit tegen de teven waarvan ze weet dat het teven zijn? Nou kan die bull de doggen natuurlijk ook wel (her)kennen , maar dan is het dus op zicht. Ik geloof niet zo dat een hond op 50 meter afstand kan ruiken wat eraan komt hoor. Dan moet je je hond wel heel lang niet hebben gewassen!MARC_S schreef:Nou daar ben ik het niet mee eens hoor, Wuilus ruikt al op zeer grote afstand of het een teef is, sterker nog, ze ruikt het al als er een teef 2 straten verder is want dan wordt ze opgefokt en wil die kant op. En helaas gaat ze niet alleen blaffen en poaha maken maar liefst eet ze ze op hahaha.
Met Nelson ging ze ook totaal relaxed om toch? Niet als een gespannen niet sociale hond vind ik persoonlijkLaika zal ze binnen 2 seconde mee gaan vechten als een dolle gek en die zal ze niet binnen 50 meter dulden, mensen denken meteen dat ze helemaal gestoord en asociaal moet zijn als ze dat zien.
![]()

-
- Zeer actief
Kan, maar wat ik zeker weet is dat ze die bepaalde teven nooit op een afstand van minder dan 30 meter gezien heeft, daar zorg ik wel voor. Ik denk dat ze er een keer achter heeft gelopen, hun urine heeft geroken en toen een blik heeft opgevangen ofzo en de connectie heeft gelegd, maar dat kan die bullmastif ook gedaan hebben natuurlijk.Eline* schreef:Flipt ze niet gewoon uit tegen de teven waarvan ze weet dat het teven zijn? Nou kan die bull de doggen natuurlijk ook wel (her)kennen , maar dan is het dus op zicht. Ik geloof niet zo dat een hond op 50 meter afstand kan ruiken wat eraan komt hoor. Dan moet je je hond wel heel lang niet hebben gewassen!![]()