Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie weet iets tegen teken als frontline niet meer helpt.....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

malinois schreef:de spray vind ik niet fijn om te gebruiken en je hebt er ook veel te veel van nodig bij een grote hond.
Waardoor ik accuut kuch- en rochelaanvallen krijg en zelf ook vier weken teekbestendig ben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bram en thijs schreef:
malinois schreef:de spray vind ik niet fijn om te gebruiken en je hebt er ook veel te veel van nodig bij een grote hond.
Waardoor ik accuut kuch- en rochelaanvallen krijg en zelf ook vier weken teekbestendig ben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
**proest** kan me er eenvoorstelling van maken inderdaad... :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

whoopy schreef:je hond insmeren met teatree oil :ok: ik heb de afgelopen 15 jaar met ongeveer 10 honden nog NOOIT een teek op mijn honden gevonden ;) :ok:
Met tea tree heb ik ze ook ingesmeerd, maar ze krabten zich nu echt verrot terwijl het eerst wel werkte :? , heb nu Spot-on genomen, die moet blijkbaar beter tegen teken werken, ik gebruikte ook die teatree olie, heb er veel produkten van maar voor de vlooien merkte ik niks, maar de andere spullen van tea tree zijn heus goed, gebruik het zelf voor me eigen huid als iets schraal is of verbrand ;)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gewoon dagelijks een pilletje knoflook door het eten in combinatie met Frontline of Exil werkt fantastisch :ok: Tot nu toe 1 of 2 teken weg gehaald.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

ik vindt die tee tree zo stinken. Bij mijn hond ruik je het drie dgn lang, je gaat haast van je stokkie!!
Frontline spray stinkt inderdaad ook erg!!! je wordt al bijna dronken als je eraan ruikt (zit erg veel alcohol in)
Anja v.S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Scalibor en Stronghold

Ongelezen bericht door Anja v.S. »

Pad gebruikt al sinds een aantal jaren de Scalibor tekenband. Deze werkt een half jaar tegen teken maar ook tegen zandvliegjes! We kamperen al jaren in Frankrijk en lopen in Nederland regelmatig door bossen en parken. Paddy heeft nooit teken! De Stronghold pipetten werden aanbevolen door de d.a. omdat ze werken tegen vlooien maar ook tegen hartworm, schurftmijt en spoelwormen. Je hoeft dan niet te ontwormen! De Scalibor zie je bij Paddy niet zitten. Het haar zit er overheen. De band gaat inderdaad makkelijk los. Het is een flexibel materiaal waarvan ik denk, dat het makkelijk kapot gaat als je ergens achter blijft hangen.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”