Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gecoupeerde Rottweiler
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Gecoupeerde Rottweiler
Gisteren zag ik een Rottweilerpupje. Ik schat dat hij een week of 8 was, echt nog een kleintje dus.
Nu had dit pupje zijn staart gecoupeerd. Dit mag toch helemaal niet meer? Hoe kan het dan dat ze er toch nog zijn? Gebeurt dat dan gewoon illegaal? Volgens mij werkt er geen dierenarts meer aan mee.....
Nu had dit pupje zijn staart gecoupeerd. Dit mag toch helemaal niet meer? Hoe kan het dan dat ze er toch nog zijn? Gebeurt dat dan gewoon illegaal? Volgens mij werkt er geen dierenarts meer aan mee.....
- Patrol
- Zeer actief
- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
nee dat bedoel ik niet ,maar dat weet je wel ,ik vind het coupeer verbod ook de grootste onzinmiekmiek schreef:Je bedoelt 'beter toch' dat dit na 2006 ook daar verboden is. Ja, ben het helemaal met je eens!v.d Lupinehof schreef:beter tochCa Cajuina schreef:In Belgie mag de staart nog tot 2006 gecoupeerd worden
mol
mol

- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Het kan misschien ook een knikstaart zijn geweest? En DA's ook hier in Ned doen nog wel aan couperen, al is het alleen nog op medische indicatie. Toevallig is een vriendin van mij net klaar en heeft onlangs een baan. Jaren geleden vertelde zij al (tegen couperen is overgens!) dat ze wel zou couperen om de simpele reden dat zij het medisch verantwoord doet en niet een of andere boere L.. met alle kansen op infectie.... Of ze er nu nog zo over denkt of simpelweg zou weigeren... Moet ik nog 's vragen.
Zelf vind ik gecoupeerd ook nog steeds mooier en ben overtuigd van het (vroegere) nut/functie ervan. Maar of het coupeerverbod nou direct als 'onzin' moet worden afgedaan... daar ben ik voor mezelf nog niet uit.
Zelf vind ik gecoupeerd ook nog steeds mooier en ben overtuigd van het (vroegere) nut/functie ervan. Maar of het coupeerverbod nou direct als 'onzin' moet worden afgedaan... daar ben ik voor mezelf nog niet uit.
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
-
- Zeer actief
Weet je zeker dat het gecoupeerd was, ik heb hier een pup gehad in de opvang die geboren is met een klein stompje staart, een husky herder kruising. Maar een commentaar dat ik in die tijd heb gehad. Iedereen dacht dat de staart coupeerd was. Ik kreeg nog net geen klap voor m'n hoofd had ik het gevoel. Mensen kunnen dan heel agressief over komen.
Weet iemand trouwens hoe dat kan, zo'n klein stompje staart, drie uit het nest hadden dit, en de rest niet.
Weet iemand trouwens hoe dat kan, zo'n klein stompje staart, drie uit het nest hadden dit, en de rest niet.
- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
ach tis zo makkelijk staart couperen ,als ze geboren zijn doe je er een varkensringetje om en binnen een dag of 3 valt het staartje er zo afCa Cajuina schreef:Yep, ik denk dat er nu meer schade aangericht wordt dan toen het legaal was. Weet het eigenlijk wel zeker.v.d Lupinehof schreef:beter tochCa Cajuina schreef:In Belgie mag de staart nog tot 2006 gecoupeerd worden
mol
mol

Ik ken een witte herder die ook een stompstaartje heeft. Iets meer dan de helft is er vanaf. Zij is zo geboren (of hij, weet ik niet meer :p: )Baily schreef:Weet je zeker dat het gecoupeerd was, ik heb hier een pup gehad in de opvang die geboren is met een klein stompje staart, een husky herder kruising. Maar een commentaar dat ik in die tijd heb gehad. Iedereen dacht dat de staart coupeerd was. Ik kreeg nog net geen klap voor m'n hoofd had ik het gevoel. Mensen kunnen dan heel agressief over komen.
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Terwijl er op het moment boxers rondlopen die steeds hun staart moeten verbinden omdat ze hem kapotslaan. Maar ja Nederlandse wet hev.d Lupinehof schreef:ach tis zo makkelijk staart couperen ,als ze geboren zijn doe je er een varkensringetje om en binnen een dag of 3 valt het staartje er zo afCa Cajuina schreef:Yep, ik denk dat er nu meer schade aangericht wordt dan toen het legaal was. Weet het eigenlijk wel zeker.v.d Lupinehof schreef:beter tochCa Cajuina schreef:In Belgie mag de staart nog tot 2006 gecoupeerd worden
mol
mol
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Tja, er werd nooit op de dikte van de staart gelet bij fokken, ging er toch af. Nu zit de staart er wel aan en zijn ze erachter gekomen dat ze de staarten wel erg makkelijk stuk slaan... Kwestie van fokken met dikke staarten. Is natuurlijk ook niet zo 1,2,3 gebeurd, maar is wel mogelijkCa Cajuina schreef: Terwijl er op het moment boxers rondlopen die steeds hun staart moeten verbinden omdat ze hem kapotslaan. Maar ja Nederlandse wet he
- Mol
- Zeer actief
jep leuk he van die wereldverbeterraarsCa Cajuina schreef:Terwijl er op het moment boxers rondlopen die steeds hun staart moeten verbinden omdat ze hem kapotslaan. Maar ja Nederlandse wet hev.d Lupinehof schreef:ach tis zo makkelijk staart couperen ,als ze geboren zijn doe je er een varkensringetje om en binnen een dag of 3 valt het staartje er zo afCa Cajuina schreef:Yep, ik denk dat er nu meer schade aangericht wordt dan toen het legaal was. Weet het eigenlijk wel zeker.v.d Lupinehof schreef: beter toch
mol
mol
mol

- Ca Cajuina
- Zeer actief
v.d Lupinehof schreef:jep leuk he van die wereldverbeterraarsCa Cajuina schreef:Terwijl er op het moment boxers rondlopen die steeds hun staart moeten verbinden omdat ze hem kapotslaan. Maar ja Nederlandse wet hev.d Lupinehof schreef:ach tis zo makkelijk staart couperen ,als ze geboren zijn doe je er een varkensringetje om en binnen een dag of 3 valt het staartje er zo afCa Cajuina schreef: Yep, ik denk dat er nu meer schade aangericht wordt dan toen het legaal was. Weet het eigenlijk wel zeker.
mol
mol

Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
- Zeer actief
Ja, dit was echt een gecoupeerd staartje. Misstond hem niet hoor, maar ik vroeg me gewoon af of dat nog gebeurde.Baily schreef:Weet je zeker dat het gecoupeerd was, ik heb hier een pup gehad in de opvang die geboren is met een klein stompje staart, een husky herder kruising. Maar een commentaar dat ik in die tijd heb gehad. Iedereen dacht dat de staart coupeerd was. Ik kreeg nog net geen klap voor m'n hoofd had ik het gevoel. Mensen kunnen dan heel agressief over komen.