Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie weet iets tegen teken als frontline niet meer helpt.....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

magda
Zeer actief

wie weet iets tegen teken als frontline niet meer helpt.....

Ongelezen bericht door magda »

ik gebruik al jaren naar tevredenheid frontline pipetten,(keurig elke 4 weken in de lente ,zomer en herfst)vooral tegen teken :evil: (vlooien heb ik op mijn dieren nog nooit gezien :ok: )
maar dit voorjaar hebben mijn honden al diverse teken gehad ook die al vast zaten :cry2:
worden de teken in lelystad imuum voor frontline :roll: wie heeft een goed alternatief :?
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier hetzelfde probleem!!! Ik ben zelf overgestapt op een ander middel (exil) omdat dit wekelijks gegeven wordt en ik het idee heb dat het daardoor beter werkt. Fronline hielp hier altijd maar een weekje, daarna was het zo goed als uitgewerkt en kwam je na die week alsnog volgezogen teken tegen.
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

volgens de dierenarts moet je het combineren met scalibor. Kan volgens hem geen kwaad, omdat ze verschillend werken.

Elvira
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bij Frontline zal een teek zich wel hechten maar vervolgens afsterven? Zo heb ik het altijd begrepen.
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

bram en thijs schreef:Bij Frontline zal een teek zich wel hechten maar vervolgens afsterven? Zo heb ik het altijd begrepen.
Zo hoort het ook te gaan. Maar de teken die hier zitten trekken zich daar weinig van aan helaas...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

miekmiek schreef:
bram en thijs schreef:Bij Frontline zal een teek zich wel hechten maar vervolgens afsterven? Zo heb ik het altijd begrepen.
Zo hoort het ook te gaan. Maar de teken die hier zitten trekken zich daar weinig van aan helaas...
maar hoe weet je dat dan? ik trek ze er meestal uit voordat ze af kunnen sterven zeg maar.... :roll: ik vind ook wel eens teken met frontline.. maar dat zijn er maar 1 of 2 per maand...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

malinois schreef:
miekmiek schreef:
maar hoe weet je dat dan? ik trek ze er meestal uit voordat ze af kunnen sterven zeg maar.... :roll: ik vind ook wel eens teken met frontline.. maar dat zijn er maar 1 of 2 per maand...
Een redelijke hoge dosering knoflook per dag helpt!
Niet meteen, maar na een week of 6 begint de werking. Misschien een tip voor volgend jaar, dan kun je er optijd mee beginnen!

http://www.blaasgruis.nl/nieuwsbrief2.html

Hier kun je er meer over lezen.
miekmiek

malinois schreef:
miekmiek schreef:
als je fronline gebruikt moeten de teken zich niet meer helemaal volzuigen. Ze hechten zich nog wel vast aan de hond maar sterven daarna af. Bij tommie bleven er uitgedroogde korsten over... :kotz:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

shiba schreef:
malinois schreef:
miekmiek schreef:
Een redelijke hoge dosering knoflook per dag helpt!
Niet meteen, maar na een week of 6 begint de werking. Misschien een tip voor volgend jaar, dan kun je er optijd mee beginnen!

http://www.blaasgruis.nl/nieuwsbrief2.html

Hier kun je er meer over lezen.
Wat is een hoge dosering dan volgens jou?Weet wel dat je niet te hoog mag doseren met knoflook bij honden.
bram en thijs
Zeer actief

malinois schreef:
miekmiek schreef:
maar hoe weet je dat dan? ik trek ze er meestal uit voordat ze af kunnen sterven
Ik dus ook.
AfbeeldingAfbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ze hebben hier een tekenband om en ik spray met frontline en dan heel regelmatig anders helpt het niet. Ik gebruik dus de spray en niet de pipetjes. Ik moet zeggen, ze hadden afgelopen weekend geen teken.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

Ik gebruik tea tree :ok: TT is echt geweldig onze kat zat altijd helemaal onder en nu is er niks meer. Je moet het gewoon een keer proberen. Je zal zien dat het werkt :ok: Gewoon een druppeltje in de nek en eventueel bij de staart aanzet en je zult een wonder zien.
doggies for ever
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

de scalibor band werkt erg goed!! dat spul gaat op de huid/haren en komt dus niet in het lichaam. Frontline werkt een stuk minder. Die band werkt een half jaar en frontline voorkomt voornamelijk dat ze langer dan 48 uur blijven zitten. Dit is de periode dat de teek ziektes over gaan brengen! Dus frontline voorkomt dat enigzins maar scalibor werkt veel beter!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef:de scalibor band werkt erg goed!! dat spul gaat op de huid/haren en komt dus niet in het lichaam. Frontline werkt een stuk minder. Die band werkt een half jaar en frontline voorkomt voornamelijk dat ze langer dan 48 uur blijven zitten. Dit is de periode dat de teek ziektes over gaan brengen! Dus frontline voorkomt dat enigzins maar scalibor werkt veel beter!
ja maar nadeel is weer zo'n band... ik laat mijn honden nooit iets om de nek houden als ik er niet bij ben... maar da's persoonlijk...daarom heb ik liever de frontline, en wat ik al zei, ik vind hooguit 1 a 2 teken per maand... en ze zwemmen toch wekelijks....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Die band gaat los als ze blijven hangen, dus das niet zo'n probleem. Eigenlijk moet je de band af doen met zwemmen, want vissen stellen dat niet echt op prijs, maar maakt voor de werking niets uit als ze ermee zwemmen. Mijn hond heeft hem sinds kort om, je ruikt hem niet, je ziet hem niet (ze is langharig), hij geeft niet af en ze voelt hem niet en dat terwijl ze nooit een halsand omheeft!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef:Die band gaat los als ze blijven hangen, dus das niet zo'n probleem. Eigenlijk moet je de band af doen met zwemmen, want vissen stellen dat niet echt op prijs, maar maakt voor de werking niets uit als ze ermee zwemmen. Mijn hond heeft hem sinds kort om, je ruikt hem niet, je ziet hem niet (ze is langharig), hij geeft niet af en ze voelt hem niet en dat terwijl ze nooit een halsand omheeft!
ok als ze dan maar los gaan als er iets is.. vind banden etc. altijd beetje eng als ik er niet ben
Afbeelding
Noa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noa »

Bij gebruik van frontline of scalibor kan je best nog wel een teek tegen komen, want het duurt even voordat de teek doodgaat. Dat wil dus niet zeggen dat het niet werkt. frontline helpt maar 4 weken tegen teken, de spray beter dan de pipet. Als je geen band wil gebruiken kan je ook defendog gebruiken, daar zit een vergelijkbare stof in als in de tekenband, het is aan spray.
Woody
Actief

Ongelezen bericht door Woody »

Ik ben niet zo erg vooooor n tekenband maar de ervaringen ermee zijn goed!!!!! Ze werden vorig jaar voornamelijk voor het buitenland Frankrijk ed) gebruikt en heeeeeel enthousiaste mensen. Bovendien schijnen ze n half jaar te werken. s6 met de keus (o ja is idd goed te combineren met frontline)
Sonja
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

de frontline pipetten helpen minder tegen teken dan de spray!!!

Ik gebruik altijd de spray van Frontline (geldig tot 4 weken tegent teken) en het werkt perfect!!!!!!

Bij de pipetten heb ik ook altijd teken daarom doe ik zomers altijd de spray!

MARIA
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

je hond insmeren met teatree oil :ok: ik heb de afgelopen 15 jaar met ongeveer 10 honden nog NOOIT een teek op mijn honden gevonden ;) :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
bram en thijs
Zeer actief

Maria schreef:de frontline pipetten helpen minder tegen teken dan de spray!!!
Dat valt best mee, bij een pipet komt de Frontline op de huid, bij de spray blijft het op de vacht hangen. Met andere woorden: het zal per vachtsoort verschillen welk middel het beste "pakt".
AfbeeldingAfbeelding
Dazzle
Actief

Ongelezen bericht door Dazzle »

whoopy schreef:je hond insmeren met teatree oil :ok: ik heb de afgelopen 15 jaar met ongeveer 10 honden nog NOOIT een teek op mijn honden gevonden ;) :ok:
Hoelang is het dan werkzaam als je je honden ingesmeerd hebt?
En wat bedoel je precies met insmeren? Een druppel in de nek en bij de staartpunt?
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

whoopy schreef:je hond insmeren met teatree oil :ok: ik heb de afgelopen 15 jaar met ongeveer 10 honden nog NOOIT een teek op mijn honden gevonden ;) :ok:
hoe vaak moet je dan doen ?en waar koop je dat??
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

bram en thijs schreef:
Dat valt best mee, bij een pipet komt de Frontline op de huid, bij de spray blijft het op de vacht hangen. Met andere woorden: het zal per vachtsoort verschillen welk middel het beste "pakt".
Frontline pipet heeft een ander werkzaam bestanddeel als de spray. Mijn ervaring met de pipetten is dat die véél minder werkzaam zijn als de spray. Als je de spray goed inmasseert komt die wel degelijk op de huid terecht. Hier bij mij doen zowel de pipetten als de spray niet voldoende tegen teken. Dit zal echter van streek tot streek schelen, aangezien er sprake is van immuniteit bij lokale teken- en vlooienpopulaties.

Teatree-oil gebruikt men hier niet, heb ik ook geen ervaring mee. Ik ga proberen om dit spul te pakken te krijgen, want de ervaringen hiermee klinken bijzonder positief.
bram en thijs
Zeer actief

Wil de hond schreef:Als je de spray goed inmasseert komt die wel degelijk op de huid terecht. Hier bij mij doen zowel de pipetten als de spray niet voldoende tegen teken.
Heb je echter honden die een dikke ondervacht hebben dan zal de pipet toch weer werkzamer zijn omdat het ook met inmasseren vrijwel onmogelijk is om bij sprayen de Frontline op de huid te krijgen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

bram en thijs schreef:
Wil de hond schreef:Als je de spray goed inmasseert komt die wel degelijk op de huid terecht. Hier bij mij doen zowel de pipetten als de spray niet voldoende tegen teken.
Heb je echter honden die een dikke ondervacht hebben dan zal de pipet toch weer werkzamer zijn omdat het ook met inmasseren vrijwel onmogelijk is om bij sprayen de Frontline op de huid te krijgen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Een goed punt! :ok:

In dat geval zou ik iets anders gebruiken als Frontline-pipetjes, omdat die naar mijn ervaring niets doen, in elk geval hier bij ons.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Dazzle schreef:
En wat bedoel je precies met insmeren? Een druppel in de nek en bij de staartpunt?
ik koop dat bij gewoon bij onze dierenwinkel. maar je kan het ook bij een reformwinkel kopen. is ook gewoon goed voor de vacht en als ze wondjes hebben etc etc.

wat ik heb is lotion en daar wrijf ik ze 1x per week mee in :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
idd.. ik heb altijd pipetten en het werkt prima... de spray vind ik niet fijn om te gebruiken en je hebt er ook veel te veel van nodig bij een grote hond.
Afbeelding
miekmiek

whoopy schreef:
Dazzle schreef:
ik koop dat bij gewoon bij onze dierenwinkel. maar je kan het ook bij een reformwinkel kopen. is ook gewoon goed voor de vacht en als ze wondjes hebben etc etc.

wat ik heb is lotion en daar wrijf ik ze 1x per week mee in :ok:
Ga daar toch eens voor kijken, exil moet inwendig en dat is toch ook maar weer chemisch spul..
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

Ik koop tea tree gewoon bij bijvoorbeeld de tuinene. ik doe een druppeltje in de nek en soms bij de staart
doggies for ever
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”