Hij laat sinds gisteren zijn urine lopen. En niet een klein beetje, nee echt hele mega-plassen. Het begon eergisteren bij de lift in het appartementen complex van mijn ouders. De keer daarop (hij wordt elke vier uur uitgelaten, ook omdat ie maar kleine stukjes kan i.v.m. artrose) liet ie alles lopen in de lift. Maar tot nu toe was het dus alleen buiten huis, het leek net alsof ie het besef had dat ie binnen niet mocht plassen.
Nu heeft ie het dus ook binnen gedaan. toen mijn ouders vanmiddag niet thuis waren in de berging en vanavond toen ie stond te eten liet ie zo alles lopen. Mijn moeder schat dat er zo 3 liter op een dag naar buiten is gekomen.
Gisteren hebben we de dierenarts gebeld. mijn moeder moet drie dagen lang de urine opvangen op verschillende momenten en opschrijven hoeveel water hij op een dag drinkt. Da's dus niet veel: vandaag is er 1,5 liter water in de bak gegaan en daar hebben Rakker en de andere hond samen van gedronken. Dus hij is niet meer gaan drinken..
Ben wel erg ongerust nu. Ben een beetje bang dat dit het begin van het einde is...