Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

losse nagel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AurorA
geregistreerd lid

losse nagel

Ongelezen bericht door AurorA »

Nah, wat ik nou weer heb ....

Stoot die lompert van mij zijn teen, wijst zijn nagel omhoog. Ik had eraan gevoeld, toen, en hij zat nog goed vast, totdat ....

jah, nog een keer stoten en nou zit ie best los. Als ik eraan kom kan ik 't wel heen en weer bewegen, maar laat niet direct los ofzo.

Hij zit er de hele dag aan te likken en loopt erg mank ervan.

Ik doe er uierzalf op om te ontsmetten en ik heb geprobeerd om een verbandje erom te doen, om verder stoten te voorkomen....

Iemand zei tegen mij dat het vanzelf weer aan zou groeien, maar ik heb een beetje mijn twijfels erover en zit er toch over te denken om even een bezoekje aan de dierenarts te wagen.

Iemand toevallig ervaring hiermee ?
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

trek hem er maar gewoon af is beter en ff schoon maken in de biotex dan beetje bij houden groeit vanzelf weer aan

mol 8)
AurorA
geregistreerd lid

v.d Lupinehof schreef:trek hem er maar gewoon af is beter en ff schoon maken in de biotex dan beetje bij houden groeit vanzelf weer aan

mol 8)
Ieek !! Weet je dat zeker ? Doet dat niet ongelofelijke pijn dan ? Als ik er nu al aankom, dan lijkt hij al te verrekken van de pijn ....

En met dat idee .... durf ik dat eigenlijk niet zo, eerlijk gezegt...

Heb jij dat dan wel es bij je eigen hond gedaan ?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nagel eraf trekken is de beste optie, dit doet hem ook zeer en kan alleen maar erger inscheuren, gewoon een tang pakken, hond goed vast houden en niet twijfelen, 1 goede ruk.....ik weet klinkt rot , maar wel het beste,. en ja dat voelt ie wel, maar ja doet hem nu ook pijn, ook bloed het dan uiteraard wel...goed ontsmetten daarna, en niet met uierzalf, dat ontsmet niet werkelijk maar verstikt....
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Zal wel aan mij liggen, maar waarom laat je sowieso je hond zo rondlopen als je ziet dat hij mank loopt?! Ik zou hem gewoon mee naar de dierenarts nemen!

Ben je een keer een beetje geld kwijt maar je kan kijken hoe hij het oplost en als het een kwestie is van afrukken, dan is het toch ook wel prettig dat dat gebeurt door iemand die er verstand van heeft, of niet? Kan je als je goed opgelet hebt de volgende keer misschien zelf aan de slag met een ouwe nijptang maar dan heb je wel uitleg gehad waar je op moet letten.
Woody
Actief

Ongelezen bericht door Woody »

Helemaal met Willemien eens!! Waar je erg op moet letten is dat hij er toch ook niet tevel aan likt!! Dat maakt het vaak nog roder en vaak zie je dan ook dat het gaat zwellen! Om het goed schoon te maken is t erg goed om idd biotex te gebruiken maar dan wel groene biotex!!! In de blauwe zit nl bleek, niet doen dus. Na het schoonmaken een sokje of verbandje erom en even naar de dierenarts. Veel s6!!
Sonja
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

AurorA schreef:
v.d Lupinehof schreef:trek hem er maar gewoon af is beter en ff schoon maken in de biotex dan beetje bij houden groeit vanzelf weer aan

mol 8)
Ieek !! Weet je dat zeker ? Doet dat niet ongelofelijke pijn dan ? Als ik er nu al aankom, dan lijkt hij al te verrekken van de pijn ....

En met dat idee .... durf ik dat eigenlijk niet zo, eerlijk gezegt...

Heb jij dat dan wel es bij je eigen hond gedaan ?
ja hoor ,al een antal keren als ze hier in een dolle bui ff lopen te stieren met elkaar dan gebeurt het wel eens
je kan zoals gezegt word naar de DA rennen en weer een 60 euro lichter zijn voor iets wat je zelf ook kan tis maar hoe je er zelf tegen over staat je DA vind het niet erg want die verdient er weer aan.

mol 8)
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

heb dit een aantal weken ook gehad met een van mijn honden. De nagel hing helemaal los, zat nog aan een klein stukje vast. Je hond heeft er nu veel last van maar ook ik adviseer je de nagel er af te trekken of te knippen. Doet wel even zeer, maar nu heeft ie er ook erg last van. Daarna even ontsmetten
AurorA
geregistreerd lid

Nah mensen allereerst bedankt voor jullie reactie !

Die nagel moest eraf, daar waren we het allemaal over eens ! Maar hoe ?

Ik heb zelf zo ongeveer een abonnement bij de dierenarts, dus ik dacht eerst even horen hoe mensen hier erover denken. Bovendien was het weekend, dus zou ik zowiezo nog een dagje wachten. Want ik ga niet de volle pond betalen voor een nagel, die best nog een dagje kan wachten.

Maar wat wil het geval nu .... Hij heeft er zelf aan lopen likken en stukje bij beetje is die nagel steeds losser gekomen. (het heeft dus acheraf gezien wel al erg los gezeten) En nu is ie eraf ! Het ziet er goed en rustig uit. Goed ontsmetten met biotex nu (groene) en geen uierzalf meer dus ! En in dit geval heeft hij zelf kunnen bepalen hoeveel hij kon hebben met die nagel voordat ie eraf ging. Zo hebben we toch nog onverwachts bij tijds een oplossing. Die nagel hoefde niet getrokken te worden en hij is 'm mooi kwijt en hij loopt weer gewoon !

Happy End
Woody
Actief

Ongelezen bericht door Woody »

Hartstikke goed!!! :ok: :ok: :ok: Veel s6 weer met m!!!
Sonja
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”