Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eisen goede fokker

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

bulletjebe schreef:
Hutsje schreef:
Rataplan schreef:Stamboomhonden hebben een e als eerste letter.
Geregistreerde honden hebben een E als eerste letter en staan bij de SRGN geregisteert.
Tweede is idd de regio en derde de tatoueer zijn letter :ok:
Meestal in oren staan de tatou een enkele keer in de liezen (bij sterk gecoupeerde honden of franse honden)
Onleesbare tatou even een zaklamp tegen het oor aan dan heb ik ze allemaal weten te ontijferen :mrgreen:
Deur heeft een stamboom en is geregistreerd. Zijn tattoeage nr. is SJ3334. Dus begint niet met een E maar met een S?
Als het goed is staat er een e voor (kleine letter, groot geschreven) ?

dus: e SJ3334. Dat staat bij mij ook op de stambomen van de nederlandse honden.
Ik vrees dat ik dat niet meer kan zien. Masr zal morgen bij daglicht eens kijken. Zal toch wel dan?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Branka schreef:
Hutsje schreef:
Geregistreerde honden hebben een E als eerste letter en staan bij de SRGN geregisteert.
Meestal in oren staan de tatou een enkele keer in de liezen (bij sterk gecoupeerde honden of franse honden)
Onleesbare tatou even een zaklamp tegen het oor aan dan heb ik ze allemaal weten te ontijferen :mrgreen:
Deur heeft een stamboom en is geregistreerd. Zijn tattoeage nr. is SJ3334. Dus begint niet met een E maar met een S?
Volgens mij moet er dan nog een e voorstaan. Die kan vervaagd zijn.
Hoe oud is Deur ook al weer? Want voor zover ik het dus heb begrepen zou die S voor het jaar 1994 staan en Deur dus een jaartje of 10 zijn. Onze oudste heeft b.v. in 1 oor eRK staan, de cijfers in het andere oor weet ik niet meer maar hij is dus in 1993 geboren. Bij de jongste zijn de letters eTK en die is dan ook in 1995 geboren bij dezelfde fokker.
Wij zijn in de veronderstelling dat hij nu 9 en een half is. Als die S voor 94 staat zou hij 10 en een half zijn?
Ik heb een duplicaat stamboom aangevraagd, maar dat duuuuuuuuuurt even.........
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hutsje schreef:
Branka schreef:
Hutsje schreef:
Hoe oud is Deur ook al weer? Want voor zover ik het dus heb begrepen zou die S voor het jaar 1994 staan en Deur dus een jaartje of 10 zijn. Onze oudste heeft b.v. in 1 oor eRK staan, de cijfers in het andere oor weet ik niet meer maar hij is dus in 1993 geboren. Bij de jongste zijn de letters eTK en die is dan ook in 1995 geboren bij dezelfde fokker.
Wij zijn in de veronderstelling dat hij nu 9 en een half is. Als die S voor 94 staat zou hij 10 en een half zijn?
Als ie pas laat in het jaar jarig is zou ie dan toch gewoon 9,5 jaar zijn?
Het is nu 2004, hij wordt dus dit jaar 10 ;) als het klopt
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja dan wordt hij 10 jaar das toch best een hoge leeftijd voor een hond van zijn grootte.
Jessica er moet wel een e staan want dat is het tekentje van de RvB. Trouwens hij heeft toch in een asiel gezeten daar moeten ze ook nog alles in het register hebben staan.
Als het een stamboomloze hond zou zijn dan staat er een E nou ja dat lijkt erop het zijn eigenlijk puntjes maar het lijkt op een E
Leuk dat je zijn stamboom kan krijgen dan leer je opeens heel veel over hem natuurlijk. Jij bent ook bekend met die lijnen. Ik ben benieuwd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Hutsje
Zeer actief

Inge schreef:
Hutsje schreef:
Branka schreef:
Hutsje schreef: Deur heeft een stamboom en is geregistreerd. Zijn tattoeage nr. is SJ3334. Dus begint niet met een E maar met een S?
Als ie pas laat in het jaar jarig is zou ie dan toch gewoon 9,5 jaar zijn?
Het is nu 2004, hij wordt dus dit jaar 10 ;) als het klopt
Ja, dat klopt dan wel. Hij zou van september zijn.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Rataplan schreef:Ja dan wordt hij 10 jaar das toch best een hoge leeftijd voor een hond van zijn grootte.
Jessica er moet wel een e staan want dat is het tekentje van de RvB. Trouwens hij heeft toch in een asiel gezeten daar moeten ze ook nog alles in het register hebben staan.
Als het een stamboomloze hond zou zijn dan staat er een E nou ja dat lijkt erop het zijn eigenlijk puntjes maar het lijkt op een E
Leuk dat je zijn stamboom kan krijgen dan leer je opeens heel veel over hem natuurlijk. Jij bent ook bekend met die lijnen. Ik ben benieuwd.
Hij is wel bekend bij de RvB, van hun kreeg ik ook de stamboomnaam. Dus die e zal er dan ooit wel voor gestaan hebben. Maar hij heeft olifantshuid aan de binnenkant dus het is nauwelijks te lezen.
Ik ben ook heel benieuwd, het is al een paar weken geleden.......
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Tuurlijk; die e staat er vast wel. Ik ben ook benieuwd naar zijn afstamming ;) Hopelijk komt zijn stamboom snel.
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

Neeltje schreef:
shiba schreef:
Lysette schreef:ik zou kijken of de pups er goed bijliggen en of de ouders allemaal getest zijn enzo. Afstammingen heb ik niet echt verstand van.
Verder vind ik het ook belangrijk dat een fokker gek is op zijn honden en de honden voor het fokken gaan. Dus niet als er niet meer met die hond gefokt kan worden de hond maar weggedaan wordt.
Verder vind ik het ook belangrijk dat alle honden grotendeels in huis leven. Dus niet dat ze buiten het wandelen en trainen in een kennel leven en alleen 's avonds af en toe binnen mogen.
Als honden in een kennel leven, en er wordt met ze gewandeld en getraind, en ze mogen 's avonds naar binnen, hebben die honden een super leven.
Dat zou best kunnen, maar als je daar niet achter staat zoals Lysette en ik zou dat ook niet willen, dan valt zo'n fokker af voor mij. Wil niet perse zeggen dat het slecht is, maar ik zou dat niet willen.
Zijn honden die op de bank liggen gelukkiger? Als er met die honden niks gedaan wordt, zeker niet. Geef mij dan maar een pup uit een hond die buiten leeft,(als ze een nest heeft binnen natuurlijk), en waar mee getraind, gewandeld, gespeeld, enz. wordt.......
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”