Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie van jullie geeft zijn volwassen hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

wie van jullie geeft zijn volwassen hond

Ongelezen bericht door britty »

1x daags te eten?
Djerbo is nu anderhalf en laat de laatste tijd zijn "ontbijt"staan..
is het niet zielig als hij alleen savonds na het uitlaten pas eten krijgt?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
~Angela~
Actief

Ongelezen bericht door ~Angela~ »

Onze honden krijgen s'morgens 1 plakje rodi.. en de rest van de dag staat een bak brokken klaar. Is dat geen optie?
Dan kunnen ze zelf bepalen wanneer ze eten,en kan jij bepalen hoeveel je wilt geven.
I rather die standing, then live on my knees...
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Mijn hond wilmaar 1 keer per dag eten en daar heeft ze totaal geen last va hoor! Als ik het sóchtends geef dan eet ze gewoon niet. Nou eet ze altijd wel langzaam en slecht maar toch, ik merk niets aan haar hoor! Ze komt niets tekort, alleen let ik wel goed op dat ze niet gaan rennen en spelen als ze net gegeten heeft!
vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

hoi,

Hier eten ze eigenlijk ook alleen maar s'avonds (BIBI), verder staat er altijd een bak met brokken (farmfood) klaar. Gossa wil nog wel eens overdag een paar brokken pakken maar Bas eet eigenlijk alleen een paar brokken als hij vind dat de bibi niet genoeg was.

Groetjes,

Nanda, Bas en Gossa
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Als hij altijd twee maaltijden at, is er dan opeens een reden voor hem om dat niet meer te doen? Is lichamelijk alles in orde?
AfbeeldingAfbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Diesel eet 's morgens ook niet goed.
Die krijgt nu een handje brokken 's morgens, die eet hij soms pas uren later op. Wel in een keer.
En dan halverwege de avond zijn 'maaltijd'
Hij eet nu goed, na lange tijd van met lange tandjes eten, dus ik vind het prima zo.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus krijgt smorgens een heel klein handje voer tegen het spugen maar dan heb ik het over 10 brokjes ofzo. Verder alleen rond 18:00 een bak eten.
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Hier krijgt alles maar 1 maal daags.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hier ook (de volwassen honden) 1 maal per dag.....
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik vind 1x per dag niets voor een grote hond, hier krijgen ze 3x ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Ongelezen bericht door BessieTurf »

Mijn witjes krijgen 2x per dag, en soms 3x. Minder dan zouden ze zichzelf heel zielig vinden ;)

Voor een grote hond vind ik het belangrijk de hoeveelheid voer te verdelen in verband met de kans op maagkanteling :?
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

BessieTurf schreef: Voor een grote hond vind ik het belangrijk de hoeveelheid voer te verdelen in verband met de kans op maagkanteling :?
Jups, daarom eten ze hier ook 2x per dag. De kleintjes als ook de groten.
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Hier krijgen ze 2 keer.

Als ik de hoeveelheid die ze krijgen, in 1 keer moet geven, krijgen ze last met de vertering.
Vooral als ik Chaya zo'n grote hoeveelheid geef, dan loopt ze te zuchtend met een dikke buik en dan is ze de volgende dag flink aan de diarree.
Groetjes Rob
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Snap het niet zo goed. Waarom maar 1 keer?
Dat doe je zelf toch ook niet? Daarbij komt dat honden nog een veel korter verteringsstelsel hebben dan wij, dus zitten ze helemaal "tot de nok toe" volgepropt. De vertering moet ineens op topsnelheid draaien en heeft de rest van de dag niets meer te doen, waardoor er verzuring op kan treden.(dit was bij onze hond het geval, de maagwand was zelfs ontstoken geraakt!)) Daarbij kan een te grote portie voor een maagtorsie zorgen.... Dus waarom de problemen opzoeken???

Boy krijgt nu 4 maal per dag te eten, mag over een tijdje over op 3.
Geen maagklachten meer en geen stinkende bek!
Daan

joe schreef:Snap het niet zo goed. Waarom maar 1 keer?
Dat doe je zelf toch ook niet? Daarbij komt dat honden nog een veel korter verteringsstelsel hebben dan wij, dus zitten ze helemaal "tot de nok toe" volgepropt. De vertering moet ineens op topsnelheid draaien en heeft de rest van de dag niets meer te doen, waardoor er verzuring op kan treden.(dit was bij onze hond het geval, de maagwand was zelfs ontstoken geraakt!)) Daarbij kan een te grote portie voor een maagtorsie zorgen.... Dus waarom de problemen opzoeken???

Dat is toch prima...
Diesel raakt overdag zijn eten niet aan.
Gaat lopen kieskauwen als hij meer dan 1 maaltijd krijgt.
dan maar 1 keer per dag.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Daan schreef:

Dat is toch prima...
dan maar 1 keer per dag.
Ace at wel, maar viel af op dezelfde hoeveelheid voer, maar dan over 2 maaltijden verdeeld (in zn brokken tijd) en (zowel op brokken als nu op alleen maar vers) als ik meer dan 1 maal per dag voer dan is zijn ontlasting smeuiger, terwijl die bij 1 maal per dag gewoon goed vast van vorm is

ze krijgen hier dus allemaal (Umi natuurlijk nog niet, die krijgt nog 2 keer, alhoewel t nu al een enkele keer zo uitkomt dat ze ook maar 1 keer krijgt) 1 keer per dag, na de laatste wandeling voor t slapen gaan en dat bevalt prima, ze zijn meer voldaan
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Tarz schreef:Hier krijgen ze 2 keer.

Als ik de hoeveelheid die ze krijgen, in 1 keer moet geven, krijgen ze last met de vertering.
Vooral als ik Chaya zo'n grote hoeveelheid geef, dan loopt ze te zuchtend met een dikke buik en dan is ze de volgende dag flink aan de diarree.
Donna krijgt ook twee keer per dag.
Smorgens krijgt ze een bak van 400 gr.smuldier of een doos (4 schijven) Rodi (net wat ik heb) en 's avonds 200 gr. brokken.

Nu ik jou over diaree hoor door teveel eten....Donna poept nu ze deels op vers staat veel beter, maar toch nog zitten er ook zachte drollen bij.
Ze poept in 2 keer zeg maar, eerst mooie droge drollen en dan 25 meter verder van die zachte drollen?? Zou ze teveel eten krijgen? Ze is mooi atletisch en je kunt haar ribben zien als ze loopt en rent, dus absolute niet dik.

Iemand een idee?
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Sander
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sander »

Hier krijgen ze 6 maal per week te eten: 1 maal per dag en 1 vastendag. En dat bevalt iedereen prima ;)
De vertering bij honden is heel anders dan bij mensen. Bij honden is het zo dat de vertering beter verloopt op een volle maag (bij mensen is dat niet). Daarom krijgen ze maar 1 maal per dag te eten. Op brokken zou ik dit overigens niet aandurven ivm maagtorsies, maar ze krijgen sowieso geen brokken.
Angela12
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Angela12 »

Roan heeft bij ons 4 jaar lang maar 1x per dag eten gehad. Hij wilde 'smorgens gewoon niet eten.

Vorig jaar begon hij 's morgens ontzettend te schooien als wij aan het eten waren. En sindsdien krijgt hij 'smorgens een handje brokken.
Groetjes van Angela ,Roan , Kyar en Kany

Afbeelding

Onze website
www.geocities.com/angelamathijssen12
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

1 keeeerrrr 8O 8O Als ik dat hier doe dan weet ik zeker dat ik spuug kan gaan ruimen. 4 x per dag.is het hier... We zijn wel aan het minderen gegaan met de hoeveelheid omdat hij slomer ging eten. Nu valt hij weer op zijn brokken aan....
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

Daan schreef:

Dat is toch prima...
dan maar 1 keer per dag.
Dan kun je toch die portie in tweeen delen. Dan eten ze niet meer, maar wel beter verdeeld over de dag.

Bij mijn honden staan de hele dag brokken ,dus ze kunnen eten wanneer ze willen. En meestal is dat niet 's morgens. Zo om een uurtje of 3 krijgen ze zin in eten, en dan na de laatste wandeling. Liggen ze lekker vast.....
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

Sander schreef:Hier krijgen ze 6 maal per week te eten: 1 maal per dag en 1 vastendag. En dat bevalt iedereen prima ;)
De vertering bij honden is heel anders dan bij mensen. Bij honden is het zo dat de vertering beter verloopt op een volle maag (bij mensen is dat niet). Daarom krijgen ze maar 1 maal per dag te eten. Op brokken zou ik dit overigens niet aandurven ivm maagtorsies, maar ze krijgen sowieso geen brokken.
Ik heb geen grote honden, die vlug kans hebben op een maagkanteling. Vandaar de vraag. Is er bij een volle maag van versvoer een kleinere kans op een maagkanteling dan met een volle maag van brokken? Ik dacht dat vol, vol was.....
belinda
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door belinda »

Sander schreef:Hier krijgen ze 6 maal per week te eten: 1 maal per dag en 1 vastendag. En dat bevalt iedereen prima ;)
Waarom een vastendag???
Afbeelding

Rayco 27-04-2002 † 08-02-2014
Daan

shiba schreef:
Daan schreef:

Dat is toch prima...
dan maar 1 keer per dag.
Dan kun je toch die portie in tweeen delen. Dan eten ze niet meer, maar wel beter verdeeld over de dag.

Bij mijn honden staan de hele dag brokken ,dus ze kunnen eten wanneer ze willen. En meestal is dat niet 's morgens. Zo om een uurtje of 3 krijgen ze zin in eten, en dan na de laatste wandeling. Liggen ze lekker vast.....

beetje late reaktie, sorry, maar Diesel eet gewoon niet goed 's morgens.
Die hoeveelheid voer per dag in twee keer geven heb ik allang opgegeven.
'smorgens een beetje en de maaltijd 's avonds.
Ik ben niet zo'n voorstander van de hele dag knabbelen.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

monky krijgt 2 x per dag eten s'morgens 300 gr. (vanwege gal spugen) en s'avonds 700 gr. (hij moet 1 grote maaltijd hebben anders blijft hij honger houden) en hij krijgt bibi als hoofdvoer en ik wissel het wel eens met een maaltijd rodi, energique, duck, ahv, een groenteprutje of smuldier ;) (aangezien monky alleen maar pens lust van smuldier)
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ik vind het wel vreemd dat hij eerst 's ochtends wel goed at en opeens niet meer. Zou het niet kunnen dat hij gewoon teveel krijgt? Ik heb dat met Doerak ook gehad. Je kunt eens proberen hem iets minder te geven, maar het wel te verdelen over twee porties. Na een paar dagen moet hij dan 's ochtends gewoon weer eten.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

eerst had sam altijd brokken tot zijn beschikking. nu eet hij tegelijk met lola=3x per dag

maar meestal laat hij wel 1 of 2 maaltijden staan. hij kiest er dus zelf voor maar 1 of 2 keer per dag te eten
Afbeelding
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Er zijn dus meer honden die 's morgens niet zo'n trek hebben...
Toen Bob pup was vloog ie 's morgens met de snackbal met zijn brokjes het huis door.

Nu eet ie wel een energique burger 's morgens
's middags om een uur of 3 nog een beetje, brokjes of pensstaafje oid en 's avonds nog een keer energique of brokjes
gaat prima zo

Op een bepaald moment ging ie nauwelijks meer ontbijten en 'savonds om 22 uur piepen.
ik dacht al dat het aan mij lag, dat ie mijn ritme overnam :roll: :? :zwaai:
balouh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door balouh »

Als ik balou maar 1 keer per dag te eten zou geven dan gaat hij volgens mij halverwege de dag van zijn stokkie.
Hij krijgt meestal 2 keer per dag te eten en tussen de middag een bak macaroni of iets dergelijks (pasta in iedergeval) met wat AHV vlees.
Volgens mij is het zo per hond afhankelijk hoe vaak ze eten,dus waarom zou je het aanpassen als je hond het er goed op doet.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier krijgen ze 3 keer per dag en tussendoor nog wat fruit.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”