Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kosten
Moderator: moderatorteam
- ~Angela~
- Actief
Kosten
Ik ben erover aan het denken om Noah te laten steriliseren.
Omdat ik vaker hoor dat honden op een bepaalde leeftijd problemen krijgen met hun baarmoeder. Mijn vorige hond, een rottweiler teefje van 6 jaar kreeg een flinke baarmoeder ontsteking.
Ik vraag mij af wat de gemiddelde kosten daarvoor zijn ?
Ze weegt 11 kilo en is bijna 8 maanden.
Omdat ik vaker hoor dat honden op een bepaalde leeftijd problemen krijgen met hun baarmoeder. Mijn vorige hond, een rottweiler teefje van 6 jaar kreeg een flinke baarmoeder ontsteking.
I rather die standing, then live on my knees...
- Mol
- Zeer actief
Re: Kosten
en nu al het mes er in 8O nou nouAngela&Nico schreef:Ik ben erover aan het denken om Noah te laten steriliseren.
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- ~Angela~
- Actief
Re: Kosten
v.d Lupinehof schreef:en nu al het mes er in 8O nou nouAngela&Nico schreef:Ik ben erover aan het denken om Noah te laten steriliseren.
mol
Ik heb het niet erover dat het mes er NU al in gaat maar in ieder geval nadat ze 1 jaar geworden is !
Ik bedoel te zeggen wat haar gewichtstoestand ongv is.. en zal worden.
- ~Angela~
- Actief
Ze is op dit moment voor de 1e keer loops, dus daarom ben ik alvast info aan het zoeken.Suus schreef:Nou nou, wat een vriendelijke antwoorden weer! Volgens mij is ze wel te jong, en kan je beter de eerste loopsheid afwachten en daarna pas laten helpen. Als ik jou was kan je het idd het beste ff aan je DA vragen, dan weet je wat meer!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Westertoren
- Vaste gebruiker
Castereren of sterliseren kan al vanaf 6 maanden !!!!
De mening van sommige om de eerste loopsheid af te wachten voordat je de ingreep laat doen schijn erg discutabel te zijn.
Volgens verschillende publicaties is de kans op baarmoerderkanker vele malen lager bij teefjes die voor de eerste loopsheid werden geholpen als bij teefjes die al 1x loops waren geweest.
zoek maar eens met google dan kom je de publicaties vanzelf tegen.
Zelf heb ik een teefje die 8jaar jong was laten sterliseren maar het was al te laat, zij bleek de ziekte al te hebben.
Als ik dit eerder had geweten dan had ik haar echt voor de eerste loopsheid laten helpen.
Verder komt het veelvuldig voor dat een teef die niet gesterliseerd is suikerziekte krijgt en daar door blind raakt ook dat had ons teefje, wij hebben haar toen een jaar met insuline behandeld maar zoals ik al eerder schreef het mocht niet meer baten.
Wij missen haar nog steeds!!!!!!!!!
Het is natuurlijk wat anders als je een nestje wil hebben!!!
Maar laat haar dan in iedergeval helpen als je dat niet meer wil, en dan in het belang van het dier.
De mening van sommige om de eerste loopsheid af te wachten voordat je de ingreep laat doen schijn erg discutabel te zijn.
Volgens verschillende publicaties is de kans op baarmoerderkanker vele malen lager bij teefjes die voor de eerste loopsheid werden geholpen als bij teefjes die al 1x loops waren geweest.
zoek maar eens met google dan kom je de publicaties vanzelf tegen.
Zelf heb ik een teefje die 8jaar jong was laten sterliseren maar het was al te laat, zij bleek de ziekte al te hebben.
Als ik dit eerder had geweten dan had ik haar echt voor de eerste loopsheid laten helpen.
Verder komt het veelvuldig voor dat een teef die niet gesterliseerd is suikerziekte krijgt en daar door blind raakt ook dat had ons teefje, wij hebben haar toen een jaar met insuline behandeld maar zoals ik al eerder schreef het mocht niet meer baten.
Wij missen haar nog steeds!!!!!!!!!
Het is natuurlijk wat anders als je een nestje wil hebben!!!
Maar laat haar dan in iedergeval helpen als je dat niet meer wil, en dan in het belang van het dier.
Dat denk ik ook, want de prijs is meestal afhankelijk van het gewicht. Voor Tirsa die toen ook 11 kg was moest ik 3 jaar geleden zo'n Dfl 425 betalen.Stang schreef:Ik denk dat je gemiddeld op zo'n € 225/250,00 moet rekenen.
En ik vind het heel goed van je dat je je nu alvast aan het orienteren bent. Als je niet wil fokken met je hond is dit een hele goede oplossing om later problemen te voorkomen zoals hiervoor beschreven.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
helpen.. bah.. het is niks helpen... je opereert een gezond dier... ik zou niet weten waarom ik mijn teef zou laten castreren...Westertoren schreef:Maar laat haar dan in iedergeval helpen als je dat niet meer wil, en dan in het belang van het dier.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
irrelevant. jij bent je van wel meer zaken minder dan gemiddeld bewust. prijzen worden hier gevraagd. dit alles in het kader van zich goed orienteren alvorens al dan niet over te gaan tot castratie.malinois schreef:ik zou niet weten waarom ik mijn teef zou laten castreren...
destijds heb ik een dikke vierhonderd GULDEN betaald voor castratie van en teefje van 9.5 kilogram.
zoals al gezegd, de meningen lopen nogal uiteen over de voor-en nadelen van castratie. eerlijk gezegd weet ik het nu ook allemaal niet meer zo. verstandig dat je op diverse plekken informatie haalt. ik hoop dat je de krenten uit de pap weet te pikken

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Amen....... en alsjeblieft niet de zoveelste discussie in een maand tijd over wel of niet castreren!linlin schreef:irrelevant. jij bent je van wel meer zaken minder dan gemiddeld bewust. prijzen worden hier gevraagd. dit alles in het kader van zich goed orienteren alvorens al dan niet over te gaan tot castratie.malinois schreef:ik zou niet weten waarom ik mijn teef zou laten castreren...
destijds heb ik een dikke vierhonderd GULDEN betaald voor castratie van en teefje van 9.5 kilogram.
zoals al gezegd, de meningen lopen nogal uiteen over de voor-en nadelen van castratie. eerlijk gezegd weet ik het nu ook allemaal niet meer zo. verstandig dat je op diverse plekken informatie haalt. ik hoop dat je de krenten uit de pap weet te pikkenen de juiste beslissing neemt.

Verwijs dan naar een topic van kort geleden hierover.
- Westertoren
- Vaste gebruiker
.[/quote]
helpen.. bah.. het is niks helpen... je opereert een gezond dier... ik zou niet weten waarom ik mijn teef zou laten castreren...
[/quote]
Niet meteen zo hoog van de toren blazen als je alleen maar de klok hebt horen luiden en niet weet waar de klepel hangt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er werd een vraag over de kosten gesteld, en als reaktie geef ik enkel maar onze ervaring weer, en over de publicaties die er te vinden zijn.
Het is nooit te hopen dat jouw hond deze ziekte krijgt!!
Denk eerst eens na voor je gaat proberen om een klok te laten luiden!!!
En de kosten bedragen tussen de €200 en €300 dit is afhankelijk van het gewicht van de hond.
helpen.. bah.. het is niks helpen... je opereert een gezond dier... ik zou niet weten waarom ik mijn teef zou laten castreren...

Niet meteen zo hoog van de toren blazen als je alleen maar de klok hebt horen luiden en niet weet waar de klepel hangt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er werd een vraag over de kosten gesteld, en als reaktie geef ik enkel maar onze ervaring weer, en over de publicaties die er te vinden zijn.
Het is nooit te hopen dat jouw hond deze ziekte krijgt!!
En de kosten bedragen tussen de €200 en €300 dit is afhankelijk van het gewicht van de hond.
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een hond castreren heet het en geen helpen... daarnaast wordt er gezegd dat als je een nestje hebt gehad of geen nestje wil je hond maar zo snel mogelijk moet gaan opereren.. nou sorry nee dat vind ik niet normaal...linlin schreef:irrelevant. jij bent je van wel meer zaken minder dan gemiddeld bewust. prijzen worden hier gevraagd. dit alles in het kader van zich goed orienteren alvorens al dan niet over te gaan tot castratie.malinois schreef:ik zou niet weten waarom ik mijn teef zou laten castreren...
zoals al gezegd, de meningen lopen nogal uiteen over de voor-en nadelen van castratie. eerlijk gezegd weet ik het nu ook allemaal niet meer zo. verstandig dat je op diverse plekken informatie haalt. ik hoop dat je de krenten uit de pap weet te pikkenen de juiste beslissing neemt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is dat nou weer voor onzin.. het is gewoon mijn mening.. dat heeft niks met weten te maken...Westertoren schreef:Niet meteen zo hoog van de toren blazen als je alleen maar de klok hebt horen luiden en niet weet waar de klepel hangt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tuurlijk en dat mag ook.. maar het irriteert me dat er meteen weer gezegd wordt laat je hond "helpen" als je er geen nestje mee wil of na een nestje.. waarom??Er werd een vraag over de kosten gesteld, en als reaktie geef ik enkel maar onze ervaring weer, en over de publicaties die er te vinden zijn.
dat weet je toch als je een teef neemt.. moet je een reu nemen als je er meteen vanaf wil zijn en een hond al zo vroeg wil opereren...
dat is zeker te hopen.. maar dan weet ik wel dat ik mijn hond een onzinnige operatie heb bespaard... met alle risico's van dien.Het is nooit te hopen dat jouw hond deze ziekte krijgt!!
en je hebt wel wat met klokken zeg.. pfff... spaar je ze?

- Westertoren
- Vaste gebruiker
een hond castreren heet het en geen helpen... daarnaast wordt er gezegd dat als je een nestje hebt gehad of geen nestje wil je hond maar zo snel mogelijk moet gaan opereren.. nou sorry nee dat vind ik niet normaal...[/quote]
Betweters geef ik altijd bijvoorbaat al gelijk voor ze ook maar 1 woord hebben gezegt.
Verder zal ik ook niet meer reageren op je gezwets.
Betweters geef ik altijd bijvoorbaat al gelijk voor ze ook maar 1 woord hebben gezegt.
Verder zal ik ook niet meer reageren op je gezwets.
- laro
- Actief
Het kost inderdaad tussen de 200-250 euro. Je moet lekker zelf bepalen wanneer je het doet en gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is.
Ps waarom denkt iedereen dat 8 mnd te jong is??? het kan al vanaf 6 mnd hoor!
De tijd van de castratie heeft geen invloed op evt. incontinentie en groei ofzo dus daarvoor hoef je het niet te laten. En hoe minder vaak loops hoe beter. Als je toch geen nestjes wil zijn al die hormonen niet bevordelijk! :zwaai:
Ps waarom denkt iedereen dat 8 mnd te jong is??? het kan al vanaf 6 mnd hoor!
De tijd van de castratie heeft geen invloed op evt. incontinentie en groei ofzo dus daarvoor hoef je het niet te laten. En hoe minder vaak loops hoe beter. Als je toch geen nestjes wil zijn al die hormonen niet bevordelijk! :zwaai:
Veel of het was een dure dierenarts hihiihii want zo ver ik weet gaat het op gewicht en ik kan me niet voorstellen dat een jack meer dan 10 kg weegt, of wel?? Geen flauw idee eigenlijk.qyan schreef:een vriend van ons heeft vorige week zijn jack russel teefje laten sterriliseren en die was ongeveer 225 euro kwijt.
vraag me alleen niet hoeveel ze weegt
ik zou het echt niet wetenNeeltje schreef:Veel of het was een dure dierenarts hihiihii want zo ver ik weet gaat het op gewicht en ik kan me niet voorstellen dat een jack meer dan 10 kg weegt, of wel?? Geen flauw idee eigenlijk.qyan schreef:een vriend van ons heeft vorige week zijn jack russel teefje laten sterriliseren en die was ongeveer 225 euro kwijt.

het is zo'n ini-mini russeltje met van die korte poten, ze is absoluut niet dik, maar durf echt niet te zeggen wat ze weegt.
maar ja, alle dierenartsen in den haag zijn duur

-
- Actief
- Contacteer:
Nou ik was voor het castreren van mijn JR 125 euro kwijt en weegt 7 kilo.Neeltje schreef:Veel of het was een dure dierenarts hihiihii want zo ver ik weet gaat het op gewicht en ik kan me niet voorstellen dat een jack meer dan 10 kg weegt, of wel?? Geen flauw idee eigenlijk.qyan schreef:een vriend van ons heeft vorige week zijn jack russel teefje laten sterriliseren en die was ongeveer 225 euro kwijt.
Yvon ,
Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy

Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Dat lijkt me dan ook redelijk overeenkomstig voor ee jack russell.Novy schreef:Nou ik was voor het castreren van mijn JR 125 euro kwijt en weegt 7 kilo.Neeltje schreef:Veel of het was een dure dierenarts hihiihii want zo ver ik weet gaat het op gewicht en ik kan me niet voorstellen dat een jack meer dan 10 kg weegt, of wel?? Geen flauw idee eigenlijk.qyan schreef:een vriend van ons heeft vorige week zijn jack russel teefje laten sterriliseren en die was ongeveer 225 euro kwijt.
- vuilnisbas
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
- Aantal honden: 2
dan heeft die vriend van me echt te veel betaaldNovy schreef:Nou ik was voor het castreren van mijn JR 125 euro kwijt en weegt 7 kilo.Neeltje schreef:Veel of het was een dure dierenarts hihiihii want zo ver ik weet gaat het op gewicht en ik kan me niet voorstellen dat een jack meer dan 10 kg weegt, of wel?? Geen flauw idee eigenlijk.qyan schreef:een vriend van ons heeft vorige week zijn jack russel teefje laten sterriliseren en die was ongeveer 225 euro kwijt.

belachelijk eigenlijk

- laro
- Actief
Het gaat op gewicht, inderdaad doordat narcose duur spul is. Een grote hond moet nou eenmaal meer dan een kleine. Ook is een grote hond vaak toch wat meer werk. Bij een kleine hond is de baarmoeder/eierstoken kleiner en dus makelijker te verwijderen en af te binden. Dit neemt bij ee wat grotere hond ook wat meer tijd in beslag. Je wil immers wel dat het goed afgebonden is natuurlijk. En ja ook bij de dierenarts geldt: tijd is geld, logisch ook natuurlijk!
- Noa
- Vaste gebruiker
- ~Angela~
- Actief
Ik denk dat ik haar eerst lekker laat uitgroeien en een paar keer loops laat worden zodat alles "normaal" verlopen is..
En daarna wil ik toch echt uit voorzorg haar laten steriliseren.
Ik hoor gewoon tevaak dat honden problemen krijgen, ik heb mijn eigen vorige hond behoorlijk ziek gezien.. en als ik dat toch kan voorkomen??
Bedankt voor de "nuttige" antwoorden
En daarna wil ik toch echt uit voorzorg haar laten steriliseren.
Ik hoor gewoon tevaak dat honden problemen krijgen, ik heb mijn eigen vorige hond behoorlijk ziek gezien.. en als ik dat toch kan voorkomen??
Bedankt voor de "nuttige" antwoorden