Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kennelcontrole

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

dempie-pei
Vaste gebruiker
Contacteer:

kennelcontrole

Ongelezen bericht door dempie-pei »

hoi

vrijdag komen ze voor de kennelcontrole van de raad van beheer langs
wordt de naam zodra de controle is gweest door gestuurd naar de fci
of gebeurd dit pas later

demelza
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

volgens mij pas nadat je je de controle goed doorlopen bent, sturen ze hem door, lijkt me ook wel logisch , als je het thuis niet voor elkaar zou hebben dan krijg je je kennelnaam niet dus heeft het ook weinig zin om hem vantevoren al naar de fco door te sturen
maar wees niet "bang"kennelcontrole stelde bij mij weinig voor,al jijhet gewoon netjes voor elkaar hebt is e rniets aan de hand, ze was bij mij in 10 minuten weer weg haha vragnlijstje invullen en klaar :-D
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Voor zover ik weet lopen de kennelcontrole en de daadwerkelijke aanvraag van de kennelnaam samen naast elkaar. Ik bedoel hiermee dat de kennelcontrole niet inhoudt dat je naam al goedgekeurd is.
Bij mij was er kennelcontrole in de periode dat de kennelnaam in Nederland gepubliceerd werd. Volgens mij is de termijn na publicatie in de diverse hondenvakbladen 6 weken. Is er in Nederland geen bezwaar gemaakt, gaat de naam naar de FCI. Hier duurt het wat korter, is mijn ervaring.
Als de kennelnaam bij de FCI ook akkoord is, worden de spullen van de kennelcontrole erbij gepakt en als deze ook goed is, wordt de kennelnaam toegewezen.
vixen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door vixen »

Bij mij was de kennelcontrole voor de publicatie (eind januari). Als je niet in aanmerking komt, hoeft er niet gepubliceerd te worden.

Een halve maand later stond de naam op de website en nog een halve maand later in de bladen (krijg je met publicatiedata :-D )
Op 15 april zou de naam doorgestuurd worden naar de FCI, maar op 16 april kreeg ik de papieren al in huis dat de naam goedgekeurd was!
Daar stond ik dus wel even van te kijken, maar in principe is het zo dat je binnen 14 dagen na de bezwaardatum al bericht hebt. De FCI doet er ca een week over om te checken en dit terug te communiceren.

Moet ik wel zeggen dat dit erg snel schijnt te zijn, ik hoor ook wel eens verhalen van mensen die minimaal 6 maanden hebben moeten wachten..

Succes vrijdag en laat ons weten hoe het gegaan is.
Het valt allemaal best mee hoor, stelt niet zoveel voor.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

De kennelcontrole kwam bij ons pas toen de kennelkaart al binnen was.
Foutje van de raad van beheer :mrgreen: :mrgreen: .

Maria
dempie-pei
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door dempie-pei »

hoi

vanochten zijn ze geweest voor de kennel controle en alles was goed

demelza
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”