Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uit voorzorg castreren van een teef

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Wat is dat nou voor onzin antwoordt. Tuurlijk kan je niet verzekeren dat hij nergens anders kanker krijgt. Maar voor melkkliergezwellen is een duidelijke en simpel op te lossen probleem en oorzaak bekend. Je weet toch waardoor ze het krijgt!! Dat is dus heel iets anders dan kanker aan een teen ofzo, je weet de oorzaak dan niet, je kan het niet voorkomen en de kans erop is aanzienlijk kleiner dan melkklier gezwellen. Maar ja je moet het zelf maar weten, ik hoop dat je hond het niet krijgt )ook niet je latere honden' want dat gun je geen 1 hond natuurlijk. Maar als ze het krijgen dan hoop ik maar dat je geen spijt krijgt, je had haar dat immers kunnen besparen. En de risico´s van narcose vallen echt heel erg mee. Tuurlijk kan het, maar het risico is groter als ze ziek is. En natuurlijk lees je dat hier veel, want mensen melden het natuurlijk eerder als het fout ging dan dat het goed ging.
Ik denk dat iedereen het meldt als het fout gaat en misschien 10% als het goed ging!! :sleep:
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Vandaag is mijn teef gecastreerd. Ik heb er behoorlijk over getwijfeld, want het is inderdaad gewoon heel naar en onnatuurlijk om een gezonde hond te laten opereren. De risico's op langere termijn hebben voor mij toch de doorslag gegeven. Gelukkig is alles goed gegaan! Tosca is nog wel wat duf, maar komt alweer goed bij. :ok:
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Gaat het alweer goed met haar? vast wel, ze knappen vaak erg snel op hoor! De mijne liep dezelfde middag alweer rond met speeltjes en sprong bijna zelf van de operatietafel!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”