Oh ja, ben niet van plan dit te fokken hoor! Maar er wordt hier in de buurt zo´n hond aangeboden en heeeeeel misschien is het wel iets voor ons erbij??

Moderator: moderatorteam
het is een reuSjalot schreef:Lijkt mij een joekel van een beest....is het een reu of een teef?
Over leeftijd gesproken?Ik weet dus niks van Old English Mastiffs, ik ken maar 1 mastiff en verder weet ik niks erover, maar ik stond dus met die eigenaar te praten en het ging erover dat ze niet oud worden.Nu vertelde de eigenaar dat de Mastiff fokkers de levensduur hebben verhoogt en dat die Mastiff nu 14 jaar kan worden, ik vond dit dus vaag, maar je weet nooit met fokmethodes en onderzoeken.Presa Pais bajos schreef:Mijns inziens denk ik dat behalve dat het een joekel van een hond gaat worden kwa karakter het wel goed gaat komen.
De Mastiff is rustig vann aard en heel vredelievend, tenminste dat hebben de fokkers mij verteld waarmee ik stond te kletsen op de Molosser show.
De Bordeaux is wat pittiger, maar vergeleken met bv een Rottweiler of een Fila toch meer een loebas.
Verder zou ik rekening houden met evt wel de erfelijke aandoeningen die bij grote rassen voorkomen. Ook ectropion en entropion komen voor bij beide rassen.
Oud zal hij wsch ook niet worden,....jaartje of 8 max denk ik.
Maar een interessante kruising. Ik persoonlijk zou er wel voor gaan![]()
Succes!
Nou dan vraag ik mij gelijk af waarom ze die hond wegdoen, vandaar.Patrol schreef:Is dat niet goed?? Ik kijk ook wel 100 keer uit voordat ik zomaar weer een hond van Marktplaats ophaal......M@ri@nne schreef:Een hond word gratis op Marktplaats aangeboden?
Denk ook dat het hem niet wordt!!Vriendlief vond hem ietsje te groot.......
Ja, dat zijn de volgende stap in het onderzoek naar de hond zijn geworden....... maar ja, vriendlief werkt niet meeM@ri@nne schreef:Nou dan vraag ik mij gelijk af waarom ze die hond wegdoen, vandaar.Patrol schreef:Is dat niet goed?? Ik kijk ook wel 100 keer uit voordat ik zomaar weer een hond van Marktplaats ophaal......M@ri@nne schreef:Een hond word gratis op Marktplaats aangeboden?
Denk ook dat het hem niet wordt!!Vriendlief vond hem ietsje te groot.......