Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil Bob leren de bal terug te brengen.
Hij vind de 'weggooi stok'met tennisbal nu erg leuk.
Maar brengt de bal niet echt terug.
De eerste keer was ie dichtbij me met bal, uitgebreid beloont en nog een keer gegooid. Toen ging ie zelf spelen met die bal.
Heb de bal opgehaald en gestopt met spelen.
Behalve dat het goed is dat Ãk het spel begin en stop (ik begin wel eens als hij dat aageeft)
gaat ie snappen dat niet terugbrengen niet verder spelen is????
Ik denk het wel, mits je het consequent herhaalt. Zo heb ik het Kali ook geleerd. Op het moment dat ze d'r vandoor ging en maiskolven in haar oren kreeg, ben ik langzaam richting huis gelopen (of heb ik me verstopt). Als ze dan een keer kwam, dan kreeg ze niet op d'r lazerij, maar pakte ik wel de bal, ruimde deze op en lijnde ik haar aan. Natuurlijk kreeg ze wel een aai omdat ze "hier" kwam. Binnen twee weken of zo had ze door dat het veel fijner is om direct hier te komen, want dan kon ze ook weer sneller achter d'r bal aan .
Probeer het wel vol te houden, de meeste honden begrijpen het wel.
Helaas heb ik het met 9 jaar nog niet voor elkaar, ik gooi 1 keer een bal, hij heeft hem en je ziet de bal nooit meer terug
Hij gaf bij flyball trouwens wel de ballen af en op een gegeven moment op het trainingsveld ook, maar ergens anders is het me nooit gelukt (voertje bij terug brengen, andere bal als beloning om te ruilen als tussen fase, direct weer terug naar huis lopen als hij de bal niet komt brengen, aan de lange lijn een bal gooien e.d.)
Maar de andere snappen het spel wel. Dus een 100% garantie is er niet, maar met veel geduld kan je heel ver komen.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Buiten heeft Rossi dat inderdaad ook. Vooral met de werper.
Helaas helpt een beloning buiten niet.
Ik gooi nu de bal achteruit en dan moet hij sowieso weer langs mij. Dan gaat het goed.
Slim! je bent toch geneigd om hem vooruit te gooien
In huis gaat het beter, hij brengt de bal een beetje terug, ik doe extra enthousiast en hij krijgt een beloning in ruil voor de bal.
Helaas, Pad brengt ook niet terug. Hij legt de bal een meter of iets bij me uit de buurt en als ik de bal weer wil pakken, loopt hij er weer mee weg of gaat er aan liggen knagen. Van mij instructeur heb ik ooit gehoord, dat je thuis moet oefenen met ruilen. Je laat je hond voor je zitten. Ene hand bal, andere hand voertjes. Je geeft de bal met je ene hand in zijn bek. Je wacht even. Zegt dan: los, pakt bal uit bek en geeft voertje. Geeft later weer de bal enz.. Nu, thuis lekker aan de bak en ik moet zeggen? Ging niet verkeerd. Maar buiten? Nada. Pad wordt eind juni 5 dus ik vrees, dat dit nooit meer goed komt, helaas. Maar dit is misschien wel een tip voor jullie hond.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
Binnen gaat het bij mij nu ook goed
In de gang heb ik zo'n zwierstok met tennisbal hangen en ik pak deze af en toe.
Gooi de bal weg, als ie terugkomt laat ie de bal al rollen en hij krijgt dan een voertje.
Ik doe dat een keer of 4 want langer betekent dat ie gaat weglopen met de bal
Buiten heb ik nog niet zo gedaan
Tot nu toe had ie steeds andere bezigheden buiten die hem afleiden (geurtjes)
Eerst binnen goed!