Zal eens informeren naar die tekenband!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verontrustend veel teken, wat moet ik doen!!!
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
8O die ziet er heel anders uit dan op die site 8ORoos schreef:die rood bruine teken zijn veel voorkomend hier hoor en zijn niet de teken die babesiose kunnen dragen.
Die witte die je vindt zijn de larven, de zwarte de nymfen en de roodbruine of grijze de volwassen vorm van dezelfde tekensoort.
Kijk maar naar het plaatje hieronder![]()
De teek die babesiose kan dragen ziet er echt heel anders uit:
Dus geen paniek![]()
Ik zou trouwens echt voor een tekenband gaan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
miekmiek
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Een soort tijgerteek nee die heb ik nog nooit gezien 8O
Het kan gewoon zo zijn dat de teken in jouw omgeving immuun zijn voor Frontline. Hier werkt het nog wel maar regelmatig wisselen van anti teek is aan te bevelen.
Het kan gewoon zo zijn dat de teken in jouw omgeving immuun zijn voor Frontline. Hier werkt het nog wel maar regelmatig wisselen van anti teek is aan te bevelen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Toen ik nog in Lelystad woonde, vond ik ook veel teken. Toen ben ik mijn honden dagelijks biergist gaan geven en dat leek wel te helpen. Soms hele zomers zonder een teek te vinden. Alleen hoorde ik later dat biergist nogal belastend voor de lever kan zijn. Of dit waar is weet ik niet, misschien kun je dat even aan je dierenarts vragen.
Hier in Nijmegen heb ik weinig last van teken, nog maar 1 gevonden dit jaar.
Hier in Nijmegen heb ik weinig last van teken, nog maar 1 gevonden dit jaar.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Roos
- Zeer actief
Nou heel anders, valt wel mee.malinois schreef:
8O die ziet er heel anders uit dan op die site 8O
Op de foto die ik had gepost staat denk ik de mannelijke teek en op de foto's van jouw link, staan de vrouwtjes. De vrouwtjes zuigen bloed en hebben dus zo'n "zak" aan het schildje hangen zeg maar
In dit artikel staat ergens (pagina 3) een foto van een vrouwlijke en een mannelijke teek van de dermacentor reticulatus.
http://www.kleintierpraxis-lutz.de/vortrag/babesien.pdf
Je moet vooral naar het "schildje" kijken, dat is echt heel anders dan die van de teek die je hier in Nederland vooral ziet.

- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
In dit hele onderwerp heb ik niets gelezen over knoflook.
Ik dacht dat het algemeen bekend was, dat knoflook helpt tegen teken.
Naast, om de 4 weken een pipet frontline krijgt Oberon elke dag 2 capsules knoflook door zijn voer.
Een paar weken terug waren er 2 a 3 teken per week en de afgelopen 2 weken heb ik geen enkele teek meer kunnen ontdekken.
Wij lopen elke dag door het bos en hier achter in de tuin zitten ze ook, want onze katten hadden nog wel teken, die krijgen nu dus ook een knoflookcapsule door hen voer.
Naast, om de 4 weken een pipet frontline krijgt Oberon elke dag 2 capsules knoflook door zijn voer.
Een paar weken terug waren er 2 a 3 teken per week en de afgelopen 2 weken heb ik geen enkele teek meer kunnen ontdekken.
Wij lopen elke dag door het bos en hier achter in de tuin zitten ze ook, want onze katten hadden nog wel teken, die krijgen nu dus ook een knoflookcapsule door hen voer.

-
Daan
Die scalibor tekenband werkt volgens mij heel goed.
Hij kost wel wat, maar werkt lang.
Mij DA waarschuwde mij wel ivm met mijn kleine kinderen, maar Diesel draagt hem onder zijn (lederen) halsband.
En ik heb mijn kinderen geleerd hem niet in de nekstreek te aaien.
En dat is goed gelukt....
Ik heb nog niet veel last gehad van teken, maar ik ben ook al een paar weken niet meer in het bos geweest.
( bij de plas is het nu nog te fris voor mensen, en heerlijk voor ons)
Hij kost wel wat, maar werkt lang.
Mij DA waarschuwde mij wel ivm met mijn kleine kinderen, maar Diesel draagt hem onder zijn (lederen) halsband.
En ik heb mijn kinderen geleerd hem niet in de nekstreek te aaien.
En dat is goed gelukt....
Ik heb nog niet veel last gehad van teken, maar ik ben ook al een paar weken niet meer in het bos geweest.
( bij de plas is het nu nog te fris voor mensen, en heerlijk voor ons)
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze honden hebben ook de scaliborband, en die werkt super
Andere jaren had onze Joep na een wandeling 10 / 20 teken op zich, nu heb ik sinds dat ze die dragen (al zeker een maand) geen teek meer gezien
Het nadeel is wel dat als je je hond gaat wassen je dit met scalibor shampoo moet doen anders duurt het weer 2 weken eer hij helpt
Andere jaren had onze Joep na een wandeling 10 / 20 teken op zich, nu heb ik sinds dat ze die dragen (al zeker een maand) geen teek meer gezien
Het nadeel is wel dat als je je hond gaat wassen je dit met scalibor shampoo moet doen anders duurt het weer 2 weken eer hij helpt
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Buiten alle antivlooien/tekenspul gewoon elke dag knoflook door het eten doen. Dat krijgen ze hier al jaren en ik vind nog maar een enkele teek
Buiten dat kun je je hond elke dag na de grote wandeling even borstelen ( al weet ik niet of dat goed is voor de vacht
) om teken die van plan zijn zich in te graven te verwijderen. Sinds hier Babesiosis is geconstateerd doe ik dat voordat ze na de wandeling de auto weer in gaan of direkt bij thuiskomst 
Buiten dat kun je je hond elke dag na de grote wandeling even borstelen ( al weet ik niet of dat goed is voor de vacht

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- laro
- Actief
- Yari
- Zeer actief
-
miranda
Trina schreef:In dit hele onderwerp heb ik niets gelezen over knoflook.
En proberen het bloed en de huid wat "zuurder" te maken door Yoghurt of karnemelk door het eten te doen.
Dit is overigens ook goed tegen vlooien.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
miranda schreef:Trina schreef:In dit hele onderwerp heb ik niets gelezen over knoflook.
Wij lopen elke dag door het bos en hier achter in de tuin zitten ze ook, want onze katten hadden nog wel teken, die krijgen nu dus ook een knoflookcapsule door hen voer.![]()
En proberen het bloed en de huid wat "zuurder" te maken door Yoghurt of karnemelk door het eten te doen.
Dit is overigens ook goed tegen vlooien.
Wat zullen Max en Bente dan super-onaantrekkelijk voor dat ongedierte zijn ! Die krijgen elke dag yoghurt of kwark, en door het eten knoflook....

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10