Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geld voor op de puppenlijst???

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

vind het op zich niet altijd gek om al op de wachtlijst een aanbetaling te doen
voor ons komende teefje had ik (voor de nestkeus) ook al voor ze geboren waren een aanbetaling moeten doen, omdat ik niet de nestkeus kon hebben (was al aan een ander beloofd) hoefde ik niet van te voren een aanbetaling te doen, maar wel wil de fokker als we bij hem geweest zijn en het is allemaal naar mn zin een aanbetaling (de pups zijn dan bijna 5 wk oud), ook dat vind ik logisch

kan me alleen niet voorstellen dat iemand zich bij 8 verschillende fokkers op een lijst laat zetten, zelf zoek ik eerst de lijnen uit waar ik een pup uit wil, dan ga ik op zoek naar een fokker die in die lijnen fokt met ouderdieren die ik zelf geschikt acht, is alles naar mn zin dan reserveer ik bij die fokker een pup, wanneer die pup dan komt maakt me niet uit, daar wil ik dan best een behoorlijke tijd op wachten, zo zijn we met de fokker van ons komende teefje ook al bijna 2 jaar bezig
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Carmen, de meeste zijn nog niet zo die bv net in het wereldje komen kijken. Ze willen een gezonde en goede hond bij een goede fokker. Als de mamma hond ook nog eens voldoet aan hun wensen, nemen ze al snel daar een pup ;) Snappie?
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

jidde schreef:Carmen, de meeste zijn nog niet zo die bv net in het wereldje komen kijken. Ze willen een gezonde en goede hond bij een goede fokker. Als de mamma hond ook nog eens voldoet aan hun wensen, nemen ze al snel daar een pup ;) Snappie?
Vind dit een beetje heel erg denigrerend over komen. ALs iemand een hond zoekt als huishond en je staat al 2 jaar bij een fokker op de wachtlijst en je hebt nog geen pup....dan is dat niet echt leuk. Als die fokker dan aangeeft dat er een nest puppen aan zit te komen bij een collega fokker, die ook via de regels van de club fokt, dan vind ik het niet vreemd dat die mensen dus toch proberen om bij de andere fokker een pup te bemachtigen. Zeker bij een ras als de GJD sta je tegenwoordig makkelijk meer dan 2 jaar op wachtlijsten. En dat is voor gewoon een huishond best lang.

Ik koop zelf toekomstige puppen van dit ras maar bij een fokker en als ik daarop zou moeten wachten..prima dan doe ik dat. Maar dat kun je niet van iedereen verwachten. En daarom vind ik het dan niet netjes als zo'n fokker dan geld vraagt voor op de wachtlijst..want dan kan een potentieel pupkoper dus nooit meer terug naar de eerste keus fokker.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

jidde schreef:Carmen, de meeste zijn nog niet zo die bv net in het wereldje komen kijken. Ze willen een gezonde en goede hond bij een goede fokker. Als de mamma hond ook nog eens voldoet aan hun wensen, nemen ze al snel daar een pup ;) Snappie?
Bloedlijnen interesseren mij zeker wel, maar wat kan ik er mee als ik de meest interessante bloedlijnen van een Golden-ras niet ken. Dan moet je i.d.d. in dat wereldje zitten en dat heb ik van tevoren wel uitgespit want de fokkers weten al welke reu welke teef gaat dekken en wat vererfd gaat worden. En dat haal je ook uit de gesprekken. Ik wil een gezonde hond met een goed karakter die een leuke portie werklust bezit. Dan ga ik puur op gezondheid en karakter en tja, het is nu eenmaal zo dat de Golden letterlijk als broodjes over de toonbank gaan (overigens naar vaak hele serieuze mensen) en dan wordt geadviseerd op meer lijsten te staan. Nu weet ik zeker dat ik bij de fokker van Stanley blijf hangen, wil ik ooit een puppie erbij. En als ik zo snel een pup wil en me daarvoor niet interesseer in achtergronden etc. had ik net zo goed naar een broodfokker kunnen stappen, heb ik binnen 1 week een hond. Toch maar niet he, liever flink wat geld over de balk voor een hond uit gezonde lijnen waar maar af en toe 's mee gefokt wordt.
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

vixen schreef:Als ik het gevoel krijg dat iemand zo'n hond wil hebben om stoer mee te gaan lopen doen, dan weiger ik inderdaad. Dan heb ik zelf liever het huis vol ;)

Er staat ook in het koopcontract dat de nieuwe eigenaar minimaal puppycursus en G.G/E.G/VZH met de hond moeten doen. Maar dit komt meer omdat er wel pit in de teef zit en het grote honden zijn, je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn met het plaatsen van je pups.

Ik heb op dit moment een belangstellende die juist voor mijn kennel heeft gekozen vanwege de eisen die ik stel! Dat vond ik toch erg leuk om te horen. Krijg je toch het gevoel dat je goed bezig bent.
Is inderdaad een compliment :ok: Dat moet goed voelen!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

crutz schreef: kan me alleen niet voorstellen dat iemand zich bij 8 verschillende fokkers op een lijst laat zetten, zelf zoek ik eerst de lijnen uit waar ik een pup uit wil, dan ga ik op zoek naar een fokker die in die lijnen fokt met ouderdieren die ik zelf geschikt acht, is alles naar mn zin dan reserveer ik bij die fokker een pup, wanneer die pup dan komt maakt me niet uit, daar wil ik dan best een behoorlijke tijd op wachten, zo zijn we met de fokker van ons komende teefje ook al bijna 2 jaar bezig
Ik zou me, als ik ooit weer een pup zou nemen ook bij verschillende fokkers inschrijven. Als de ouderdieren me bevallen en de fokker ook is het voor mij goed. Ik heb mijn honden voor mijn lol en hoef er verder niet echt iets mee te bereiken ofzo dus dan ga ik ook echt geen 2 jaar op een hond wachten :?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lysette schreef:Ik zou me, als ik ooit weer een pup zou nemen ook bij verschillende fokkers inschrijven. Als de ouderdieren me bevallen en de fokker ook is het voor mij goed. Ik heb mijn honden voor mijn lol en hoef er verder niet echt iets mee te bereiken ofzo dus dan ga ik ook echt geen 2 jaar op een hond wachten :?
Het is natuurlijk ook heel verschillend per ras. Als je voor een ras kiest wat zeldzaam is, is het een ander verhaal. Ik heb makkelijk praten met mijn Golden :mrgreen:
Maar toch zou ik het de volgende keer precies zo doen. De moeder van mijn beide hondjes is er één die van lange wandelingen houdt, en die veel aandacht wil. Komt nog bij dat ik haar heel erg mooi vind, de mooiste hond die die fokker heeft.
Ik wil verder ook niets bereiken met mijn honden, maar ik zou er dus wel 2 jaar op gaan wachten...
Golden Stanley

Saartje schreef:
Lysette schreef:Ik zou me, als ik ooit weer een pup zou nemen ook bij verschillende fokkers inschrijven. Als de ouderdieren me bevallen en de fokker ook is het voor mij goed. Ik heb mijn honden voor mijn lol en hoef er verder niet echt iets mee te bereiken ofzo dus dan ga ik ook echt geen 2 jaar op een hond wachten :?
Het is natuurlijk ook heel verschillend per ras. Als je voor een ras kiest wat zeldzaam is, is het een ander verhaal. Ik heb makkelijk praten met mijn Golden :mrgreen:
Maar toch zou ik het de volgende keer precies zo doen. De moeder van mijn beide hondjes is er één die van lange wandelingen houdt, en die veel aandacht wil. Komt nog bij dat ik haar heel erg mooi vind, de mooiste hond die die fokker heeft.
Ik wil verder ook niets bereiken met mijn honden, maar ik zou er dus wel 2 jaar op gaan wachten...
Ik ook. Nu wel, omdat ik weet hoe liefdevol de fokker van Stanley bezig is (net als de andere fokkers overigens, die ook goeie honden hadden), maar dit maak je dan bewust mee. Op dit moment hebben ze een nestje van de zus van Stanley. Geweldige hondjes en uit hele mooie gezonde lijnen. Daar wil ik ooit graag een puppie van, dus ja dan is 2 jaar best te overzien.
Marion.

Golden Stanley schreef:Geweldige hondjes en uit hele mooie gezonde lijnen.
Dat de pup uit gezonde lijnen komt, daar hou ik me dus absoluut niet mee bezig. Daarvoor vind ik de keuze van de fokker zo belangrijk. Zij mag het moeilijke denkwerk doen, en ik vertrouw helemaal op haar dat zij de juiste keuzes maakt qua dekreu :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Saartje schreef:
Dat de pup uit gezonde lijnen komt, daar hou ik me dus absoluut niet mee bezig. Daarvoor vind ik de keuze van de fokker zo belangrijk. Zij mag het moeilijke denkwerk doen, en ik vertrouw helemaal op haar dat zij de juiste keuzes maakt qua dekreu :mrgreen:
Daar verdiep ik me ook niet in, dat is de taak van de fokker vind ik en als je je fokker vertrouwt is er ook geen noodzaak toe. Maar goed ik zou ook wachten.
Golden Stanley

Inge O schreef:
Neeltje schreef:
Saartje schreef:
Daar verdiep ik me ook niet in, dat is de taak van de fokker vind ik en als je je fokker vertrouwt is er ook geen noodzaak toe. Maar goed ik zou ook wachten.
zou iedereen er maar zo over denken :mrgreen:
veel mensen hebben, wat de gezondheidsproblemen van honden aangaat, wel ergens een klok gehoord, maar weten niet waar de klepel hangt :mrgreen: . als je ze dan iets probeert uit te leggen vind ik het voor mezelf dan een beetje overkomen alsof je hen van iets wil overtuigen, alsof je iets goed moet praten :roll: .
mensen die er niks over weten, maar vertrouwen in je hebben, of mensen die er genoeg over weten om in een gezondheidsverhaal met je mee te denken, dat zijn de leukste.
mensen die er eigenlijk niks van snappen, maar wel tig dingen van jan en alleman hebben opgepikt die finaal nergens meer op slaan, die zijn zo wantrouwig als wat, en zouden eigenlijk wel willen dat je vervangingsonderdelen na kon leveren als er toch een probleem zou opduiken.

je snapt het al: bij die laatste kategorie zitten echt niet veel pups hier vandaan :mrgreen: .
Gelukkig behoor ik niet tot die laatste categorie, maar vind ik het wel leuk om er iets meer over te weten. Temeer daar het m'n eerste rashondje is, vond ik het erg interessant hoe zo'n combinatie tot stand is gekomen.
Puur uit interesse, niet omdat ik zo nodig ergens over mee moet praten.
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Inge O schreef: zou iedereen er maar zo over denken :mrgreen:
veel mensen hebben, wat de gezondheidsproblemen van honden aangaat, wel ergens een klok gehoord, maar weten niet waar de klepel hangt :mrgreen: . als je ze dan iets probeert uit te leggen vind ik het voor mezelf dan een beetje overkomen alsof je hen van iets wil overtuigen, alsof je iets goed moet praten :roll: .
mensen die er niks over weten, maar vertrouwen in je hebben, of mensen die er genoeg over weten om in een gezondheidsverhaal met je mee te denken, dat zijn de leukste.

mensen die er eigenlijk niks van snappen, maar wel tig dingen van jan en alleman hebben opgepikt die finaal nergens meer op slaan, die zijn zo wantrouwig als wat, en zouden eigenlijk wel willen dat je vervangingsonderdelen na kon leveren als er toch een probleem zou opduiken.

je snapt het al: bij die laatste kategorie zitten echt niet veel pups hier vandaan :mrgreen: .
Mooie omschrijving :ok:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Saartje schreef:
als jij je daar niet mee bezig houdt, hoe kan je dan weten of de fokker zich daar mee bezig houdt, je weet zelf immers niet of die lijnen gezond zijn, dus op dat vlak kan de fokker je vanalles aansmeren
ik kies zelf eerst voor lijnen en zoek er dan pas een fokker bij, zodat ik zelf weet hoe het zit met die lijnen en wat ik er van kan verwachten
Golden Stanley

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef: Gelukkig behoor ik niet tot die laatste categorie, maar vind ik het wel leuk om er iets meer over te weten. Temeer daar het m'n eerste rashondje is, vond ik het erg interessant hoe zo'n combinatie tot stand is gekomen.
oh, maar meepraten mag hoor, liefst zelfs :mrgreen: - en als het over honden gaat loopt een babbel hier nogal eens gigantisch uit :oops: - ik ben ook met veel plezier bereid mensen over de (gezondheids)achtergrond van mijn honden in te lichten.
juist als je merkt dat mensen je vertrouwen is dat een leuk deel van het fokkersverhaal!
Hihi, nou dat bedoel ik dus. :mrgreen: Jullie fokkers zitten graag op de praatstoel, hoor. Dat BLIJFT maar doorgaan. En met meer dan grote belangstelling hoor ik alles aan. Die mensen vertellen met passie en dan weet je ook al dat 't goed zit. Dat vind ik nou zo leuk.
Marion.

crutz schreef:dus op dat vlak kan de fokker je vanalles aansmeren
Yep, dat kan. Daarom sprak ik ook van vertrouwen in de fokker en in haar kennis. Ik vind de achtergronden en genetica waanzinnig interessant, maar ik heb niet de illusie dat mijn combi's geschikter zijn dan die wie de fokker uitdoktert met haar tig jaar ervaring :mrgreen:
Golden Stanley

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:
Inge O schreef:
Golden Stanley schreef: Gelukkig behoor ik niet tot die laatste categorie, maar vind ik het wel leuk om er iets meer over te weten. Temeer daar het m'n eerste rashondje is, vond ik het erg interessant hoe zo'n combinatie tot stand is gekomen.
oh, maar meepraten mag hoor, liefst zelfs :mrgreen: - en als het over honden gaat loopt een babbel hier nogal eens gigantisch uit :oops: - ik ben ook met veel plezier bereid mensen over de (gezondheids)achtergrond van mijn honden in te lichten.
juist als je merkt dat mensen je vertrouwen is dat een leuk deel van het fokkersverhaal!
Hihi, nou dat bedoel ik dus. :mrgreen: Jullie fokkers zitten graag op de praatstoel, hoor. Dat BLIJFT maar doorgaan. En met meer dan grote belangstelling hoor ik alles aan. Die mensen vertellen met passie en dan weet je ook al dat 't goed zit. Dat vind ik nou zo leuk.
nou, jij mag door voor een (blonde) hovawartpup! (is toch net een golden) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Yippiehhhhh, :mrgreen: maar ehhhhh, zijn die iets minder prettig gestoord dan Goldens?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”