Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uit voorzorg castreren van een teef
Moderator: moderatorteam
- laro
- Actief
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik weet het niet. Mijn ene teef is gecastreerd omdat ze bijna 10 maanden van het jaar last had van haar loopsheid. Erg voor haar en voor mij omdat ik sport met haar.
Mijn andere teef is 9 en niet gecastreerd... nog niet. Ze heeft kisten op de eierstokken en staat volgens de DA op het punt een baarmoederontsteking te krijgen...
Mijn andere teef is 9 en niet gecastreerd... nog niet. Ze heeft kisten op de eierstokken en staat volgens de DA op het punt een baarmoederontsteking te krijgen...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- laro
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja cijfertjes heb ik geen zak aan.... ik ga niet snijden in een kerngezonde hond die nergens last van heeft... Het risico van de narcose is mij al te groot....! dan kan je de hele hond wel leeg maken alvast want ze kunnen overal kanker aan krijgen...laro schreef:Nou sorry hoor maar het snijden in een gezonde hond heeft nou eenmal minder risico dan snijden in een zieke hond. Bijmelkkliergezwellen heeft het niet altijd meer zin om te snijden want als ze groter zijn dan 2 cm dan zijn ze vaak al kwaadaardig maar als jij dar liever op wacht :sleep:
En het opereren van een hond met baarmoerderontsteking, nee dat is leker voor je hond!!! Mijn hond was dezelfde dag alweer helemaal de oude en heeft echt nergens last van gehad!! Dus zo zielig is dat snijden niet (ps ze worden verdoofd hoor (wist je misschien niet haha, dus ze voelen er niets van. Voor na de operatie zijn er tegenwoordig goede en niet schadelijke pijnstilers. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn hond ineens gezwellen heeft of baarmoederonsteking en daar aan dod gaat terwijl ik het had kunnen voorkomen!!!
Nog even wat cijfers: bij het steriliseren voor de 1ste loopsheid: <0,5 % kans op melkkliergezellen, na 1ste loopsheid 7 %, na 2de loopsheid: 14 % na 3de 21 % (of was het 23%) dus best wel grote kans vind je niet.:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ... en.. elke hond kan ziek worden.. en wie garandeert mij dat ze niet ergens anders een kwaardaardige tumor krijgt waar ze aan overlijdt? Niemand! Dus ik snijd niet in een kerngezonde hond!laro schreef:oeps ging iets fout, maar wat ik wou zeggen: je moet schrijven :snijden in een nog gezonde hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- laro
- Actief
Ja hehe, je kan overal een tumor krijgen. Maar als je de meest voorkomende en snel uitzaaiende nou kan voorkomen?! Narcoses zijn tegen woordig zo veilig dat er haast nooit meer wat gebeurt, en ja er zit altijd een klein risicio, maar ik denk dat je hond eerder dood gaat aan die gezwellen aan de elkklieren of aan baarmoederontsteking of aan suikerziekte dan aan 1 keer narcose! Tegenwoordig is de operatie ook relatief snel gedaan (45 min) en dus is de hond ook niet lang onder narcose! ;)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er zijn rassen die heel gevoelig zijn voor narcose en ook de belgen zijn er schijnbaar gevoeliger voor dus ik doe het niet.. en gewoon de reden niet te snijden in een gezonde hond..laro schreef:Ja hehe, je kan overal een tumor krijgen. Maar als je de meest voorkomende en snel uitzaaiende nou kan voorkomen?! Narcoses zijn tegen woordig zo veilig dat er haast nooit meer wat gebeurt, en ja er zit altijd een klein risicio, maar ik denk dat je hond eerder dood gaat aan die gezwellen aan de elkklieren of aan baarmoederontsteking of aan suikerziekte dan aan 1 keer narcose! Tegenwoordig is de operatie ook relatief snel gedaan (45 min) en dus is de hond ook niet lang onder narcose!

- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Een aantal jaren geleden was narcose ook zeer gevaarlijk voor de Franse Bulldog, volgens de dierenarts waren Windhonden ook een zeer kwetsbare groep. De technieken zijn de laatste tijd zo verbeterd dat FB en Windhonden nu even veel kansen hebben om er goed door heen te komen als andere rassen. Nu kunnen ze de narcose direct aanpassen wanneer er iets dreigt mis te gaan. Wanneer de operatie voorbij is zijn ze ook zo weer bij.malinois schreef:er zijn rassen die heel gevoelig zijn voor narcose en ook de belgen zijn er schijnbaar gevoeliger voor dus ik doe het niet.. en gewoon de reden niet te snijden in een gezonde hond..
Ik kan me goed voorstellen dat je het verschrikkelijk vind om in een gezonde hond te laten snijden. Ik zat daar indertijd ook erg mee. Ik heb toen toch gekozen om Dot te laten steriliseren, het was geen makkelijke keuze voor mij en was blij toen alles achter de rug was. Ik heb geen spijt en heb het ook bij Mo laten doen begin April dit jaar.
Roosje

- mechelaar_fan
- Zeer actief
kan hier een van die zelfverklaarde kenners een wetenschappelijke bron aangeven die aantoont dat een niet gesteriliseerde teef vatbaarder is voor diabetes?
want het is niet waar.
Sterilisatie is nog maar 20 jaar in de mode, omdat de bloeddruppeltjes het vloerkleed, de bank de kleren enz.. bevuilen, en dan maar als uitvlucht worden er allerlei medische argumenten aangehaald. Indien die argumenten terecht zouden zijn (want naast kanker vinden ze nu ook al suikerziekte uit, waar halen ze het, wat gaan ze nog verzinnen), zou de hond al lang uitgestorven zijn. Want sterilisatie gebeurt nog maar 20 jaar, vanaf het ogenblik dat er een overaanbod aan dierenartsen kwam, toen de dierenartsen zich, als bijverdienste, zijn gaan bezighouden met de sportprestaties van de atleten, hebben ze ook andere inkomstenbronnen aangeboord, het uitvoeren van volstrekt overbodige operaties, die het welzijn van het dier wel degelijk aantasten.
Castratie van een teef zonder medische redenen is pure verminking en dierenmishandeling, en met leugens te verkondigen verdoezelen ze dit. sommigen weten nu wat ik van hen denk.
want het is niet waar.
Sterilisatie is nog maar 20 jaar in de mode, omdat de bloeddruppeltjes het vloerkleed, de bank de kleren enz.. bevuilen, en dan maar als uitvlucht worden er allerlei medische argumenten aangehaald. Indien die argumenten terecht zouden zijn (want naast kanker vinden ze nu ook al suikerziekte uit, waar halen ze het, wat gaan ze nog verzinnen), zou de hond al lang uitgestorven zijn. Want sterilisatie gebeurt nog maar 20 jaar, vanaf het ogenblik dat er een overaanbod aan dierenartsen kwam, toen de dierenartsen zich, als bijverdienste, zijn gaan bezighouden met de sportprestaties van de atleten, hebben ze ook andere inkomstenbronnen aangeboord, het uitvoeren van volstrekt overbodige operaties, die het welzijn van het dier wel degelijk aantasten.
Castratie van een teef zonder medische redenen is pure verminking en dierenmishandeling, en met leugens te verkondigen verdoezelen ze dit. sommigen weten nu wat ik van hen denk.
-
magda
- Zeer actief
ik vraag me ook af hoe het komt dat mijn vorige hond geboren in 1988 is overleden in 2001 niet gesteriliseerd geen tumoren heeft gehad geen baarmoederontstekingen
dat ook de honden van ouders allemaal ouder geworden zijn dan 13
1 zelfs 17 jaar oud allemaal teefjes zijn de honden van tegenwoordig dan zoveel zwakker of hebben wij gewoon steeds mazzel gehad
het gaat hier om 2 airdale teefjes 1 boxer teefje een ierse setter en een vuilnisbakkie
het gaat hier om 2 airdale teefjes 1 boxer teefje een ierse setter en een vuilnisbakkie

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja en dan nog... stel dat die van 13 op die leeftijd een tumor had gekregen had ze nog wel een heerlijk leven gehad... ze is een complete hond gebleven.. niet onnodig gesneden in haar... wat wil je dan nog meer...magda schreef:ik vraag me ook af hoe het komt dat mijn vorige hond geboren in 1988 is overleden in 2001 niet gesteriliseerd geen tumoren heeft gehad geen baarmoederontstekingendat ook de honden van ouders allemaal ouder geworden zijn dan 13
1 zelfs 17 jaar oud allemaal teefjes zijn de honden van tegenwoordig dan zoveel zwakker of hebben wij gewoon steeds mazzel gehad
![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tuurlijk ieder heeft z'n mening en moet ook doen wat hem/haar het beste lijkt... ik doe het niet tenzij een medische reden....Roosje schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je het verschrikkelijk vind om in een gezonde hond te laten snijden. Ik zat daar indertijd ook erg mee. Ik heb toen toch gekozen om Dot te laten steriliseren, het was geen makkelijke keuze voor mij en was blij toen alles achter de rug was. Ik heb geen spijt en heb het ook bij Mo laten doen begin April dit jaar.
Roosje

- Yari
- Zeer actief
Ook niet iedereen die rookt krijgt kanker....magda schreef:ik vraag me ook af hoe het komt dat mijn vorige hond geboren in 1988 is overleden in 2001 niet gesteriliseerd geen tumoren heeft gehad geen baarmoederontstekingendat ook de honden van ouders allemaal ouder geworden zijn dan 13
![]()
:sleep:
Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- Yari
- Zeer actief
Nee jij bent een kenner!!!mechelaar_fan schreef:kan hier een van die zelfverklaarde kenners een wetenschappelijke bron aangeven die aantoont dat een niet gesteriliseerde teef vatbaarder is voor diabetes?
want het is niet waar.
En ja hoor ik heb zat medische bronnen voor je, ik zal even kijken morgen of ik nog wat heb over suikerziekte. Ik weet dat het in een boekje staat van Intervet (een fabrikant van o.a. insuline).
En die cijfertjes die ik genoemd heb en de andere feiten over steriliseren e.d. kan ik je zo al een aantal bronnen van geven: dat was o.a. 2 jaar geleden aan bod bij een lezing in de UKG (UniversiteitsKliniek voor Gezelschapsdieren) en de spreker was iemand van Céva Sante Animale, terwijl die juist medicatie tegen schijnzwangerschap verkopen!! Nog een bron: Voorjaarsdagen 2003 te Amsterdam RAI, spreker: prof. H. l'Eplattenier, en nog een: H.A.P. congres te Ede 10 en 11 okt 2003, spreker: Dr. Roger Mugford en zo kan ik nog wel tientallen bronnen opnoemen.
Verder kraam je toch echt onzin uit dat dierenartsen steriliseren puur om de verdienste. Waarom zijn de eigen honden van de DA's die ik ken dan ook gesteriliseerd? En wel op 6 mnd?? Als ze echt zouden willen verdienen dan zouden ze zowiezo niet op 6 mnd steriliseren, maar bijv. na de eerste loopsheid, want op 6 mnd wegen ze veel minder en de prijs voor sterilisatie gaat per gewicht, dus....
Plus dat ze dan als ze geld willen verdienen lekker die antiloopsheidprik zouden kunnen promoten, dan moet je steeds die spuit zetten wat geld kost plus dat je een paar jaar later alsnog zo goed als zeker weet dat je weer geld in 't laadje kunt krijgen omdat ze dan lekker baarmoederontsteking hebben gekregen en/ of mammatumoren. En daarbij nog de nodige medicatie tegen schijnzwangerschap niet te vergeten..... Nee hoor, mechelaarfan, ze doen het om de poen!! Geloof jij dat nou maar lekker!! Tis te hopen voor je arme honden dat ze geen baarmoederontsteking of mammatumoren krijgen!!
- Yari
- Zeer actief
Weet je dan ook hoe groot dat risico dan is dat ze niet goed uit de narcose komen??? Nee dus!! Is dus ontzettend klein, maar ja, jij gelooft onderzoeksresultaten en de daaruit voortgekomen cijfertjes toch niet....malinois schreef:ja cijfertjes heb ik geen zak aan.... ik ga niet snijden in een kerngezonde hond die nergens last van heeft... Het risico van de narcose is mij al te groot....! dan kan je de hele hond wel leeg maken alvast want ze kunnen overal kanker aan krijgen...laro schreef:Nou sorry hoor maar het snijden in een gezonde hond heeft nou eenmal minder risico dan snijden in een zieke hond. Bijmelkkliergezwellen heeft het niet altijd meer zin om te snijden want als ze groter zijn dan 2 cm dan zijn ze vaak al kwaadaardig maar als jij dar liever op wacht :sleep:
En het opereren van een hond met baarmoerderontsteking, nee dat is leker voor je hond!!! Mijn hond was dezelfde dag alweer helemaal de oude en heeft echt nergens last van gehad!! Dus zo zielig is dat snijden niet (ps ze worden verdoofd hoor (wist je misschien niet haha, dus ze voelen er niets van. Voor na de operatie zijn er tegenwoordig goede en niet schadelijke pijnstilers. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn hond ineens gezwellen heeft of baarmoederonsteking en daar aan dod gaat terwijl ik het had kunnen voorkomen!!!
Nog even wat cijfers: bij het steriliseren voor de 1ste loopsheid: <0,5 % kans op melkkliergezellen, na 1ste loopsheid 7 %, na 2de loopsheid: 14 % na 3de 21 % (of was het 23%) dus best wel grote kans vind je niet.:
- Yari
- Zeer actief
malinois schreef:tuurlijk... dream on... jij hebt verstand van mij en mijn honden :sleep:Yari schreef:Jij vind al gauw iets onzin. Als een hond een heel piep klein beetje te eten krijgt op een dag en ze wordt toch dikker dan vind jij het ook geen reden om het te laten onderzoeken.....malinois schreef:helemaal mee eens!odin schreef:Ik snap iets niet. Omdat teven een redelijke kans hebben op kanker, laten sommigen in ze snijden.vind het ook onzin!
Dream on??? En dit dan??:
Yari schreef:
Het is een fabeltje dat ze na een sterilisatie sloom worden; dat komt doordat het gros van de mensen ze teveel voer blijven geven vaak in combinatie met te weinig beweging waardoor ze dus dikker worden met als gevolg een slomere hond.
Malinois schreef:
dus niet he, ik ben bij diverse dierenartsen met mijn hond geweest na de castratie en allemaal concludeerden ze dat het van de castratie kwam dat ze dik en sloom was. en ja ze kreeg meteen ander voer en hooguit 10 brokjes per keer (2x per dag)...
ik mocht haar absoluut niet minder geven van de DA anders ging het ten koste van haar gezondheid, maar nog werd ze dik en nog werd ze sloom.
Yari schreef:
Lijkt me dat er dan meer met haar aan de hand was/is (te traag werkende schildklier misschien?).
Malinois schreef:
weet niet... zou best kunnen... ze is nu al hoog op leeftijd dus ik laat het nu maar zo.. ze heeft veel mooie jaren gehad.
Zijn je eigen woorden hoor..... en dat bij een hond van 10....
Nee, inderdaad, dream on!!!!
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Yari toch. ik ben niet onder de indruk van je verhaaltjes.
ik heb dierenartsen horen vertellen dat het vetmesten van runderen met hormoonpreparaten volkomen onschadelijk is... terwijl er op dat moment jongetjes van 6 rondliepen met ontwikkelende borsten... terwijl er vastgesteld is dat de kwaliteit van het menselijk sperma de laatste 10 jaar gestabiliseerd is, toevallig sinds de strengere controle op hormonen. Zoveem vertrouwen heb ik in de commerciële praatjes van dierenartsen, zij hebben niet dezelfde verantwoording af te leggen als de geneesheren in de humane geneeskunde. Die zijn trouwens veel voorzichtiger met het maken van conclusies.
Er zijn geen onderzoeken gebeurd op honden mbt de hormoonbalans, tenzij de resultaten van nut kunnen zijn voor de humane geneeskunde. Waarom? omdat er geen geld voor is. Alle diergeneeskundige medicijnen zijn afgeleid van de humane geneeskunde, of het nu Ketofen, rimadyl of ivomec is, alles heeft zijn basis in de humane geneeskunde.
Van sommige zaken kwam uit door de labotests op beagles bv, dat de medicijnen, bestemd voor humane geneeskunde, infeite zeer goed waren voor honden. Commercieel zeer interessant, want als het medicijn, zoals in de meeste gevallen geen gebruik zal krijgen in de humane geneeskunde, kan het nog steeds in de diergeneeskunde gebruikt worden. Nooit (nooit) zal een pharmaceutisch bedrijf het in zijn hoofd halen om nu eens een medicijn voor honden te maken. Elk wetenschappelijk onderzoek heeft als doelstelling humane medicijnen te maken.
Het enige steekhoudend wetenschappelijk onderzoek naar hondengeneeskunde is op het vlak van orthopedie, omdat het zeer eenvoudig is om statistisch materiaal te verzamelen, omdat de foto's geregistreerd worden door de stamboekhouders (RvB, St Hubert...) . Van melkklierkanker of andere ziektes is geen statistisch materiaal, het is gewoon natte- vinger-werk. Zelfs in de humane geneeskunde kent men amper de oorzaken van borst- of baarmoederkanker, wat zouden ze het dan weten in de diergeneeskunde.
En uiteraard, als je de baarmoeder weghaalt kan die niet verkankeren. waar wacht je op, haal 1 long weg bij de hond, en ook bij jezelf, dan kan die al niet verkankeren.
Maar 1 ding staat als een paal boven water, van castratie worden teven loom. gecastreerde labradorteven zijn overigens onbruikbaar als explosievenhond...
En wat ook bewezen is bij alle gewervelde dieren is dat castratie van vrouwelijke dieren het bewegingsapparaat verzwakt. De verstoring van de Ca-balans leidt tot spierverzwakking en minder botmineralisatie. Maar daar verkopen dierenartsen medicijnen voor, zo verdienen ze twee keer.
ik heb dierenartsen horen vertellen dat het vetmesten van runderen met hormoonpreparaten volkomen onschadelijk is... terwijl er op dat moment jongetjes van 6 rondliepen met ontwikkelende borsten... terwijl er vastgesteld is dat de kwaliteit van het menselijk sperma de laatste 10 jaar gestabiliseerd is, toevallig sinds de strengere controle op hormonen. Zoveem vertrouwen heb ik in de commerciële praatjes van dierenartsen, zij hebben niet dezelfde verantwoording af te leggen als de geneesheren in de humane geneeskunde. Die zijn trouwens veel voorzichtiger met het maken van conclusies.
Er zijn geen onderzoeken gebeurd op honden mbt de hormoonbalans, tenzij de resultaten van nut kunnen zijn voor de humane geneeskunde. Waarom? omdat er geen geld voor is. Alle diergeneeskundige medicijnen zijn afgeleid van de humane geneeskunde, of het nu Ketofen, rimadyl of ivomec is, alles heeft zijn basis in de humane geneeskunde.
Van sommige zaken kwam uit door de labotests op beagles bv, dat de medicijnen, bestemd voor humane geneeskunde, infeite zeer goed waren voor honden. Commercieel zeer interessant, want als het medicijn, zoals in de meeste gevallen geen gebruik zal krijgen in de humane geneeskunde, kan het nog steeds in de diergeneeskunde gebruikt worden. Nooit (nooit) zal een pharmaceutisch bedrijf het in zijn hoofd halen om nu eens een medicijn voor honden te maken. Elk wetenschappelijk onderzoek heeft als doelstelling humane medicijnen te maken.
Het enige steekhoudend wetenschappelijk onderzoek naar hondengeneeskunde is op het vlak van orthopedie, omdat het zeer eenvoudig is om statistisch materiaal te verzamelen, omdat de foto's geregistreerd worden door de stamboekhouders (RvB, St Hubert...) . Van melkklierkanker of andere ziektes is geen statistisch materiaal, het is gewoon natte- vinger-werk. Zelfs in de humane geneeskunde kent men amper de oorzaken van borst- of baarmoederkanker, wat zouden ze het dan weten in de diergeneeskunde.
En uiteraard, als je de baarmoeder weghaalt kan die niet verkankeren. waar wacht je op, haal 1 long weg bij de hond, en ook bij jezelf, dan kan die al niet verkankeren.
Maar 1 ding staat als een paal boven water, van castratie worden teven loom. gecastreerde labradorteven zijn overigens onbruikbaar als explosievenhond...
En wat ook bewezen is bij alle gewervelde dieren is dat castratie van vrouwelijke dieren het bewegingsapparaat verzwakt. De verstoring van de Ca-balans leidt tot spierverzwakking en minder botmineralisatie. Maar daar verkopen dierenartsen medicijnen voor, zo verdienen ze twee keer.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee?? ken teveel belgen die zijn overleden aan een zogenaamde onschuldige narcose...! zo onschuldig is die niet!Yari schreef:Weet je dan ook hoe groot dat risico dan is dat ze niet goed uit de narcose komen??? Nee dus!! Is dus ontzettend klein, maar ja, jij gelooft onderzoeksresultaten en de daaruit voortgekomen cijfertjes toch niet....malinois schreef:ja cijfertjes heb ik geen zak aan.... ik ga niet snijden in een kerngezonde hond die nergens last van heeft... Het risico van de narcose is mij al te groot....! dan kan je de hele hond wel leeg maken alvast want ze kunnen overal kanker aan krijgen...laro schreef:Nou sorry hoor maar het snijden in een gezonde hond heeft nou eenmal minder risico dan snijden in een zieke hond. Bijmelkkliergezwellen heeft het niet altijd meer zin om te snijden want als ze groter zijn dan 2 cm dan zijn ze vaak al kwaadaardig maar als jij dar liever op wacht :sleep:

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je en... wat wil je daar nou mee zeggen dan?? nee er hebben diverse DA naar gekeken die allemaal niks kunnen vinden... meer doe ik er niet aan. Ze zeggen ALLEMAAL dat het door de sterilisatie komt...Yari schreef:
Zijn je eigen woorden hoor..... en dat bij een hond van 10....
Nee, inderdaad, dream on!!!!
mijn hondje is verder kerngezond, en heeft weinig last... dus ik doe er idd. niks aan verder!

-
Anna*
Ik lees hier steeds dat gecastreerde teven (eierstokken plus baarmoeder verwijderd) slomer kunnen worden of op een andere manier van gedrag veranderen en dat de vacht stugger kan worden. Elders had ik ooit gelezen dat dit niet opgaat wanneer slechts de eierstokken worden verwijderd. Weet iemand toevallig hoe dat zit?
-
Baily
Hoe het precies zit weet ik niet, maar mijn teefje is gecastreerd voor de eerste loopsheid en is niet bepaald sloom geworden. Juist veel feller. Alleen de eierstokken zijn weggehaald bij haar. Ze is inderdaad wat dikker geworden, al at ze weinig, maar nu ik ander eten geef (Duck compleet) hersteld dit zich weer. Ze is bijna weer op een goed gewicht. Wel vind ik het jammer dat ze zo fel is geworden. Ik denk als ik dat van tevoren had geweten dat ik inderdaad een andere keuze had gemaakt. In het begin was ik wel blij dat ze wat zelfverzekerder was geworden omdat ze voor die tijd erg onzeker was. Maar nu zorgt het soms toch wel voor problemen en moet ik erg allert zijn op haar in combinatie met sommige andere honden.Anna Penta schreef:Ik lees hier steeds dat gecastreerde teven (eierstokken plus baarmoeder verwijderd) slomer kunnen worden of op een andere manier van gedrag veranderen en dat de vacht stugger kan worden. Elders had ik ooit gelezen dat dit niet opgaat wanneer slechts de eierstokken worden verwijderd. Weet iemand toevallig hoe dat zit?
De vacht is absoluut niet stugger, hij is erg zacht en glanst mooi.
- mechelaar_fan
- Zeer actief
vele teven worden onverdraagzamer en kribbiger naar andere honden, maar ze worden wel altijd slomer. Dit zul je pas merken wanneer je je hond fysiek belast, bv regelmatig gaat fietsen. ik ken er zo verschillende, die gewoon niet meer rond geraken met hun gecastreerde teef.
het feit dat te baarmoeder is blijven zitten heeft geen enkele invloed. De baarmoeder produceert geen hormonen.
het feit dat te baarmoeder is blijven zitten heeft geen enkele invloed. De baarmoeder produceert geen hormonen.
- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dit is de grootste larie koek die je kan bedenken! Sorry hoor ik schiet nu even uit mijn slof. Ik loop al heel wat jaartjes mee ik ken heel wat gesterilliseerde teven, maar dit heb ik nog nooit gehoord! Waar ik woon zijn er veel wandel gebieden. Velen van de bazen die ik ken gaan regelmatig met hun hond naast de fiets naar het bos of de hei, ook gesterilliseerd teefjes en nog nooit heb ik gehoord dat qua conditie ze achteruit zijn gegaan.mechelaar_fan schreef:Dit zul je pas merken wanneer je je hond fysiek belast, bv regelmatig gaat fietsen. ik ken er zo verschillende, die gewoon niet meer rond geraken met hun gecastreerde teef.
Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit of iemand besluit om hun teef wel of niet te laten sterilliseren wanneer ze er maar goed over hebben nagedacht. Er zijn goede argumenten voor en tegen. Maar hoe jij oneigenlijk argumenten gebruikt om maar je zin door te drukken vind ik erg min.
Mensen nemen je gewoon niet meer serieus op deze manier.
Roosje

-
Neeltje
Ik kan niet meer dan dit helemaal beamen.Roosje schreef:Dit is de grootste larie koek die je kan bedenken! Sorry hoor ik schiet nu even uit mijn slof. Ik loop al heel wat jaartjes mee ik ken heel wat gesterilliseerde teven, maar dit heb ik nog nooit gehoord! Waar ik woon zijn er veel wandel gebieden. Velen van de bazen die ik ken gaan regelmatig met hun hond naast de fiets naar het bos of de hei, ook gesterilliseerd teefjes en nog nooit heb ik gehoord dat qua conditie ze achteruit zijn gegaan.mechelaar_fan schreef:Dit zul je pas merken wanneer je je hond fysiek belast, bv regelmatig gaat fietsen. ik ken er zo verschillende, die gewoon niet meer rond geraken met hun gecastreerde teef.
Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit of iemand besluit om hun teef wel of niet te laten sterilliseren wanneer ze er maar goed over hebben nagedacht. Er zijn goede argumenten voor en tegen. Maar hoe jij oneigenlijk argumenten gebruikt om maar je zin door te drukken vind ik erg min.
Roosje
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou.....mijn gecastreerde teef is dus wel veel en veel slomer geworden na de castratie en ook veel dikker... terwijl ze meteen aangepast eten kreeg. Volgens diverse DA kwam dit werkelijk door de castratie.Roosje schreef:Dit is de grootste larie koek die je kan bedenken! Sorry hoor ik schiet nu even uit mijn slof. Ik loop al heel wat jaartjes mee ik ken heel wat gesterilliseerde teven, maar dit heb ik nog nooit gehoord! Waar ik woon zijn er veel wandel gebieden. Velen van de bazen die ik ken gaan regelmatig met hun hond naast de fiets naar het bos of de hei, ook gesterilliseerd teefjes en nog nooit heb ik gehoord dat qua conditie ze achteruit zijn gegaan.mechelaar_fan schreef:Dit zul je pas merken wanneer je je hond fysiek belast, bv regelmatig gaat fietsen. ik ken er zo verschillende, die gewoon niet meer rond geraken met hun gecastreerde teef.
Roosje

- mechelaar_fan
- Zeer actief
Ik ken meerdere gecastreerde teven die niet meer naast de fiets kunnen lopen sinds hun castratie. Als u het licht van de zon loochent, doe het dan maar. Ik heb dit meerdere malen gezien, ik ken die honden, het is dus geen larie. Als uw flutargumenten worden doorprikt, dan maakt u de mensen uit voor leugenaar. Want jullie neem ik reeds lang niet ernstig. U zoekt drogredenen om de verminking van uw honden te vergoelijken, immers die bloeddruppeltjes op het vloerkleed zijn wel vies.
Raar, maar als teven om medische redenen moeten gecastreerd worden, kunnen ze niet meer dienen als explosieven- of drugshond, door de verminderde reukzin, en door de verminderde speldrift. Dergelijke honden worden herplaatst!
Dit is een van de nadelen van het gebruik van labradorteven als explosieven- of drugshond, zij hebben een zeer fijne neus, en hebben een sterke spel- en apporteerdrift, wat van hen super speurhonden maakt. Maar de teven hebben een zwakke baarmoeder, die gemakkelijk onsteekt. (heel de hormonenhuishouding van een labrador is nogal zwak, dit heeft te maken met het feit dat ze zijn geselecteerd op weinig gemineraliseerde botten, zo drijven ze beter, de zwakke botmineralisatie is inderdaad een aanwijzing van een verstoorde oestrogen-huishouding).
Raar, maar als teven om medische redenen moeten gecastreerd worden, kunnen ze niet meer dienen als explosieven- of drugshond, door de verminderde reukzin, en door de verminderde speldrift. Dergelijke honden worden herplaatst!
Dit is een van de nadelen van het gebruik van labradorteven als explosieven- of drugshond, zij hebben een zeer fijne neus, en hebben een sterke spel- en apporteerdrift, wat van hen super speurhonden maakt. Maar de teven hebben een zwakke baarmoeder, die gemakkelijk onsteekt. (heel de hormonenhuishouding van een labrador is nogal zwak, dit heeft te maken met het feit dat ze zijn geselecteerd op weinig gemineraliseerde botten, zo drijven ze beter, de zwakke botmineralisatie is inderdaad een aanwijzing van een verstoorde oestrogen-huishouding).
-
Neeltje
Mijn hond hoeft ook echt niet gebruikt te worden als explosieven- of drugshond. Denk ook dat het gros van de mensen die een hond hebben die ook niet zouden willen.
Echter ik denk dat er gewoon 2 soorten honden zijn reu of teef en dat is dat de ene helft wel last heeft van de castratie en dikker en slomer wordt, en de andere helft niet en dat je waarschijnlijk nooit van te voren zult weten of je hond er wel of geen last van zal hebben.
In hoeverre je zelf hier invloed op kunt uitoefenen of je hond wel of niet dikker/slomer wordt, weet ik niet. Behalve dat alle gecastreerde reuen en teven die ik ken er geen last van hebben.
Echter ik denk dat er gewoon 2 soorten honden zijn reu of teef en dat is dat de ene helft wel last heeft van de castratie en dikker en slomer wordt, en de andere helft niet en dat je waarschijnlijk nooit van te voren zult weten of je hond er wel of geen last van zal hebben.
In hoeverre je zelf hier invloed op kunt uitoefenen of je hond wel of niet dikker/slomer wordt, weet ik niet. Behalve dat alle gecastreerde reuen en teven die ik ken er geen last van hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
het gaat erom dat er dus wel wat met honden gebeurd... niet of ze daadwerkelijk dat werk doen.....Neeltje schreef:Mijn hond hoeft ook echt niet gebruikt te worden als explosieven- of drugshond. Denk ook dat het gros van de mensen die een hond hebben die ook niet zouden willen.
maar net vond je dat nog onzin 8OEchter ik denk dat er gewoon 2 soorten honden zijn reu of teef en dat is dat de ene helft wel last heeft van de castratie en dikker en slomer wordt, en de andere helft niet en dat je waarschijnlijk nooit van te voren zult weten of je hond er wel of geen last van zal hebben.

-
Neeltje
Wel op de manier waarop jij het schrijft dat 'alle' honden er last van hebben en sloom worden en dik worden en dat is dus niet zo. Waarschijnlijk zullen er ook gecastreerde honden zijn die het werk waar jij het over hebt wel goed zouden kunnen uitvoeren, maar omdat ze waarschijnlijk met een paar geen goede ervaringen hebben, sluiten ze ze allemaal uit en dat vind ik verkeerd.
Jij schrijft ook constant dat wat wij beweren niet waar is, dat alle honden er last van hebben en dat is niet. Dat is denk ik met geen een ingreep, ziekte etc. Iedere hond reageert er anders op en iedereen heeft z'n eigen redenen om het wel of niet te doen. Of wij het daar nu mee eens zijn of niet, dat is ieders eigen verantwoording.
Je kunt je eigen ervaringen hier neerzetten, maar je eigen ervaringen zijn zelden of nooit de 'norm' voor iets. En waarschijnlijk heb jij net 'pech' met je hond dat ze er wel last van heeft gekregen.
Tirsa is echt geen gram zwaarder geworden, is nog steeds even actief en ja even fel, dat is ook niet echt veranderd, maar ook niet erger geworden.
Jij schrijft ook constant dat wat wij beweren niet waar is, dat alle honden er last van hebben en dat is niet. Dat is denk ik met geen een ingreep, ziekte etc. Iedere hond reageert er anders op en iedereen heeft z'n eigen redenen om het wel of niet te doen. Of wij het daar nu mee eens zijn of niet, dat is ieders eigen verantwoording.
Je kunt je eigen ervaringen hier neerzetten, maar je eigen ervaringen zijn zelden of nooit de 'norm' voor iets. En waarschijnlijk heb jij net 'pech' met je hond dat ze er wel last van heeft gekregen.
Tirsa is echt geen gram zwaarder geworden, is nog steeds even actief en ja even fel, dat is ook niet echt veranderd, maar ook niet erger geworden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hooooooooooo.. wacht .. ikke niet... dat was mechelaar-fanNeeltje schreef:Wel op de manier waarop jij het schrijft dat 'alle' honden er last van hebben en sloom worden en dik worden en dat is dus niet zo. Waarschijnlijk zullen er ook gecastreerde honden zijn die het werk waar jij het over hebt wel goed zouden kunnen uitvoeren, maar omdat ze waarschijnlijk met een paar geen goede ervaringen hebben, sluiten ze ze allemaal uit en dat vind ik verkeerd.