Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rassen leuker naarmate je ze vaker ziet?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gast

Rassen leuker naarmate je ze vaker ziet?

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn er meer mensen die bepaalde rassen die je vaak tegen komt steeds leuker gaan vinden? Ik heb dat met Rhodesian ridgebacks. Ik kom er bijna elke dag 4 tegen en vind ze inmiddels echt heel erg leuk.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Dat heb ik met de Grote Zwitser, ik zie er dagelijks twee en die ga ik steeds leuker en leuker vinden.

Om eerlijk te zijn heb ik hier nog nooit over nagedacht, ga ik eens doen :ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Marion.

Re: Rassen leuker naarmate je ze vaker ziet?

Ongelezen bericht door Marion. »

sypke schreef:Zijn er meer mensen die bepaalde rassen die je vaak tegen komt steeds leuker gaan vinden? Ik heb dat met Rhodesian ridgebacks. Ik kom er bijna elke dag 4 tegen en vind ze inmiddels echt heel erg leuk.
Ik heb het in elk geval andersom zeker. Terriers hebben mijn voorkeur niet, en zeker geen Airedales. En hoe vaker ik Lodewijk tegen kom, hoe groter die aversie wordt :twisted:
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Hmmm,ligt een beetje aan de charmes van het exemplaar dat ik tegenkom. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een ras waar ik eerst helemaal niks aan vond leuk begon te vinden ;)
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, ik heb dat ook wel. Komt natuurlijk ook omdat je dan ook het karakter van die hond een beetje beter leert kennen en vooral als het goed gaat met je eigen honden. Zo vindt Tim nu Markiesjes ook bijna net zo leuk als ik. :mrgreen: Als je maar vaak genoeg over ze hoort en maar vaak genoeg te horen krijgt hoe leuk ze zijn.... :V
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nee ik heb er geen last van er is 1 type hond waar ik dus echt niet van hou zal de naam maar niet noemen en die zie ik geregelt maar ik vind het nog steeds niks
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Roelfien schreef:Ja, ik heb dat ook wel. Komt natuurlijk ook omdat je dan ook het karakter van die hond een beetje beter leert kennen en vooral als het goed gaat met je eigen honden. Zo vindt Tim nu Markiesjes ook bijna net zo leuk als ik. :mrgreen: Als je maar vaak genoeg over ze hoort en maar vaak genoeg te horen krijgt hoe leuk ze zijn.... :V
Dat denk ik ook. En volgens mij telt het karakter van het baasje ook een beetje mee. Sjummertje is misschien best een hele leuke flatcoat, maar ik kom haar en haar baasje toch liever niet tegen ;)
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Nou ik zal je zeggen, in mijn straat woont iemand met een chiuahuahua(schrijf je dat zo?) en dat is zo'n leuk beestje, heeft een tuigje om echt een heerlijk beestje als ik hem zie lopen moet ik altijd effe knuffelen met hem, zo piepklein maar een grote mond????Heerlijk, zou er zo eentje willen hebben, maar ja met 3 boxers is dat niet echt een optie :mrgreen: :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Angel-eyes schreef:Nou ik zal je zeggen, in mijn straat woont iemand met een chiuahuahua(schrijf je dat zo?) en dat is zo'n leuk beestje, heeft een tuigje om echt een heerlijk beestje als ik hem zie lopen moet ik altijd effe knuffelen met hem, zo piepklein maar een grote mond????Heerlijk, zou er zo eentje willen hebben, maar ja met 3 boxers is dat niet echt een optie :mrgreen: :mrgreen:
dat is hap slik weg :?
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

twinkeltje schreef:
Angel-eyes schreef:Nou ik zal je zeggen, in mijn straat woont iemand met een chiuahuahua(schrijf je dat zo?) en dat is zo'n leuk beestje, heeft een tuigje om echt een heerlijk beestje als ik hem zie lopen moet ik altijd effe knuffelen met hem, zo piepklein maar een grote mond????Heerlijk, zou er zo eentje willen hebben, maar ja met 3 boxers is dat niet echt een optie :mrgreen: :mrgreen:
dat is hap slik weg :?
Eenhapscrackertjes.....maar ze blijven superleuk die kleine dondertjes :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja dat heb ik met Bloedhonden. Prachtig ik heb er op zien groeien en dat karakter vond ik steeds leuker maar helaas het is niet voor mij weggelegd.
Ik heb niet het geduld en tijd om zo'n hond op te voeden en ook zijn er veel aangeboren afwijkingen helaas.
Maar om ze te zien rennen in een roedel dat is machtig mooi :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Nee, ik heb het eerder andersom.
Zo vond ik bijv. de Ridgeback een prachtige hond, maar inmiddels spreekt dat ras mij niet meer aan.
Doggen, daar ben ik helemaal smoorvliefd op!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb dat met welsh corgi's :mrgreen: Ik kwam er altijd eentje tegen, en ben er nu meer erop aan het letten. ik vind het superleuke honden :ok:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik krijg een kleine harige frutsel hondjes tik. In asiel zitten er nu ook wat, die zijn zoooooooooo gaaf, niet dat je het nog honden kunt noemen, zelfde als Apollo, de kat is groter, maar ze zijn gewoon zo onwijs leuk :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik ben heel stiekem zeer verliefd op smoushonden.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

ja ik had het met het ras wat ik zelf heb een bullterrier.
vond het wel leuke honden totdat ik er door gebeten werd vond ik er geen hol meer aan en eigenlijk beetje bang van geworden.
totdat ik eigenlijk inzag wat een leuke hond in omgang met mens en kinderen was en dat ik besloot om me eens te verdiepen in het ras plus er kwam bij me vriendin die had er eentje bij de fokker gehaald en was ik helemaal weg van.
dus toen we ons eerste eigen huis hadden kwam er ........ een bullterrier :mrgreen:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

man paul vond terriertjes maar niks. totdat hij mij leerde kennen. en bij mij horen mormels. hij vindt ze nu ook de beste hondjes van de wereld.
waar hij natuurlijk volkomen gelijk in heeft.

de mormels zijn grote vrienden met igor, de duitse dog van de overburen. igor was de eerste duitse dog die ik in levende lijve mocht aanschouwen. ik wist niet wat ik zag. belachelijk groot, lomp, onbehouwen en erg traag van begrip. en die idioot grote lippen met dat kwijl, gatver, wat vond ik dat smerig.

nu ben ik zeer gewend aan igor. en ook hevig op hem gesteld. igor komt erg vaak op bezoek, de tent verbouwen en de meuk onderkwijlen. en nu vind ik andere doggen ook erg leuk. maar niet voor mezelf, hoor. gewoon leuk omdat ik igor-dingetjes herken. en igor hoort erbij. vandaar.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Viszla's komt ik regelmatig tegen, en die vind ik leuk.
En Koningspoedels (normaal geschoren, geen leeuwentoilet). Mijn tante heeft een reutje en dat is echt een hele lieve leuke hond.
Dus voor mij misschien ooit een koningspoedel :mrgreen:
Groetjes Rob
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, smoushonden en koningspoedels (die er sportief uitzien dan) vind ik tegenwoordig ook helemaal top. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
PamelaenDribbel
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door PamelaenDribbel »

Ik vind een dalmatier nog steeds een erg mooie hond.Ik zie ze niet zo vaak,maar toch blijft zo'n hond wel in mijn achterhoofd zitten.
Groetjes van Pamela en een pootje van Dribbel
Corine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Corine »

Rataplan schreef:Ja dat heb ik met Bloedhonden. Prachtig ik heb er op zien groeien en dat karakter vond ik steeds leuker maar helaas het is niet voor mij weggelegd.
Ik heb niet het geduld en tijd om zo'n hond op te voeden en ook zijn er veel aangeboren afwijkingen helaas.
Maar om ze te zien rennen in een roedel dat is machtig mooi :ok:
idd,prachtig om in een koppel te zien (zou ze niet willen hebben)
groetjes van Corine
Afbeelding
Corine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Corine »

Angeniet schreef:Nee, ik heb het eerder andersom.
Zo vond ik bijv. de Ridgeback een prachtige hond, maar inmiddels spreekt dat ras mij niet meer aan.
Doggen, daar ben ik helemaal smoorvliefd op!
aaaaaaaaaaaaaah,die duitse doggen......hebben absoluut mn hart gestolen,lekker doggenlippen zoenen en knuffen....wat kan ik zeggen :I :I :I
groetjes van Corine
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Owja, bij mij ook Duitse Doggen :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nee. Integendeel..hoe vaker je een ras ziet, hoe meer rommel er tussen zit. Ik was vroeger weg van de ridgeback, tegenwoordig vind ik er nog maar zelden eén mooi.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien is het in mijn geval ook maar een tijdelijke bevlieging :-D :-D
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

sypke schreef:Misschien is het in mijn geval ook maar een tijdelijke bevlieging :-D :-D
Hahaha, een goede ridgeback vind ik nog steeds een hele mooie hond. Tegenwoordig zie ik er echter veel met van die windhondruggetjes en er zitten een hoop angsthazen tussen. Zonde...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

clausipaus schreef:Ik krijg een kleine harige frutsel hondjes tik. In asiel zitten er nu ook wat, die zijn zoooooooooo gaaf, niet dat je het nog honden kunt noemen, zelfde als Apollo, de kat is groter, maar ze zijn gewoon zo onwijs leuk :mrgreen:
Jaja je bent besmet met het haarballenvirus :P

Toen ik Floor kreeg was ik niet echt weg van haarballen ofzo. Ik wilde liever iets groters ofzo. Nu ben ik echt gek op kleine hondjes en vooral haarballen 8)

Ik heb bij sommige rassen dat ik ze leuker vind worden, sommige minder leuk, ik denk dat ik rassen dan beter leer kennen en zo ook het karakter ;)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Ja, ken het een beetje...
Bij ons op de hondenschool traint nu een norfolk of norwich (weet niet meer welke van de twee het is) terrier. Nu ben ik helemaal niet zo weg van kleine hondjes, maar brammetje (zo heet hij) heeft echt mijn hart gestolen. En hoe vaker ik hem zie hoe leuker ik hem ga vinden. Het is echt een heerlijk enthousiast hondje en zo'n schatje, ben echt helemaal in love :I
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Ik kom elke ochtend in de tuin een Boerboel tegen .................ga ze steeds leuker vinden :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik vind Poedels ook echt meevallen. We hadden een keer een jonge poedel in het asiel en zo heel truttig zijn die nou ook weer niet.
Ik vond hem zelfs leuk (al vond ik die krullen echt niet mooi :? ) Hij was leergierig, sportief en intelligent.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”