Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speurwerk

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

Speurwerk

Ongelezen bericht door sample »

Khoop dak in het goede subforum zit :mrgreen:

Ik zou mijn hond graag willen leren speuren. Koekjes opzoeken kan hij heel goed. Ik zet hem regelmatig in de gang, verstop door het huis en de tuin kleine koekjes. Echt klein, van die zachte bruin met witte "botjes". Binnen no-time vindt ie ze allemaal. Als ik ze bij voorbeeld alleen in de tuin verstop en niet in huis, zoekt ie ook niet eens in huis, maar rent rechtstreeks door naar de tuin.

Vandaag heb ik geprobeerd hem een washand te laten zoeken. Ik had op de washand een beetje deo gespoten en ook op de binnenkant van mijn hand. Ik heb hem laten ruiken en hem toen laten zoeken. De eerste keer vond hij de washand bij toeval. Uitgebreid beloond en dat spelletje een paar keer herhaald. Op zich snapt hij prima dat het de bedoeling is dat hij die washand vindt. Maar ik waag te betwijfelen of hij dat koppelt aan de lucht die ik gespoten heb.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik dat handig aan kan pakken?
sample
Zeer actief

Ik zie net dat er al een topic over bestaat.

Maar tis eigenlijk niet dat mijn hond het principe van het speuren niet snapt.

Wat ik eigenlijk best leuk zou vinden is als hij materiële zaken kan vinden. En als ik hem laat ruiken aan de trui van mijn kind bij voorbeeld, dat hij kan kind op zou kunnen sporen.

Wat ik dus wil is hem de geur van iets laten koppelen. Nu heb ik deo op het washandje gespoten. Maar de volgende keer moet hij hem vinden als hij naar kaneel ruikt voor mijn part.

Ben ik een beetje duidelijk of is het hopeloos? ;)
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik ben met rocco begonnen met een sleepspoor

dus je sleept 3met ver een zakje met pens dan leg je een stukje pens neer . je neemt het zakje op en loop weer 3-5meter dan leg je weer een stukje pens

ik wees bij rocco naar de grond hij volgde het spoor en net voordat ie het brokje vond gaf ik hem een click en zei ik zoek
en steeds het spoor langer leggen ik sleep nu 3meter neem het zakje op en loop 10-15meter verder en leg op het einde een brokje
nu legt ie de link als ik zeg zoek dat daar een beloning aan vast hangt :ok:
sample
Zeer actief

Grin, ik ben niet duidelijk geloof ik ;)

Mijn hond snapt al wat "zoek" betekent. Dat doet hij ook keurig. Wat ik eigenlijk van hem wil, is dat hij elke keer iets met een ander luchtje op kan sporen en dat dat niet per defenitie iets te eten hoeft te zijn.

Ik zou graag willen dat hij snapte dat hij aan iets ruikt in mijn hand (t-shirt met een luchtje bij voorbeeld) en dat ik ergens iets met hetzelfde luchtje heb verstopt wat hij dan moet gaan zoeken.

Nu is hij namelijk op zoek naar koekjes. Omdat ik altijd koekjes heb verstopt, zal hij op zoek zijn naar koekjes. En niet bedenken dat ik van hem wil dat hij een kledingstuk, speeltje of iets anders opzoekt. Daarom zou ik hem graag willen leren dat hij 2 luchtjes aan elkaar koppelt. Het luchtje wat ik hem laat ruiken koppelt aan datgene wat hij moet zoeken.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Balletje? Washandje die een paar dagen bij je in bed heeft gelegen? Of bij je kind (dan kan je kind zich verstoppen).
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hoe wil je zat hij zoekt. Je huis afzoekt of een bepaald spoort wat jij hebt gelopen.
Ik ben nu bezig met speuren en ik laat ze gewoon eerst op mijn lucht zoeken, met aan het einde wat lekkers. Eerst een recht stuk, dan met hoeken enz. Pas als ze dat doorhebben ga ik met andere geuren werken, dus bijvoorbeeld iemand anders het spoor uit laten zetten.
Maar ik train wel in gras, hier blijven geuren beter inhangen dan bijvoorbeeld een tegelvloer.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”