Twee maanden geleden heeft mijn Duitse Herder Molli waarschijnlijk een vaginaontsteking gehad. Ze heeft hier voor toen antibiotica gekregen, wat niet hielp. Op aanraden van de DA wilde ik haar laten steriliseren, alleen toen bleek dat ze dit al eens gesteriliseerd was.
Molli is vrijwel onhandelbaar bij de DA en daarom is het altijd moeilijk om een diagnose te stellen. Toen ze onder narcose was om gesteriliseerd te worden kon de DA wel zien dat ze flink op en rond de vulva gebeten had. (waarschijnlijk van de irritatie)
We zijn nu twee maanden verder en ze blijft haar vagina likken. Daardoor heeft ze aan beide kanten van haar vulva twee plekjes zitten die op een soort van schuurwond lijken. Al het haar is weg en je ze ziet een rozige huid. (alsof er een laagje weg is). Het is wel gevoelig, maar niet heel pijnlijk.
De laatste twee weken heb ik dit ingesmeerd met calendulan zalf en de laatste week heeft ze zelfs met een kraag om moeten lopen zodat ze de zalf niet meteen weglikt. Heeft iemand enig idee hoe lang het zal gaan duren voordat (en of er uberhaupt) een korstje op komt en de wondjes weer gaan genezen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Likwonden'
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk een beetje het idee dat ze in een cirkel zit;het jeukt dus ik lik en door het likken gaat het weer jeuken.
Die cirkel moet je zien te doorbreken en da's best moeilijk hoor
Misschien is het een tip om de zalf te smeren vlak voordat je gaat wandelen ? Dan krijgt ze geen tijd om het eraf te likken.
Binnen kun je misschien iets doen met afleiding in de vorm van een activitybal of zo......
Die cirkel moet je zien te doorbreken en da's best moeilijk hoor

Misschien is het een tip om de zalf te smeren vlak voordat je gaat wandelen ? Dan krijgt ze geen tijd om het eraf te likken.
Binnen kun je misschien iets doen met afleiding in de vorm van een activitybal of zo......

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10