Moderator: moderatorteam
Nou, tis een wat verdraaid verhaal. Wat je regelmatig ziet is dat mensen wanneer de hond in de rui is, met de meest ruwe materialen gaan proberen alle losse vacht het liefst in een uur te verwijderen. Met deze methode beschadig en verwijder je ook nieuw haar waardoor de verhaarcyclus verstoord wordt en de hond veel langer ruit dan de normale periode van een weekje of vier/zes.marron schreef:: dat lijkt mij toch ook, maar hoe komen deze mensen dan bij zo'n verhaal.Voor de goede orde ik borstel ze ook hoor en ik laat ze lekker zwemmen, dat scheelt ook een stuk met haren.Maar is er nu niet iets dat deze periode kan versnellen?
Dit geldt ook voor Labradors. Dit geldt voor alle honden die normaliter een voor en najaarsrui doorgaan.marron schreef::p: hoi bedankt vor de tip maar geld dit ook voor labradors, ik bedoel vanwege hun ondervacht, ik heb nu het idee dat bij Amar zij word 26 mei 1 jaar haar puppyvacht en haar winterhaar er in 1 keer uitkomen mijn andere labje heeft een normale verharing, denk ik, zij is afgelopen zomer meegeweest naar spanje en is sindsdien heel kortharig gebleven, ze verhaart nu wel, maar heel normaal,Amar is echt een regelrechte ramp, zij gaat ook dit jaar voor het eerst mee naar spanje maar ik zie het gebeuren, hoe warmer als het word hoe meer haren, ik gebruik trouwens een soort zweetkam wat ze voor paarden ook gebruiken,alleen dan met kleine karteltjes, het haalt echt de oude haren eruit of is dit niet goed? graag jullie raad![]()
:
: