Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plasprobleem doorbreken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Plasprobleem doorbreken

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie is een zogenaamde psychogene drinken; hij drinkt veel te veel. Na heel veel onderzoeken en proberen zijn we daar achtergekomen. Nu was het advies van de DA om tommie gecontroleerd water te geven. Als we dat doen is zijn urine ook geconcentreerd (geel dus) wat niet het geval is bij vreselijk veel water drinken.
Toch bleef het bij me knagen, want er moet toch iets aan te doen zijn. Ik vermoed dat dit probleem ontstaan is bij de fokker (als je die man zo mag noemen...), dat hij als pup zijnde een gebrek aan water gehad heeft en daardoor dit gedrag ontwikkeld heeft.
Nu willen we dat dus gaan doorbreken. Mijn ouders hebben een start gemaakt toen hij daar logeerde, omdat zij hem niet gecontroleerd water konden geven. (i.v.m. andere dieren) Hij plaste dan wel heel veel, dat was meestal in de tuin en dat vinden ze niet zo erg.
Nu hij thuis is heb ik een waterdispensor neergezet. Zo'n ding met een enorm waterreservoir. Er is dus altijd water voor hem.
Hij is prima zindelijk en geeft aan dat hij moet plassen door te piepen. Soms is het piepen en komt het er meteen uit, maar dat vinden we helemaal niet erg.
Waar ik zo onwijs trots op ben is dat het steeds wat beter gaat! Hij heeft continu water (ook s'nachts) en toch blijft hij de hele nacht droog.
Laatst waren we s'avonds zes uur weg en helemaal droog gebleven.
Overdag is het soms moeilijk, hij moet heel veel uit. Soms is het gewoon even naar buiten bij de dichtbijzijndste boom en weer naar binnen. Ik kan niet 15 keer per dag een lang rondje maken. Ik zie de mensen wel eens kijken, wat is die aso, die laat haar hond niet eens uit. Ze moesten eens weten dat ik minstens 8 keer per dag met hem loop.
Ach, ze denken maar lekker; het gaat ondertussen steeds beter met tommie! We gaan dit probleem aanpakken, al duurt het jaren. Al moet hij zijn hele leven zo vaak plassen, liever zo dan hem zijn water onthouden.
Ik voel me er een stuk beter bij, dan dat we hem drie keer per dag water mochten geven. Helemaal met het oog op de zomer die er aan komt.

Nou wou ik even melden! ;)

Groetjes, annemieke
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Toppie dat het zo goed gaat! :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hartstikke goed joh! En misschien kun je proberen iedere keer 'n heel klein beetje langer te wachten met te laten plassen en dan heb ik het over minuten langer, om zo te proberen de periode tussen de plasrondjes wat te vergroten en dan heel langzaam aan??Al is het maar iedere week 5 minuutjes langer of zo??

Maar je bent zeker op de goede weg! Prima!
miekmiek

Op het moment zit er totaal geen regelmaat in het plassen. Tommie piept wanneer hij moet en dan gaan we meteen met hem naar buiten. Ik probeer er een patroon in te vinden, maar dat is er gewoon niet. Dus ik hou vast aan de tijden waarop hij eerder al uitgelaten werd en alles wat daartussen komt gebeurd spontaan.
Als tom genoeg gewent is aan het drinken kunnen we wel eens proberen om de tijden wat te gaan rekken, maar voorlopig ben ik al blij dat dit goed gaat.
(al stond ik gisteren wel te vloeken toen ik met mijn sok midden in een enorme plas pis stond...natuurlijk wel zo dat tommie het niet gehoord heeft...)
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

miekmiek schreef:(al stond ik gisteren wel te vloeken toen ik met mijn sok midden in een enorme plas pis stond...natuurlijk wel zo dat tommie het niet gehoord heeft...)
kijk en DAAR willen we nou graag foto's van :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ennuhhhh toppie dat het zo goed gaat met Tom :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
miekmiek

whoopy schreef:
miekmiek schreef:(al stond ik gisteren wel te vloeken toen ik met mijn sok midden in een enorme plas pis stond...natuurlijk wel zo dat tommie het niet gehoord heeft...)

Ja dag, echt niet! 't Was wel lekker warm aan mijn voeten hoor! :mrgreen:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

miekmiek schreef:
whoopy schreef:

Ja dag, echt niet! 't Was wel lekker warm aan mijn voeten hoor! :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: een drol is nog veel warmer, jaaaaaa en weer ontopic :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Plasprobleem doorbreken

Ongelezen bericht door Belle »

miekmiek schreef:Soms is het gewoon even naar buiten bij de dichtbijzijndste boom en weer naar binnen. Ik kan niet 15 keer per dag een lang rondje maken. Ik zie de mensen wel eens kijken, wat is die aso, die laat haar hond niet eens uit. Ze moesten eens weten dat ik minstens 8 keer per dag met hem loop.
Dat doe ik ook wel met Belle hoor, tussendoor even naar de overkant voor en plas en dan weer naar binnen. Belle heeft de gewoonte in het park heel veel te drinken uit de plassen en de sloot. Daarna moet ze ook achter elkaar plassen, dus dan ga ik ook niet elke keer een hele wandeling maken. Belle weet het ook precies, als ik zeg 'alleen even een plasje', doet ze dat en keert weer om naar huis. De mensen denken maar wat ze willen, zolang je zelf maar beter weet.
Fijn dat het zo goed gaat met Tommie!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”