miekmiek schreef:Klopt het dat de bullebijter de voorouders (o.a) van de boxer is? Lees ik net in mijn hondenenceclopedie. (dus het zal wel kloppen) Ze hebben het over de brabantse bullebijter. ( haha, wat een naam voor een ras

)
Maarrr...mijn vraag is; heeft iemand hier een plaatje ofzo van? Want mijn enceclopedie is prachtig hoor, maar natuurlijk staat daar weer net geen plaatje bij.
de bulldog zo as de boxer ook is en bullebijter gewesen
darom zijn deze zo gefokkt met de plaate snuit
In de late middelleeuwen was bull-baiting voor de gewone mens een echte sport geworden
Bulldogs werden losgelaten op stieren en moesten deze trachten te overwinnen. Regelmatig werden de honden door de stier bij de hoorns gevat, soms werden de bulldogs zelfs de lucht ingeslingerd, er zijn afbeeldingen gevonden waarop mensen zeilen opspannen op de bulldogs op te vangen, een tikkelttje overdreven misschien, maar toch!!!!!²Bull-running was nog bloediger en gevaarlijker, de stier werd dagenlang gepijnigd en opgesloten in het donker, en werd dan losgelaten in een open veld. Eens hij op snelheid was, werden de bulldogs losgelaten. Deze honden waren in staat om een stier in volle snelheid tegen de grond te halen.