Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rottweiler en staart

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Bullm@stiff schreef:Nee al die kapot geslagen en gebroken staarten is prettig...
jep ook dat zeer zeker.nou heb ik daar bij mijn ras geen last van......maar bij een onstuimige hond zoals bijv de boxer is het wel degelijk een probleem..........
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

yamie schreef:
Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Stang schreef: Zie jij nog veel Rotties die voor veedrijven gebruikt worden??? Ik niet.... wel voor de waak, maar daar zit de staart niet in de weg.

Typisch dat jij een ''echte hond'' een hond vindt waarbij de mensen van alles aan veranderen :roll:
er is geen 1 ras wat niet gecreerd is door mensen hand door fok dus inprensiepe had niks bestaan al hadden mensen er niet doel bewust voor gefokt
en nog maals het gaat weer leuk worden op show want de NL hond komt nergens meer

mol 8)
We wachten af, ik betwijfel het ;)
Daarbij wordt in de omringende landen ook in de komende jaren het couperen afgeschaft, dus honden met staart zullen toch steeds meer aanwezig zijn op shows.

Ik vind het trouwens ook niet altijd mooier hoor! maar wel gezonder; beter voor de hond (evenwicht).
ik vind dat zo overdreven......ik heb ze hier gecoupeerd en ongecoupeerd lopen, ik zie werkelijk geen verschil in evenwicht of id de hondentaal, ik heb het dus niet over stompjes he....ik bedoel van mij mocht vroeger de boxer of dus de rot wel wat langer gelaten worden....stompje of "handvat"maakt voor het in de weg zitten niks uit....
Dan moet je even de onderzoeken erop nalezen! Iig is er onderzoek in Duitsland naar gedaan en ik dacht ook in Zwitserland.
Rotties met staart presteren sowieso nu al beter in de sport!!!

Boxers en Dobermanns.... tja, die staart is veel dunner dan die van de Rottie en ik kan me voorstellen dat hierbij problemen ontstaan met het stukslaan van de staart. Is dit incidenteel of komt het vaak voor?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Stang schreef:
yamie schreef:
Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef: er is geen 1 ras wat niet gecreerd is door mensen hand door fok dus inprensiepe had niks bestaan al hadden mensen er niet doel bewust voor gefokt
en nog maals het gaat weer leuk worden op show want de NL hond komt nergens meer

mol 8)
Daarbij wordt in de omringende landen ook in de komende jaren het couperen afgeschaft, dus honden met staart zullen toch steeds meer aanwezig zijn op shows.

Ik vind het trouwens ook niet altijd mooier hoor! maar wel gezonder; beter voor de hond (evenwicht).
ik vind dat zo overdreven......ik heb ze hier gecoupeerd en ongecoupeerd lopen, ik zie werkelijk geen verschil in evenwicht of id de hondentaal, ik heb het dus niet over stompjes he....ik bedoel van mij mocht vroeger de boxer of dus de rot wel wat langer gelaten worden....stompje of "handvat"maakt voor het in de weg zitten niks uit....
Dan moet je even de onderzoeken erop nalezen! Iig is er onderzoek in Duitsland naar gedaan en ik dacht ook in Zwitserland.

Boxers en Dobermanns.... tja, die staart is veel dunner dan die van de Rottie en ik kan me voorstellen dat hierbij problemen ontstaan met het stukslaan van de staart. Is dit incidenteel of komt het vaak voor?
oke oke........had het al eerder gezegd dat het bij een groter ras zeker wel mee kan tellen.......

het komt vaak voor....en dus vooral bij die enge dunne "kale" staarten, zit totaal geen bescherming op en zit behoorlijk wat kracht achter....hop randje van keukenkastje, deurpost en het kan zo gebeurd zijn, en dat is geen pretje, ken er meerder die ondertussen alsnog gecoupeerd zijn op medisch advies......
Bullm@stiff
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bullm@stiff »

http://www.cdb.org/history.htm

Kijk maar eens ff voor de foto's van de kapotte staarten[/url][/list][/list]
Afbeelding Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Bullm@stiff schreef:http://www.cdb.org/history.htm

Kijk maar eens ff voor de foto's van de kapotte staarten[/url][/list][/list]
Brrrr, ja heel naar :?
Maar ik denk dat dit vnl voorkomt bij Boxers en Dobermanns. Bij Rottweilers heb ik er echt nog niet van gehoord; die staart is ook veel en veel dikker.

Tja, ik weet het niet..... als het echt enorm veel voorkomt bij een bepaald ras, dan is het wellicht verstandig om voor bepaalde rassen een uitzondering te maken en daar het couperen wel bij toe te staan.
Ik ken de cijfers niet hierover; iemand anders wel?
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Trouwens, nog even verder: er zijn maar een paar rassen die gecoupeerd werden. De rest van de honden heeft gewoon een staart, varierend van dik tot dun.
Moritz heeft ook geen dikke staart, maar slaat 'm echt niet stuk.

Moet je bij voorbaat iets eraf gaan halen omdat het eventueel heel misschien problemen op kan leveren???? :?
Daarom zou ik de cijfers wel interessant vinden hoe vaak dit voorkomt bij Boxers en Dobermanns.
Afbeelding
A good dog never dies...

scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

mijn dober is gecoupeerd aan staart en oren zonder vind ik het gewoon niet mooi .

een rottie is een questie van smaak u like u or not

maar van die dingen van laat die staart toch na 100jaar beslissen ze om niet meer te couperen gewoon een idiote wet want nu gebeurt het gewoon achter de rug en met meer kans op fouten want mensen kunnen niet klagen als ze gekloot zijn een dober heeft btw een veel te dunne staart die van de rot valt nog mee
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

grappig. oa de dc heeft ook maar een iele staart. en slaat t ook niet verrot.

kheb eens in een dierenpension 2 ierse wolfshonden hun staart kapot zien slaan. ook maar couperen maar?
net als de wolfsklauwtjes?
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Heb hier een ongecoupeerde boxer en heb nergens last van.
Er zijn honden die hun staart stukslaan maar dat hebben dalmatiners en duitse doggen ook, dat probleem en die werden nooit aan de staart gecoupeerd. Dus ik vind dat argument niet zo opgaan.

Zelf vind ik gecoupeerd mooier en zou ik een goede en mooie boxer vinden in een land waar ze nog gewoon gecoupeerd worden, dan koop ik hem wel.

Tis trouwens wel slecht voor bepaalde rassen die toch al niet zo goed gaan, dat gecoupeerde honden die minder perfect van bouw zijn zijn hogere punten scoren dan ongecoupeerde honden. Zou niet mogen maar gebeurd wel.
Dartie Duck
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartie Duck »

scooby doo schreef:mijn dober is gecoupeerd aan staart en oren zonder vind ik het gewoon niet mooi .

maar van die dingen van laat die staart toch na 100jaar beslissen ze om niet meer te couperen gewoon een idiote wet want nu gebeurt het gewoon achter de rug en met meer kans op fouten want mensen kunnen niet klagen als ze gekloot zijn een dober heeft btw een veel te dunne staart die van de rot valt nog mee
Hier zit wel een kern van waarheid in, maar als ik dit zo zie had ik dit voor geen goud willen missen (zie picture)

Afbeelding

Dartie
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Bullm@stiff schreef:Nee al die kapot geslagen en gebroken staarten is prettig...
Pfff, overdrijven is ook een kunst. Als het zo erg is kunnen we beter van alle rassen de staart maar afhalen :? .
Afbeelding
Bullm@stiff
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bullm@stiff »

Nah ja zeg
Afbeelding Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Bullm@stiff schreef:Nah ja zeg
Slaat dat op mijn reactie?

Dat zeg je toch? De staart moet er af omdat AL DIE kapot geslagen staarten zo prettig zijn. Dat geldt dan toch niet alleen voor Rotties en Dobers? Of dacht je dat Dalmaten, Doggen en zelfs Bullmastiffs daar geen last van hebben?
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Dartie Duck schreef:
scooby doo schreef:mijn dober is gecoupeerd aan staart en oren zonder vind ik het gewoon niet mooi .

Hier zit wel een kern van waarheid in, maar als ik dit zo zie had ik dit voor geen goud willen missen (zie picture)

Afbeelding

Dartie
Vind je ze zo gekruld mooi? eerlijk gezegd vind ik een staart mooi als ie wat naar beneden hangt. Bij boxers zie je ook soms een staart die over de rug hangt. Ieder zijn smaak hoor maar ik hoop dat ze ze bij de boxer toch naar beneden fokken die staarten zonder dat de rug anders wordt. Mijn boxer heeft geen mooie staart overigens dan ding van hem is ook nog eens extra lang :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

majelle schreef:
Dartie Duck schreef:

Afbeelding

Dartie
Vind je ze zo gekruld mooi? eerlijk gezegd vind ik een staart mooi als ie wat naar beneden hangt. Bij boxers zie je ook soms een staart die over de rug hangt. Ieder zijn smaak hoor maar ik hoop dat ze ze bij de boxer toch naar beneden fokken die staarten zonder dat de rug anders wordt. Mijn boxer heeft geen mooie staart overigens dan ding van hem is ook nog eens extra lang :mrgreen:
Tja inderdaad..... misschien heel onaardig, maar dit is inderdaad geen juist gedragen staart bij een Rottie :?
Geeft verder niet hoor, mooie hond overigens, maar dit is nou net geen goede staart :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Effe over de boxer, die kapot geslagen staarten is LANG niet voor alle boxers geldig, een grote meerderheid van de boxer ondervind geen probleem van de lange staart en alleen maar gemak. Denk maar eens aan zwemmen of zoiets.
De ongecoupeerde boxers en rottweilers vind ik veel mooier dan de gecoupeerde omdat het een vrolijker zicht is zo'n staart en het geeft de hond een veel vriendelijker uiterlijk (iedereen moet toegeven dat dit vooral voor de rottweiler heel belangrijk is!!!!).
Ik geef er niet zo om hoe de staart gedragen moet worden, 'k vind het allebij wel heel leuk staan. Enne over het dragen van de staart (welke stand) staat toch nog niets op het "papier"???
scooby doo

een gekrulde staart vind ik net lelijk kun je recht de hond zijn aars zijn en dat vind ik niet mooi geef mij maar een stompje van 5-8cm
elcolarsamy

Ongelezen bericht door elcolarsamy »

scooby doo schreef:een gekrulde staart vind ik net lelijk kun je recht de hond zijn aars zijn en dat vind ik niet mooi geef mij maar een stompje van 5-8cm
En dan zie je die aars niet? Want die stompjes staan meestal ook recht overeind. Wat een onzinnige opmerking. Sorry hoor.

Hanneke
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

welke kapot geslagen staarten :roll:
dat zeggen ze van de dober ook, die heeft ene dunnere en kwetsbaardere staartpunt als ene rottweiler.
weet je hoe vaak qyan zijn staartpunt ergens met grote kracht tegenaan zwiept.
heb nog gene kapot geslagen staart gezien en vindt dat je het ook maar vrij weinig hoort.
begrijp me niet verkeerd, de rondom gecoupeerde dober die mooi is gecoupeerd loopt nog steeds het kwijl van in m'n bek en als het ooit weer omgedraaid zou worden de wet, meteen weer.
maar het is nu eenmaal zo en een hele hond heeft toch best veel voordelen :ok:
qyan

Stang schreef:
yamie schreef:
Stang schreef:
v.d Lupinehof schreef: er is geen 1 ras wat niet gecreerd is door mensen hand door fok dus inprensiepe had niks bestaan al hadden mensen er niet doel bewust voor gefokt

mol 8)

:ok: als ik het verschil met qyan zie met gecoupeerde dobers.
een gecoupeerde dober kan een bal of een apporteerblok niet van voren pakken en rent er eerst een stuk voorbij.
qyan en andere ongecoupeerde dobers die ik heb gezien pakken een bal of apporteerblok meteen van voren.
honden met staart komen beter op de mouw terecht, kunnen richten.
als qyan staat te plassen met zijn poot omhoog, zoekt ie evenwicht en zie je daarbij duidelijk zijn staart gebruiken.
en zo nog veel meer dingen
qyan

dat dunne van die staart valt echt wel mee :roll:
heb er hier 1 met staart, staart wordt dikwijls met de staartpunt ergens tegenaan gemept, maar die kwetsbaarheid blijkt nu er steeds minder gecoupeerde dobers in nederland zijn enorm mee te vallen! heb nog nergens wilde verhalen gehoord over dobertjes met kapot geslagen staarten
qyan

scooby doo schreef:een gekrulde staart vind ik net lelijk kun je recht de hond zijn aars zijn en dat vind ik niet mooi geef mij maar een stompje van 5-8cm
5 tot 8 cm 8O beetje lang niet
qyan

elcolarsamy schreef:
En dan zie je die aars niet? Want die stompjes staan meestal ook recht overeind. Wat een onzinnige opmerking. Sorry hoor.

Hanneke
als de staart goed staat zie je de aars ook, want een dober draagt zijn staart hoog, dus ook het stompje hoog :mrgreen:
tenzij de staart zo kort gecoupeerd is dat er een soort van klepje is ontstaan dat precies voor d aars valt.
zo waren de dobers van mijn ouders nog gecoupeerd, maar dat zorgde vaak wel voor incontinentie en andere problemen.
dus die aars hoor je gewoon te zien hoor ;)
wijnanda

rottweiler met/zonder staart

Ongelezen bericht door wijnanda »

hoi ik heb sinds 2 weken een rottie pup zonder staart nou lopen doet ze als geen ander.
ik denk dat het te maken heeft met wat je ermee wil.
ik hoef geen mening van een keurmeester dat ik een mooie hond heb, want er is geen mooiere teef dan die van mij!
al zou ze 4 scheve poten flaporen of wat dan ook hebben.
ik ga echt met dr trainen maar ze hoeft echt niet als een robotje te worden.
mijn vorige teef kreeg voor haar e.g. 2 9 punten er waren er 10 te halen.
en het lieve doe je ook voor een groot gedeelte zelf door haar sociaal op te voeden.
ik heb veel liever een goede sociale hond zonder staart als een niet zo goed opgevoede maar goed in de sport hond met staart.
en als we iedereen nou zijn eigen mening laten dan word dit een fantastisch forum, maar met verwijten over en weer ga je dat niet lukken.
Hutsje
Zeer actief

Re: rottweiler met/zonder staart

[quote="wijnanda"]hoi ik heb sinds 2 weken een rottie pup zonder staart nou lopen doet ze als geen ander.
ik hoef geen mening van een keurmeester dat ik een mooie hond heb, want er is geen mooiere teef dan die van mij!
en het lieve doe je ook voor een groot gedeelte zelf door haar sociaal op te voeden.
ik heb veel liever een goede sociale hond zonder staart als een niet zo goed opgevoede maar goed in de sport hond met staart.
en als we iedereen nou zijn eigen mening laten dan word dit een fantastisch forum, maar met verwijten over en weer ga je dat niet lukken.[/quote]

:V :V :V :V :V :V
Afbeelding
wijnanda

Ongelezen bericht door wijnanda »

nou ik ben zo blij dat ik op dit forum was maar zoals het er nu uitziet is dit nog erger dan alle andere forums qua ruziezoekers dus het was kort maar krachtig.
bedankt voor jullie "vriendelijkheid", maar ik wil gewooon gezellig over mijn nieuwe aanwinst en andere honden met mensen die er verstand van hebben kennis uit wisselen en ik wil verder geen gezeik. ik wens een ieder die hier van houd veel plezier.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Grote Goden 8O 8O :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

majelle
Zeer actief

die er verstand van hebben, ha ha :zwaai:

nou ja eigenlijk wel jammer als je vertrekt, hoge amusementswaarde :mrgreen:
scooby doo

wijnanda schreef:nou ik ben zo blij dat ik op dit forum was maar zoals het er nu uitziet is dit nog erger dan alle andere forums qua ruziezoekers dus het was kort maar krachtig.
bedankt voor jullie "vriendelijkheid", maar ik wil gewooon gezellig over mijn nieuwe aanwinst en andere honden met mensen die er verstand van hebben kennis uit wisselen en ik wil verder geen gezeik. ik wens een ieder die hier van houd veel plezier.
m77l :zwaai: ik vraag me af hoe jij je middelbare opleiding hebt afgemaakt :? zeker ook naar 20verschillende scholen geweest omdat iemand je ooit eens pestte

enne nu dacht ik eens een discussie te houden met mensen van een hoog niveau blijkbaar kan je het hondenforum niveau niet evenaren en stap je op met het hoofd omhoog schouders recht :roll: whahahaa ik lig in een deuk als je dit ruzie noemt dan leef je in een luchtbel
qyan

Re: rottweiler met/zonder staart

wijnanda schreef:hoi ik heb sinds 2 weken een rottie pup zonder staart nou lopen doet ze als geen ander.
en als we iedereen nou zijn eigen mening laten dan word dit een fantastisch forum, maar met verwijten over en weer ga je dat niet lukken.
waar wordt gezegd dat d honden scheef lopen met een gecoupeerde staart dan :?
je ziet gewoon dat de staart met plassen en poepen ene functie heeft,
tot qyan zijn eerste jaar kon hij zijn staart absoluut niet gebruiken.
nadat ie de 1 was gepasseerd begon je steeds meer te zien waar hij het voor gebruikt.
dat heeft niets met wel of niet kunnen lopen te maken :roll:

wordt je ergens toegelaten dan met een gecoupeerde staart???
mijn ervaring is dat je op IPO verenigingen nog steeds meer als welkom bent, maar op gewone hondenscholen absoluut niet, daar ben je een dierenmishandelaar.

en waarom nu weer over sporthonden beginnen die goed zijn in de sport maar niet sociaal in vergelijking met een hond die niet sport en gecoupeerd is, maar wel sociaal is:kotz: waar gaat die vergelijking in godsnaam over :roll:
iets waar deze topic niet eens over gaat en niemand heeft deze woorden nog in zijn mond genomen volgens mij, dus hoe jij er nu op komt en er over begint, geen idee.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”