Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wolfsklauwtjes
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
jeetje wat een gezeur toch weer... lijkt me toch een redelijk normale vraag die ze steld... en ze heeft er wel aan gedacht alleen weet ze niet wat ze ermee moet.. er zijn genoeg honden die ze hebben en er nooit last van hebben...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Theo
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
De beauceron en de andere rassen die verplicht dubbele klauwen hebben hebben geen last met ingescheurde of afgescheurde klauwen. Wel moet je ze regelmatig bijhouden omdat ze niet natuurlijk slijten.
Elke afzonderlijke klauw van een beauceron heeft een botje waardoor die klauw echt behoorlijk stevig is. Als je de kans een keer krijgt moet je de klauwen van de beauceron maar eens voelen.
De, meestal, enkele klauw van een ander ras is een nagel aan een velletje. Dat is natuurlijk kwetsbaar.
Groet, Sieneke
Elke afzonderlijke klauw van een beauceron heeft een botje waardoor die klauw echt behoorlijk stevig is. Als je de kans een keer krijgt moet je de klauwen van de beauceron maar eens voelen.
De, meestal, enkele klauw van een ander ras is een nagel aan een velletje. Dat is natuurlijk kwetsbaar.
Groet, Sieneke
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet??? ik wel.. dus we moeten alles maar weghalen wat niet gewenst is...??? 8Oyamie schreef:jep en daarom snap ik de issue laten zitten of niet ook niet....Theo schreef:in de officiele rasstandaard zoals beschreven is bij de FCI staat dat ze liever geen wolfsklauw willen zien.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dit gaat om iets wat geen nut heeft voor een hond en waar een hond last van KAN krijgen, dus ja!!!malinois schreef:Niet??? ik wel.. dus we moeten alles maar weghalen wat niet gewenst is...??? 8Oyamie schreef:jep en daarom snap ik de issue laten zitten of niet ook niet....Theo schreef:in de officiele rasstandaard zoals beschreven is bij de FCI staat dat ze liever geen wolfsklauw willen zien.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dan moeten we het extra teentje aan de voorpoten in het vervolg ook maar weghalen denk ik, dat heeft ook geen nut voor een hond en daar kunnen ze ook goed last van krijgen...yamie schreef:dit gaat om iest wat geen nut heeft voor eenhond en war een hond last van KAN krijgen, dus ja!!!malinois schreef:Niet??? ik wel.. dus we moeten alles maar weghalen wat niet gewenst is...??? 8Oyamie schreef:jep en daarom snap ik de issue laten zitten of niet ook niet....Theo schreef:in de officiele rasstandaard zoals beschreven is bij de FCI staat dat ze liever geen wolfsklauw willen zien.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor suzanneSuzanne de Lange schreef:Dan moeten we het extra teentje aan de voorpoten in het vervolg ook maar weghalen denk ik, dat heeft ook geen nut voor een hond en daar kunnen ze ook goed last van krijgen...yamie schreef:dit gaat om iest wat geen nut heeft voor eenhond en war een hond last van KAN krijgen, dus ja!!!malinois schreef:Niet??? ik wel.. dus we moeten alles maar weghalen wat niet gewenst is...??? 8Oyamie schreef: jep en daarom snap ik de issue laten zitten of niet ook niet....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oh dan moeten we al vast de hele hond leeghalen want ze kunnen kanker krijgen, daarnaast de duimpjes natuurlijk .. die moeten weg.. want die kun je aan de stoeprand afscheuren.. etc. da's toch onzin.yamie schreef:dit gaat om iets wat geen nut heeft voor een hond en waar een hond last van KAN krijgen, dus ja!!!malinois schreef:Niet??? ik wel.. dus we moeten alles maar weghalen wat niet gewenst is...??? 8Oyamie schreef:jep en daarom snap ik de issue laten zitten of niet ook niet....Theo schreef:in de officiele rasstandaard zoals beschreven is bij de FCI staat dat ze liever geen wolfsklauw willen zien.

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hoe jij het stelt wel ja! Kun je wel gaan zwaaien...yamie schreef:ja hoor suzanneSuzanne de Lange schreef:Dan moeten we het extra teentje aan de voorpoten in het vervolg ook maar weghalen denk ik, dat heeft ook geen nut voor een hond en daar kunnen ze ook goed last van krijgen...yamie schreef:dit gaat om iest wat geen nut heeft voor eenhond en war een hond last van KAN krijgen, dus ja!!!malinois schreef: Niet??? ik wel.. dus we moeten alles maar weghalen wat niet gewenst is...??? 8O:
Dat wilde ik net zeggen. Vind dat gekke duimpje behoorlijk lastig, want die moet je altijd knippen. En dat is nou net niet m'n grootste hobby. Bovendien krijg ik er krassen van in m'n armen, als Miep je weer eens enthousiast begroet.Suzanne de Lange schreef:Dan moeten we het extra teentje aan de voorpoten in het vervolg ook maar weghalen denk ik, dat heeft ook geen nut voor een hond en daar kunnen ze ook goed last van krijgen...
Misschien moet ik morgen maar eens een afspraak met de dierenarts maken

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bij sommige rassen gebeurd het inderdaad.. mijn honden hebben er nog nooit last van gehad... dus ik zie het nut er niet van in om ze er vanaf te halen...Elmar schreef:Bij de Welsh Corgi Cardigan werden de duimpjes ook verwijderd! Tegelijk met de wolfsklauwtjes.
Ik weet niet of het nu nog mag, maar in de tijd dat ik mijn Corgi's kocht gebeurde het wel.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja en zomers op je blote benen.. oh zo fijnSaartje schreef:Dat wilde ik net zeggen. Vind dat gekke duimpje behoorlijk lastig, want die moet je altijd knippen. En dat is nou net niet m'n grootste hobby. Bovendien krijg ik er krassen van in m'n armen, als Miep je weer eens enthousiast begroet.Suzanne de Lange schreef:Dan moeten we het extra teentje aan de voorpoten in het vervolg ook maar weghalen denk ik, dat heeft ook geen nut voor een hond en daar kunnen ze ook goed last van krijgen...

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kom, als we nou allemaal een afspraak met de dierenarts maken om dat nutteloze duimpje van de poten van onze honden af te halen, krijgen we vast korting!malinois schreef:ja en zomers op je blote benen.. oh zo fijnSaartje schreef:Dat wilde ik net zeggen. Vind dat gekke duimpje behoorlijk lastig, want die moet je altijd knippen. En dat is nou net niet m'n grootste hobby. Bovendien krijg ik er krassen van in m'n armen, als Miep je weer eens enthousiast begroet.Suzanne de Lange schreef:Dan moeten we het extra teentje aan de voorpoten in het vervolg ook maar weghalen denk ik, dat heeft ook geen nut voor een hond en daar kunnen ze ook goed last van krijgen...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja waarschijnlijk wel ik heb er meerdere he...Suzanne de Lange schreef:Kom, als we nou allemaal een afspraak met de dierenarts maken om dat nutteloze duimpje van de poten van onze honden af te halen, krijgen we vast korting!malinois schreef:ja en zomers op je blote benen.. oh zo fijnSaartje schreef:Dat wilde ik net zeggen. Vind dat gekke duimpje behoorlijk lastig, want die moet je altijd knippen. En dat is nou net niet m'n grootste hobby. Bovendien krijg ik er krassen van in m'n armen, als Miep je weer eens enthousiast begroet.Suzanne de Lange schreef:Dan moeten we het extra teentje aan de voorpoten in het vervolg ook maar weghalen denk ik, dat heeft ook geen nut voor een hond en daar kunnen ze ook goed last van krijgen...
Misschien moet ik morgen maar eens een afspraak met de dierenarts maken![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
au... ja..Saartje schreef:Haha, en niet alleen in de zomer op je blote benen want 's nachts worden ze ook nog wel eens wakker. Kan het schelen, ben je alvast plaatselijk verbrandmalinois schreef:ja en zomers op je blote benen.. oh zo fijn

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
jaaaaaaaa.. plaats effe een oproepSaartje schreef:Als er nou nog een paar honden zijn die ook nog klauwtjes hebben, dan krijgen we giga-korting denk ikSuzanne de Lange schreef:Kom, als we nou allemaal een afspraak met de dierenarts maken om dat nutteloze duimpje van de poten van onze honden af te halen, krijgen we vast korting!![]()
![]()
![]()

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Even een nieuwe topic starten dan!malinois schreef:jaaaaaaaa.. plaats effe een oproepSaartje schreef:Als er nou nog een paar honden zijn die ook nog klauwtjes hebben, dan krijgen we giga-korting denk ikSuzanne de Lange schreef:Kom, als we nou allemaal een afspraak met de dierenarts maken om dat nutteloze duimpje van de poten van onze honden af te halen, krijgen we vast korting!![]()
![]()
![]()

Yep, je hebt gelijk. Even weer over de wolfsklauwtjes. Medisch of noodzakelijk gezien weet ik er dus niks van. Persoonlijk vind ik ze heel erg lelijk. Maar dan heb ik het over Viszla's enzo. Kortharige honden dus. Waarbij ik dus die twee ballen tussen die achterpoten ook heel lelijk vind. Maar dat is dus ook geen reden om de boel maar weg te halen omdat ze er toch niets aan hebben, en het alleen maar voor problemen kan zorgen.Suzanne de Lange schreef:Even een nieuwe topic starten dan!
Of iets in de rasstandaard nou vermeld staat als gewenst of niet, is geen reden om de boel te amputeren vind ik. Ten eerste zullen de meeste van je pupkopers niet naar show gaan, en komen ze het 'probleem' van keurmeesters niet tegen. Als de hond er later last van gaat ondervinden, kunnen de eigenaren alsnog naar de dierenarts. Het risico met narcose enzo zal best groter zijn hoor, maar het idee van knippen en dichtbranden bij die kleine pupjes vind ik niet echt een leuk idee

Een hond voordelig trimmen en desnoods witkalken om nog meer aan de rasstandaard te voldoen daar kan ik in meegaan. Maar amputeren omdat de rasstandaard zegt 'liever niet'. NEE dus

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat je verhaal over kortharige honden betreft, daar ga ik helemaal in mee!Saartje schreef:Yep, je hebt gelijk. Even weer over de wolfsklauwtjes. Medisch of noodzakelijk gezien weet ik er dus niks van. Persoonlijk vind ik ze heel erg lelijk. Maar dan heb ik het over Viszla's enzo. Kortharige honden dus. Waarbij ik dus die twee ballen tussen die achterpoten ook heel lelijk vind. Maar dat is dus ook geen reden om de boel maar weg te halen omdat ze er toch niets aan hebben, en het alleen maar voor problemen kan zorgen.Suzanne de Lange schreef:Even een nieuwe topic starten dan!
Of iets in de rasstandaard nou vermeld staat als gewenst of niet, is geen reden om de boel te amputeren vind ik. Ten eerste zullen de meeste van je pupkopers niet naar show gaan, en komen ze het 'probleem' van keurmeesters niet tegen. Als de hond er later last van gaat ondervinden, kunnen de eigenaren alsnog naar de dierenarts. Het risico met narcose enzo zal best groter zijn hoor, maar het idee van knippen en dichtbranden bij die kleine pupjes vind ik niet echt een leuk idee![]()
Een hond voordelig trimmen en desnoods witkalken om nog meer aan de rasstandaard te voldoen daar kan ik in meegaan. Maar amputeren omdat de rasstandaard zegt 'liever niet'. NEE dus
De Laekense heeft gelukkig een ruwharige vacht, en ook behoorlijk wat beharing op de poten, dus ik denk niet dat je er als de honden volwassen zijn nog maar iets van terug zal zien.
Dat dichtbranden klinkt me ook niet fijn in de oren hoor, ben er ook echt niet rouwig om dat ik dit niet heb laten doen.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
het hoeft helemaal niet dichtgebrand te worden, ja word wel gedaan maar niet nodig dus, er word ook wel een goedje gebruikt....ff naam kwijt....uhh kaliumpermangaat (dacht ik) word ook in trimsalons gebruikt en vroeger voor de staartjes, zijn kleine "korreltjes" druk je op het "wondje"en klaar....Suzanne de Lange schreef:Wat je verhaal over kortharige honden betreft, daar ga ik helemaal in mee!Saartje schreef:Yep, je hebt gelijk. Even weer over de wolfsklauwtjes. Medisch of noodzakelijk gezien weet ik er dus niks van. Persoonlijk vind ik ze heel erg lelijk. Maar dan heb ik het over Viszla's enzo. Kortharige honden dus. Waarbij ik dus die twee ballen tussen die achterpoten ook heel lelijk vind. Maar dat is dus ook geen reden om de boel maar weg te halen omdat ze er toch niets aan hebben, en het alleen maar voor problemen kan zorgen.Suzanne de Lange schreef:Even een nieuwe topic starten dan!
Of iets in de rasstandaard nou vermeld staat als gewenst of niet, is geen reden om de boel te amputeren vind ik. Ten eerste zullen de meeste van je pupkopers niet naar show gaan, en komen ze het 'probleem' van keurmeesters niet tegen. Als de hond er later last van gaat ondervinden, kunnen de eigenaren alsnog naar de dierenarts. Het risico met narcose enzo zal best groter zijn hoor, maar het idee van knippen en dichtbranden bij die kleine pupjes vind ik niet echt een leuk idee![]()
De Laekense heeft gelukkig een ruwharige vacht, en ook behoorlijk wat beharing op de poten, dus ik denk niet dat je er als de honden volwassen zijn nog maar iets van terug zal zien.
Dat dichtbranden klinkt me ook niet fijn in de oren hoor, ben er ook echt niet rouwig om dat ik dit niet heb laten doen.
Dat klinkt goed! Klinkt ongeveer zoiets als die chemische korrels die ik in m'n gootsteen gooi als de boel verstopt isyamie schreef:er word ook wel een goedje gebruikt....ff naam kwijt....uhh kaliumpermangaat (dacht ik) word ook in trimsalons gebruikt en vroeger voor de staartjes, zijn kleine "korreltjes" druk je op het "wondje"en klaar....

Eén lijkt het me niet fijn als baby van een dag dat er iets van me afgeknipt wordt. En twee lijkt het me niet fijn als er dan kalium in dat wondje gestrooid wordt om de boel dicht te schroeien

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja tis maar hoe je het bekijkt, heb honden gezien die behoorlijk gewond raakte aan hun klauwtjes, ook niet echt prettig.... en het is niet schroeien tis het stollen van het bloed...Saartje schreef:Dat klinkt goed! Klinkt ongeveer zoiets als die chemische korrels die ik in m'n gootsteen gooi als de boel verstopt isyamie schreef:er word ook wel een goedje gebruikt....ff naam kwijt....uhh kaliumpermangaat (dacht ik) word ook in trimsalons gebruikt en vroeger voor de staartjes, zijn kleine "korreltjes" druk je op het "wondje"en klaar....![]()
![]()
![]()
Eén lijkt het me niet fijn als baby van een dag dat er iets van me afgeknipt wordt. En twee lijkt het me niet fijn als er dan kalium in dat wondje gestrooid wordt om de boel dicht te schroeien
Ik weet het niet. Je knipt eerst iets weg. Knippen notabene!yamie schreef:tja tis maar hoe je het bekijkt, heb honden gezien die behoorlijk gewond raakte aan hun klauwtjes, ook niet echt prettig.... en het is niet schroeien tis het stollen van het bloed...
En ja, achter een duimpje of klauwtje kun je blijven haken. Dat kan vervelend uitpakken. Ik kan ook nog heel veel andere nare dingen bedenken. Met hun ballen in het prikkeldraad blijven hangen ofzo.
Weet je hoe vaak ik heb gemerkt dat er 'iets' gebeurd was met die duimpjes. Ergens achter gehaakt ofzo. Wilde ik ze knippen, waren ze weer gehalveerd. Echt heel erg vaak dus (en dan neem ik niet aan dat ze hun nagels aan mijn bovenarmen gevijld hebben

Ik vind het prima hoor. Maar ik laat dus niks van mijn honden afhalen als ze er geen last van hebben. Iets 'bij voorbaat' weghalen, wegsnijden, wegschroeien... ik zou het dus nooit doen
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1