een hond kan wel degelijk HD hebben en geen klachten tonen, volgens mij komt dat JUIST bij rassen als mollossers voor omdat die behoorlijk hard voor zich zelf zijn en dus weinig en niet snel pijn tonenmaxime schreef:Ten eerste is er wel een verschil tussen de HD normering en het ook daadwerkelijk ontwikkelen van HD en ten tweede vertelde ik hier een ervaring en geen horen zeggen verhaal.Hutsje schreef:Ja, het is ook zonde dat er gefokt wordt met honden die hd hebben of niet gerontgend zijn he. Dat krijg je dan.maxime schreef:Wat bedoel je met de prijs?
Vind het wel supermooie honden alleen de HD binnen het ras is zonde.
Heb ooit eens een hondje uit Italie gehaald dat met negen maanden moest worden ingeslapen wegens HD.
nee als je hun niet meerekent blijven het er weinig![]()
of al die mensen komen niet op het forum natuurlijk...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cane Corso bezitters gezocht!
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
bedoel het eigenlijk andersom, denk ik.
Dat een hond met normering HD B geen Hd hoeft te ontwikkelen.
Maar je hebt gelijk wat betreft dat molossers minder snel pijn aangeven.
Maar volgens mij speelt ook de bespiering van de hond mee. Een hond met voldoende bespiering kan het gewricht voldoende stabiliseren en dus minder pijnklachten hebben of aangeven.
Maar volgens mij speelt ook de bespiering van de hond mee. Een hond met voldoende bespiering kan het gewricht voldoende stabiliseren en dus minder pijnklachten hebben of aangeven.
make love not war

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
idd hoeft een hond (met willekeurig welke HD uitslag) geen klinische klachten te ontwikkelen en een goede bespiering scheelt idd erg veel in de stabilisatie van het gewricht, maar bij bv arthrose oid kan een hond met redelijk goede heupen toch veel klinische klachten ontwikkelen, terwijl als de hond een te los heupgewricht heeft (bv slechte aansluiting, ondiepe kommen) dit idd met bespiering een hoop verholpen wordt en de hond geen klinische klachten hoeft te vertonen omdat alles dan door de goede bespiering goed op zn plaats gehouden wordt, vandaar dat foto's toch altijd de enige ECHTE uitslag gevenmaxime schreef:bedoel het eigenlijk andersom, denk ik.
- Mol
- Zeer actief
maxime schreef:bedoel het eigenlijk andersom, denk ik.
kijk je kan mooi lullen over hoe het werk ,maar soory mag ik je dan wel even attenderen dat jij fokt met een niet gerongende teef dus inprensiepe geen haar beter bent als de fokker in italie.
mol

- Duvel
- Actief
- Contacteer:
Er wordt hier vergeten dat het ras nog steeds in opbouw is. Toen men begon met die opbouw (jaren 70) keek men eerst naar karakter en 'rastypische' kenmerken, pas later toen de basis wat breeder werd kon men ook gaan kijken naar HD e.d.... En C.E.T. is echt niet de enige goede fokker hoor, maar ze doen zeker hun uiterste best ja. Al met al ga ik er van uit de de fokkers van de CC allemaal hun best doen om samen tot een mooi, rastypisch en zeer gezond ras gaat komen. De weg is alleen nog lang en persoonlijk vind ik het dan niet eerlijk om fokkers af te rekenen op wat er nu rondloopt. Kijk ook naar de toekomst!
En veel honden die uit Italië komen staan er om bekend als 'export-kwaliteit' verkocht te worden. Voor zo'n italiaanse fokker je genoeg 'vertrouwd' en je wel een goede hond verkoopt kost wat tijd.... Maar ook de samenwerking met de italianen gaat steeds beter. Afgelopen zaterdag heeft een import reu de jonge honden dag gewonnen, nou dat was echt een STUK!!
En veel honden die uit Italië komen staan er om bekend als 'export-kwaliteit' verkocht te worden. Voor zo'n italiaanse fokker je genoeg 'vertrouwd' en je wel een goede hond verkoopt kost wat tijd.... Maar ook de samenwerking met de italianen gaat steeds beter. Afgelopen zaterdag heeft een import reu de jonge honden dag gewonnen, nou dat was echt een STUK!!
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
- Kayode
- Vaste gebruiker
He Duvel,
Hier een Cane Corso bezitter! Heb de andere link ook nog gevolgd (topic: Cane Corso) maar heb geen eigenaren van CC's voorbij zien komen. Natuurlijk heb ik wel de interessante kritieken van alle 'kenners' gelezen. Cana, te lang, te weinig stop... ik geloof het allemaal wel!
Groetjes Nicole
Hier een Cane Corso bezitter! Heb de andere link ook nog gevolgd (topic: Cane Corso) maar heb geen eigenaren van CC's voorbij zien komen. Natuurlijk heb ik wel de interessante kritieken van alle 'kenners' gelezen. Cana, te lang, te weinig stop... ik geloof het allemaal wel!
Groetjes Nicole
- Duvel
- Actief
- Contacteer: