Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diaree en urine-incontinent door spondylose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gerard1

Diaree en urine-incontinent door spondylose

Ongelezen bericht door gerard1 »

Ikheb een Berner met spondylose, 9 jaar. tegen de pijn krijgt ze Rimadyl. De laatste weken is ze door de spondylose-althans volgens dierenarts- urine incontinent. Dit proberen we zo goed mogelijk (letterlijk) op te vangen met behulp van luiers etc.
Nu laat ze ook haar ontlasting lopen in de vorm van diarree, het spuit er uit als een soort oranje kleurige brij tot water, het hele huis ruikt naar urine en ontlasting. Ze krijgt nu gekookte kip met daar door heen ISO GEL, dit nu gedurende ongeveer 1 week, geen effect. We zien haar echter vermageren omdat ze door de diarree weinig of niets meer opneemt. Volgens de dierenarts is het een hopeloze zaak en wordt het tijd om afscheid te gaan nemen. Omdat ze verder nog zo gewoon doet, graag mee uit gaat, nog goed uit de ogen kijkt, ook hongerig is kunnen we niet tot deze beslissing komen. Zelf vond ik op internet het middel Buscopon ( Butylscopolamine). We willen haar nog niet kwijt, maar zijn wel ten einde raad. Heeft iemand nog een suggestie???
Ontzettend bedankt alvast! Gerard
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

kan je jammer genoeg geen raad geven alleen maar sterkte wensen
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik heb een teef die urine-incontinent is door sterilisatie en voor haar gebruik ik dagelijks Propalin. Ik weet alleen niet of dat bij incontinentie door spondylose ook helpt. Vraag eens aan je dierenarts.
Ik heb ook een Bulldog met spondylose. Met hem ga ik nu wekelijks naar de fysiotherapeut. Ik zal van de week eens vragen of er iets te doen is tegen incontinentie door spondylose.
Verder geef ik al mijn grote honden Primeval. www.primeval.nl
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gerard1

Ongelezen bericht door gerard1 »

Hallo Charlotte, we hebben ook al Propalin geprobeerd maar dat werkt niet. Door de spondylose is de zenuwprikkel richting sluitspier blaas en darmkanaal verstoord, eigenlijk is onze vraag om hulp tegen beter weten in. Maar we willen toch alles proberen, kunnen wel leven met de urine-incontinentie, maar door de diarree verzwakt ze steeds verder. We zoeken dus eigenlijk nog naar een middel die de darmbeweging kan reguleren. We zouden je heel dankbaar zijn als je de fysio nog om raad zou willen vragen! Gr. Gerard
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Als je steeds naar dezelfde dierenarts gaat, maar voor jouw gevoel zou er toch het één en ander op een andere manier kunnen, dan is het wellicht verstandig om eens naar een andere dierenarts te gaan voor een second opinion.
AfbeeldingAfbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

gerard1 schreef:Hallo Charlotte, we hebben ook al Propalin geprobeerd maar dat werkt niet. Door de spondylose is de zenuwprikkel richting sluitspier blaas en darmkanaal verstoord, eigenlijk is onze vraag om hulp tegen beter weten in. Maar we willen toch alles proberen, kunnen wel leven met de urine-incontinentie, maar door de diarree verzwakt ze steeds verder. We zoeken dus eigenlijk nog naar een middel die de darmbeweging kan reguleren. We zouden je heel dankbaar zijn als je de fysio nog om raad zou willen vragen! Gr. Gerard
ik ken iemand met een doberteef met spondylose.
zij geeft al enige tijd met veel succes de middelen spondyvetsem, herniavetsem en glucon combi.
misschien dat je dat eens kan proberen?!

voor de ernstige diaree zou je kunnen proberen of het helpt om veel probiotica te voeren aan je hond.
hetzij in de vorm van vuile verse pens, maar echt vuil, anders werkt het niet.
de versvleesmerken carnibest en bibi hebben een soort van groene mix, boordenvol probiotica en dankzij die 2 is qyan van zijn chronische diaree afggekomen. had ene verstoord maag/ darmkanaal wegens veelvuldig antibioticagebruik.
www.bibidiervoeding.nl en www.carnibest.nl
eventueel zou je nog probiotica uit een potje kunnen halen om de darmflora weer op peil te brengen, bijv het merk solgar en zelf gebruik ik het voor qyan van natren trenev trio, verkrijgbaar via internet, wel aan de prijs!

hoop dat er iets is wat gaat werken voor je hond :ok:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Hoi Gerard.
Ik zou eerst voor een second opinion gaan voordat je allerlei middeltjes gaat aanschaffen.
je hond heeft flink diaree en uitdroging gaat heel snel!!
Drinkt ze wel goed??

en verder, eerst de oorzaak te weten komen van diaree,dat is het belangrijkste..dus toch wel weer snel naar [andere]dierenarts.
Sterkte!!
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

ien schreef:Hoi Gerard.
Ik zou eerst voor een second opinion gaan voordat je allerlei middeltjes gaat aanschaffen.
je hond heeft flink diaree en uitdroging gaat heel snel!!
Drinkt ze wel goed??

en verder, eerst de oorzaak te weten komen van diaree,dat is het belangrijkste..dus toch wel weer snel naar [andere]dierenarts.
Sterkte!!
Mijn idee!!
Enne... Buscopan werkt tegen krampen, zou evt. gegeven kunnen worden, maar vraag dat eerst maar eens aan een andere DA.
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Gast

hehe

Ongelezen bericht door Gast »

eindelijk kan ik er op
wendy van gyan had me gemaild, omdat mijn teefje ook spondylose heeft .
nou hier mijn verhaal.
mijn teefje heeft spondylose lumbo-secraal
de achterste 4 wervels zijn aangetast
wij moeten met haar fietsen om haar spieren sterk te houden
ook is ze licht incontinent , maar sinds ze vlees eet kan ze voor het eerst met nog niet de helft van de medicijnen [ propalin] en zonder ongelukjes door het leven
van die pijnstillers die jij geeft krijgt ze diarree !!!!!!
dus ik zou wat anders vragen of er ff mee stoppen.
ze drinken veel en veel minder als ze vlees eten en dat is bij mijn lady de oplossing gebleken voor har incontinentie probleem
ik weethoe erg het is als je beessie ziek is hoor.
vandaar dat ik zo,n haast had hier op te komen .
voor de spondylose krijgt ze spondy-vetsem van vsm.
heel veel sterkte , maar het hoeft zekerniet te laat te zijn hoor .
bel anders mijn d.a
kortenoord in Wageningen www.kortenoord.com
of mail Atjo westerhuis die iedere zaterdag te zien is op dier&zo
www.uwdierenkliniek.nl
groetjes Diana
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”