Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
relatie koemelkpap en hd
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
relatie koemelkpap en hd
hoi allemaal, ik ben lang weggeweest, ivm dochtertje van nu 3 maanden
nu toch weer een vraagje, Ice heeft HD en nu schoot mij net te binnen dat hij uit een te groot nest kwam, ze hebben dus al snel pap als bijvoeding gehad, met zeer waarschijnlijk gewone melk.
nu zou teveel eiwit en teveel calcium meer kans geven op hd.
kan het dus o.a. door de melk komen?
groetjes
mandy, bowie en Ice (en Ylse)
nu toch weer een vraagje, Ice heeft HD en nu schoot mij net te binnen dat hij uit een te groot nest kwam, ze hebben dus al snel pap als bijvoeding gehad, met zeer waarschijnlijk gewone melk.
nu zou teveel eiwit en teveel calcium meer kans geven op hd.
kan het dus o.a. door de melk komen?
groetjes
mandy, bowie en Ice (en Ylse)
-
- Vaste gebruiker
waar heb je dat vandaan dat teveel eiwit en calcium tot hd zou leiden?
Volgens mij is Hd door andere externe en interne factoren bepaald en niet door teveel koemelk.
koemelk is slecht voor honden omdat ze het niet kunnen verteren.
Hd is erfelijk bepaald en kan verergeren door teveel aan abrupte bewegingen of door overbelasting.
veel succes met je hondje!
Volgens mij is Hd door andere externe en interne factoren bepaald en niet door teveel koemelk.
koemelk is slecht voor honden omdat ze het niet kunnen verteren.
Hd is erfelijk bepaald en kan verergeren door teveel aan abrupte bewegingen of door overbelasting.
veel succes met je hondje!
make love not war

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
>> Waarschijnlijk koemelk>>> dus niet eens zeker.
Pups hebben geen problemen met koemelk, als daar de pap mee gemaakt is komt het heus allemaal wel goed. Tis niet ideaal, maar ook weer niet schokkend. Wat de HD aangaat is het voer en milieu waarin de hond opgroeit belangrijker, ook de aanleg speelt daarin een rol.

Pups hebben geen problemen met koemelk, als daar de pap mee gemaakt is komt het heus allemaal wel goed. Tis niet ideaal, maar ook weer niet schokkend. Wat de HD aangaat is het voer en milieu waarin de hond opgroeit belangrijker, ook de aanleg speelt daarin een rol.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Pups en kittens kunnen heel goed koemelk verteren, omdat hun lichaam een stof (enzym) aanmaakt waardoor ze het goed kunnen verteren. Zodra ze een periode geen melk meer krijgen verliest het lichaam de mogelijkheid deze stof aan te maken en kunnen ze de melk niet meer goed verteren, en krijgen ze diarree. Zolang de pups en kittens continu melk krijgen is er niets aan de hgand en kunnen ze dat tot hun dood goed verteren.

- NUN
- Vaste gebruiker
Hoi Jessica,Hutsje schreef:Pups en kittens kunnen heel goed koemelk verteren, omdat hun lichaam een stof (enzym) aanmaakt waardoor ze het goed kunnen verteren. Zodra ze een periode geen melk meer krijgen verliest het lichaam de mogelijkheid deze stof aan te maken en kunnen ze de melk niet meer goed verteren, en krijgen ze diarree. Zolang de pups en kittens continu melk krijgen is er niets aan de hgand en kunnen ze dat tot hun dood goed verteren.
Kun je mij meer vertellen over dit onderwerp?
- Hutsje
- Zeer actief
Wat wil je weten?NUN schreef:Hoi Jessica,Hutsje schreef:Pups en kittens kunnen heel goed koemelk verteren, omdat hun lichaam een stof (enzym) aanmaakt waardoor ze het goed kunnen verteren. Zodra ze een periode geen melk meer krijgen verliest het lichaam de mogelijkheid deze stof aan te maken en kunnen ze de melk niet meer goed verteren, en krijgen ze diarree. Zolang de pups en kittens continu melk krijgen is er niets aan de hgand en kunnen ze dat tot hun dood goed verteren.

-
- Vaste gebruiker
- NUN
- Vaste gebruiker
Hoe lang is de periode of is dat per hond afhankelijk. En over voor type melk spreken we, koemelk geitenmelk ..........?Hutsje schreef:Wat wil je weten?NUN schreef:Hoi Jessica,Hutsje schreef:Pups en kittens kunnen heel goed koemelk verteren, omdat hun lichaam een stof (enzym) aanmaakt waardoor ze het goed kunnen verteren. Zodra ze een periode geen melk meer krijgen verliest het lichaam de mogelijkheid deze stof aan te maken en kunnen ze de melk niet meer goed verteren, en krijgen ze diarree. Zolang de pups en kittens continu melk krijgen is er niets aan de hgand en kunnen ze dat tot hun dood goed verteren.
- Hutsje
- Zeer actief
Al na een week of 1 a 2 maken ze het enzym niet meer aan omdat het lichaam zich op het verteren van anders voedsel richt. Het maakt niet uit wat voor melk voor het aanmaken van het enzym, maar voor de pup is lammerenmelk het best, na puppymelk. Maar als ze het "erbij" krijgen naast de normale voeding maakt het niet zo veel uit wat voor melk het is.NUN schreef:Hoe lang is de periode of is dat per hond afhankelijk. En over voor type melk spreken we, koemelk geitenmelk ..........?Hutsje schreef:Wat wil je weten?NUN schreef:Hoi Jessica,Hutsje schreef:Pups en kittens kunnen heel goed koemelk verteren, omdat hun lichaam een stof (enzym) aanmaakt waardoor ze het goed kunnen verteren. Zodra ze een periode geen melk meer krijgen verliest het lichaam de mogelijkheid deze stof aan te maken en kunnen ze de melk niet meer goed verteren, en krijgen ze diarree. Zolang de pups en kittens continu melk krijgen is er niets aan de hgand en kunnen ze dat tot hun dood goed verteren.

- NUN
- Vaste gebruiker