Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rottweiler en staart
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Rottweiler en staart
Wie kan zich vinden in de mening dat de Rottweiler plots minder in de belangstelling staat sinds de dag dat de staart eraan moet blijven zitten in Nederland, of zie ik dit verkeerd.
Dartie
Dartie
- Mol
- Zeer actief
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier is ook een echte rotweiler boom, allemaal met staart en ik vind ze met staart ook mooier. Zonder staart vind ik ze te mollig overkomen en kleiner ook, die staart geeft ze allure.
Niet alle rassen vind ik ongecoupeerd mooier hoor, de dober zonder staart of de dog met staande oren vind ik stiekem een stuk mooier
Maargoed, ben helemaal blij met het coupeerverbod.
Heb zelf ook een gecoupeerde hond, zou er veel voor over hebben gehad als ze de prachtige staart terug kon krijgen waar ze mee geboren is, echt zonde.
Niet alle rassen vind ik ongecoupeerd mooier hoor, de dober zonder staart of de dog met staande oren vind ik stiekem een stuk mooier

Heb zelf ook een gecoupeerde hond, zou er veel voor over hebben gehad als ze de prachtige staart terug kon krijgen waar ze mee geboren is, echt zonde.

- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Rottweiler en staart
Aangezien ik een heleboel jonge rottie's via de werkgroep zie valt mij wel op dat toch nog veel mensen een hond uit belgie of frankrijk halen zonder staartDartie Duck schreef:Wie kan zich vinden in de mening dat de Rottweiler plots minder in de belangstelling staat sinds de dag dat de staart eraan moet blijven zitten in Nederland, of zie ik dit verkeerd.
Dartie

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
ik moet eerlijk bekenne dat toen ik jonger was de rotweiler zonder staart, dat dat hoorde en ik wist niet dat ze gecoupeerd werden (is wel lang geleden hoor
) en eerlijk gezegd blijf ik het soms een raar gezicht vinden een rottie met staart, maar daarbij zie ik hier eigenlijk geen rotweilers lopen en zie ik er wel een is het er een zonder staart.'

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Mol,v.d Lupinehof schreef:wel of geen fucktie dat ff trzijde de hond verlies zijn oorsprong klaar door dat er mensen met geitenwollesokken hier ff komen zeggen wat wel of niet mag
de hond is gefokt voor een doel en in de standaard opgenomen zonder staard zoals het ras hoort te zijn.
mol
Het oorspronkelijk gebruiksdoel van de Rottweiler was: veedrijver, waak- en verdediging. Dat kan hij toch ook allemaal prima mèt staart?!

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat je hier de boel omdraaitv.d Lupinehof schreef:wel of geen fucktie dat ff trzijde de hond verlies zijn oorsprong klaar door dat er mensen met geitenwollesokken hier ff komen zeggen wat wel of niet mag
de hond is gefokt voor een doel en in de standaard opgenomen zonder staard zoals het ras hoort te zijn.
mol

Doordat mensen ooit hebben ingegrepen in de natuur (de oorsprong) verloor de Rottweiler zijn staart.... Dus niet andersom!
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een groot voordeel is van de niet gecoupeerde staarten is dat nu de knikstaarten ook tevoorschijn komen en we weten nu allemaal wel dat daar een heleboel andere aandoeningen vanaf kunnen komen.Hoewel sommige fokkers dat natuurlijk niet leuk vinden en dat liever niet weten.
Ander voordeel is dat ze nu wat beter te lezen zijn,zowel voor mens als dier.
En sorry als je met zo'n dier na 8 weken nog naar het buitenland gaat ,ben je voor mij een dierenbeul en houd je niet van je hond,maar alleen van jezelf.
Gr. Christa
Ander voordeel is dat ze nu wat beter te lezen zijn,zowel voor mens als dier.
En sorry als je met zo'n dier na 8 weken nog naar het buitenland gaat ,ben je voor mij een dierenbeul en houd je niet van je hond,maar alleen van jezelf.
Gr. Christa
- sample
- Zeer actief
Wow, echt wel dat mijn hond een kruising rottweiler isDartie Duck schreef:Dit is ie dan..... (11 maanden)Bullm@stiff schreef:Is het de jouwe op je foto?
Zo ja met of zonder staart?
Dartie

Als ik jouw hond hier zie liggen, zie ik het lijf van mijn hond met de kop van een rottweiler erop. De mijne heeft meer een herderkop.
En Ãk vind rottweilers, dobermanns, cockers, boxers etc met staart práchtig. Completer, in sommige gevallen qua uiterlijk minder dreigend, duidelijker, mooier en vooral voor het dier zelf lijkt het me tig keer beter om mét staart door het leven te gaan.
Ik vind het eigenlijk altijd al vreemd dat mensen ooit besloten hebben dat er een ras gekweekt moet worden zonder staart. Wat is er "rasecht" aan een beest wat zijn staart moet missen? Niet vanwege genetische eigenschappen, maar vanwege menselijke ingreep? Puur voor óns idee van "mooi"? Ik zie al voor me dat we in het vervolg de babies die ter wereld komen ook een oor half afknippen omdat we dat "mooier" vinden. Echt waar, waar ooit de eerste mensen het toch vandaan gehaald hebben om maar zo in een beest te gaan knippen of snijden zonder dat het ook maar énige funktie heeft, buiten een esthetische dan..........

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik heb nog nooit eerder een Rottweiler met staart gezien, maar ik vind die van jou een pracht hond en ik vind met staart mooier, en vergeet niet de staart is bij de hond heel belangrijk voor evenwicht met lopen en springen plus sturen, wat ook zeer belangrijk is, dat is het vlagvertoon van de hond om de stemming aan te geven, dus dominantie of onderwerping enz, en Xrista heeft volkomen gelijk dat op deze manier ook erfelijke afwijkingen te ontdekken zijn, dus de knik staart.Dartie Duck schreef:Dit is ie dan..... (11 maanden)Bullm@stiff schreef:Is het de jouwe op je foto?
Zo ja met of zonder staart?
Dartie
De korte staart is alleen maar voor de mensen die uiterlijk vertoon voor zich zelf belangrijker vinden dan een gezonde en echte hond.
Gr Bertus.
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
- sample
- Zeer actief
Ik vind het echt bijna niet voor te stellen dat je al 25 jaar gék bent op rottweilers er doordat hun staart eraan moet blijven, ineens afknapt. Tuurlijk is het uiterlijk van een hond onderdeel van zijn aantrekkelijkheid, maar dat is toch niet alles wat er is lijkt me?Bullm@stiff schreef:Ik vind het er NIET uitzien, en we zijn dus afgestapt van het hele Rottweilerverhaal na 25 jaar.....

- little-wolf
- Zeer actief
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig dat er nog wel mensen zijn die de rottweiler een warm hart toedragen om waar het eigenlijk om gaat en dat is het fijne karakter van deze hond. Natuurlijk is schoonheid ook belangrijk maar niet in die mate dat je een ras laat vallen omdat je het niet meer mag mismaken ..Bullm@stiff schreef:Ik vind het er NIET uitzien, en we zijn dus afgestapt van het hele Rottweilerverhaal na 25 jaar.....
Ik hoop ook echt dat de mensen die nu kiezen voor een rott niet meer voor een stoer uiterlijk gaan en een rott kiezen om wat het is, een fijne hond.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
En zo is het helemaal!!!Ragverp schreef:Gelukkig dat er nog wel mensen zijn die de rottweiler een warm hart toedragen om waar het eigenlijk om gaat en dat is het fijne karakter van deze hond. Natuurlijk is schoonheid ook belangrijk maar niet in die mate dat je een ras laat vallen omdat je het niet meer mag mismaken ..Bullm@stiff schreef:Ik vind het er NIET uitzien, en we zijn dus afgestapt van het hele Rottweilerverhaal na 25 jaar.....
Ik hoop ook echt dat de mensen die nu kiezen voor een rott niet meer voor een stoer uiterlijk gaan en een rott kiezen om wat het is, een fijne hond.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hoop ik nou ook!Ragverp schreef:Gelukkig dat er nog wel mensen zijn die de rottweiler een warm hart toedragen om waar het eigenlijk om gaat en dat is het fijne karakter van deze hond. Natuurlijk is schoonheid ook belangrijk maar niet in die mate dat je een ras laat vallen omdat je het niet meer mag mismaken ..Bullm@stiff schreef:Ik vind het er NIET uitzien, en we zijn dus afgestapt van het hele Rottweilerverhaal na 25 jaar.....

- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ben ik het helemaal mee eens!Ragverp schreef:Gelukkig dat er nog wel mensen zijn die de rottweiler een warm hart toedragen om waar het eigenlijk om gaat en dat is het fijne karakter van deze hond. Natuurlijk is schoonheid ook belangrijk maar niet in die mate dat je een ras laat vallen omdat je het niet meer mag mismaken ..Bullm@stiff schreef:Ik vind het er NIET uitzien, en we zijn dus afgestapt van het hele Rottweilerverhaal na 25 jaar.....

Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005

- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus dan was je ook geen echte RottweilerliefhebberBullm@stiff schreef:Ik vind het er NIET uitzien, en we zijn dus afgestapt van het hele Rottweilerverhaal na 25 jaar.....

Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
En dat betekend dat wij juist 25 jaar gewacht hebben om een Rottweiler als gezinslid te nemen.Bullm@stiff schreef:Ik vind het er NIET uitzien, en we zijn dus afgestapt van het hele Rottweilerverhaal na 25 jaar.....
Uit de combinatie "smoel" en "staart" (houding) lees ik perfect af wat zijn stemming is en speel hier vrolijk of niet op in.
Resultaat = Perfecte Gezinshond. (ook naar vreemden, doch wat behoudender)
De staart spreekt dus!
Waaksheid zit er instinctief in en is niet overdreven. (soms bluft ie wat af, omdat ie iets hoort maar niet ziet)
Kortom, Rottweiler (mits consequent opgevoed) is mijn doggie. Je moet wel weten waar je aan begint en bereid zijn je soms fysiek op te offeren, want anders kom je van een koude kermis thuis.
Dartie