Ik gaf mijn vorige hond altijd 'n Seresto band (werkte niet al te best tegen vlooien, wèl heel goed tegen teken !). Nu al 4 teken uit mijn nieuwe vriendinnetje moeten verwijderen, soms gemakkelijk soms moeilijk. Blijkt dat ze bij de plaatselijke dierenwinkel de Seresto anti-vlooien/teken halsband niet meer verkopen (waarschijnlijk te duur.... niet zo heel gek in deze bar dure tijden...). Er werd mij aangeraden de Flamingo Anti-Vlooien/Teken band te kopen. Heel voordelig en gebruikt géén insecticide als bestrijdingsmiddel (ik dacht Seresto wèl..). Deze Flamingo halsband gebruikt 'Dimethicone' als afweermiddel. Wordt ook voor mensen gebruikt in shampoos en huidverzorging e.d.
Er wordt hier in dit Forum wel gesproken over Flamingo (nooit van gehoord moet ik zeggen...Ja, die prachtig gesoigneerde roze vogel op één been! Dat wel..) maar niet over hun anti-vlooien/teken band.
Is dat Flamingo merk wellicht iets nieuws ? Heeft iemand hier misschien ervaring met zo'n Flamingo anti-vlooien/teken band ? Werkt ie überhaupt ??....
Bij voorbaat hartelijk dank voor eventuele reacties !