Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Farah heeft een sterk jachtinstinct.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Farah heeft een sterk jachtinstinct.

Ongelezen bericht door thom »

Onze Portugese schone vindt het helemaal geweldig om los te zijn op de heide. Lekker 'de dagelijkse krant' lezen, flink rennen en natuurlijk spelen met haar nogal uitgebreide vriendenkring.
Maar jagen schijnt ook een grote hobby van haar te zijn. Als er eenmaal een lekkere geur in haar neus komt dan zie je ineens haar hele houding veranderen, je hebt dan ongeveer 30 seconden om haar te roepen en aan te lijnen, want anders gaat ze er als een speer vandoor en hoort/ziet ze je echt niet meer.
Dikke pech voor haar, want we herkennen steeds sneller wanneer haar houding gaat veranderen en dan gaat ze toch echt aan de lange lijn. :LOL:

Afbeelding
Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Re: Farah heeft een sterk jachtinstinct.

Ongelezen bericht door lilalila »

Fijn dat je het op tijd kan zien ! Toch lekker los, en op tijd weer aan de lijn.

Mijn pippa heeft nagenoeg geen jachtinstinct. Ze gaat haar neus niet achterna. We zijn weleens heel dicht bij een ree uitgekomen op een wandelpad, toen voor de zekerheid aangelijnd, maar geen reactie.
Op zich wel fijnlopen.
Alleen een muis in huis, daar deed ze ook niets aan. :LOL:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

lilalila schreef: 19 mar 2025 15:23 Fijn dat je het op tijd kan zien ! Toch lekker los, en op tijd weer aan de lijn.

Mijn pippa heeft nagenoeg geen jachtinstinct. Ze gaat haar neus niet achterna. We zijn weleens heel dicht bij een ree uitgekomen op een wandelpad, toen voor de zekerheid aangelijnd, maar geen reactie.
Op zich wel fijnlopen.
Alleen een muis in huis, daar deed ze ook niets aan. :LOL:
Ach ja, elke hond is natuurlijk anders. Yla (onze Rottweiler) had geen jachtinstinct, echt 0.0, vergeet ook nooit meer het moment dat ze binnen 1 muisje zag lopen en niet wist hoe snel ze met haar grote sterke lijf op de bank moest springen. Aar gaf er echt helemaal niks om, al liepen ze bijvoorbeeld over hem heen, Quin heeft het volgens mij nooit kunnen ontwikkelen en Farah is fel en heeft een tijdje geleden haar eerste muis in de tuin gevangen en opgegeten.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ze doet het echt goed
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het feit alleen al dat je het op tijd kan zien (nou ja bijna op tijd soms :P ) is reuze handig.
Geleidelijk zou je kunnen proberen om haar af te leiden met een spelletje samen in plaats van direct aan te lijnen?
Bijv. eerst aangelijnd samen gaan spelen na zoiets en daarna proberen hoe het gaat door te spelen zonder (direct) aan te lijnen.

Mijn honden hebben (uiteraard) flinke jachtpassie.
Toch kunnen ook zij prima langs een ree lopen als de wind de andere kant op staat hoor. :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”