Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips en adviezen bij gebroken enkel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

Tips en adviezen bij gebroken enkel

Ongelezen bericht door mum »

Hallo
Vorige week zondag heb ik mijn enkel gebroken en heb nu dus gips en krukken, mijn hond Butcher is een pittbullmix van 15 maanden die echt teveel energie heeft.

Een keer per dag komt mijn dochter langs om hem uit te laten maar ik merk dat dat niet genoeg is.
Iemand tips of ideeen om toch te zorgen dat hij niet teveel lijdt onder mijn gebroken enkel?

Ik kan hem nu zelf niet uitlaten, oefeningen doen gaat ook lastig omdat ik nu dus alles op krukken moet doen, jammer genoeg ook nog de enkel van m'n dominante been gebroken dus ik sta niet heel stabiel nu dus. Het enige wat nog wel gaat is touwtje trekken vanaf de bank. Iemand nog tips of ideeen?
Komende zaterdag krijg ik een tijdelijke rolstoel dus dan is het iets makkelijker hoop ik. Volgende week wordt ik hopelijk geopereerd en kan het echte herstel beginnen.
life is good
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Tips en adviezen bij gebroken enkel

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een pech mum
Zijn denkspelletjes wat voor hem?
Of zoekspelletjes met lekkers zoals een snuffelmat o.i.d.?
Je kunt hem misschien ook lekkers laten zoeken in het gras in de tuin?

Beterschap in ieder geval
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mum
Zeer actief

Denk en zoekspellen vind hij heel leuk maar ik ben het probleem hier, ik beweeg zo moeizaam op m'n krukken en ik kan niks dragen omdat ik 2 handen voor m'n krukken nodig heb, ik kan niet wachten tot zaterdag tot m'n rolstoel komt, dan wordt het wat gemakkelijker omdat ik dan m'n handen vrij heb.
Tot nu spenderen we de dagen samen op de bank met Netflix enzovoort
life is good
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

mum schreef: 14 nov 2024 21:45 Denk en zoekspellen vind hij heel leuk maar ik ben het probleem hier, ik beweeg zo moeizaam op m'n krukken en ik kan niks dragen omdat ik 2 handen voor m'n krukken nodig heb, ik kan niet wachten tot zaterdag tot m'n rolstoel komt, dan wordt het wat gemakkelijker omdat ik dan m'n handen vrij heb.
Kan je man niet wandelen ?
Vergis je niet in een rolstoel, dan heb je ook 2 handen/armen nodig om deze te laten bewegen.
Afbeelding
mum
Zeer actief

thom schreef: 14 nov 2024 23:09
mum schreef: 14 nov 2024 21:45 Denk en zoekspellen vind hij heel leuk maar ik ben het probleem hier, ik beweeg zo moeizaam op m'n krukken en ik kan niks dragen omdat ik 2 handen voor m'n krukken nodig heb, ik kan niet wachten tot zaterdag tot m'n rolstoel komt, dan wordt het wat gemakkelijker omdat ik dan m'n handen vrij heb.
Kan je man niet wandelen ?
Vergis je niet in een rolstoel, dan heb je ook 2 handen/armen nodig om deze te laten bewegen.
We zijn al maanden uit elkaar. De rolstoel geeft me in zoverre wat meer vrijheid omdat ik dan wel iets kan "dragen" zoals bijv een snuffelmat of de clicker kan gebruiken.
life is good
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Tas om je nek, daar alle onderdelen in verzamelen voor denkspelletjes. Op je gemak aan de tafel of op de bank alles in elkaar zetten en dan aanbieden.
Als je je handen niet kunt gebruiken gewoon creatief denken.

Je zou behalve met beloningen ook met een clicker aan de slag kunnen om die aan te leren.
Je zou met geuren kunnen laten werken.
Maar als jij dus handen tekort komt zijn oefeningen om een deur te laten openen met een push of pull ook handig. Thessa kan dat ook en als we dan met volle handen naar binnen lopen bij de voordeur dan duwt zij hem verder open voor me als hij van slot is. (Vaak doe ik eerst de deur open, haal dan de honden uit de auto, pak dan alles wat ik mee naar binnen wil nemen en vergeet dan weer dat ik teveel in mijn handen heb om de deur fatsoenlijk verder open te duwen)
...; We will never surrender Winston Churchill
mum
Zeer actief

Vandaag mocht het gips er af, butchie en ik hebben het overleefd, ik maakte elke dag een kong voor hem, 's middags kreeg hij een snuffelmat en snoepjes zoeken parcours en in de avond een kluifje. En verder vooral Netflix en chill.
Vandaag ben ik hem uit gaan laten, hij deed het goed, begreep dat vrouwtje langzaam is na de eerste blijdschap van weer samen op pad kunnen. Hoe raar het ook klinkt maar deze periode heeft ons goed gedaan, hij heeft veel geleerd, zoals in z'n bench wachten als er bezoekers kwamen die hem niet leuk vinden met z'n gespring, en dat zonder klagen! En ook geleerd om bezoek rustig en kalm te benaderen. Nu verder herstellen.
life is good
mum
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 15 nov 2024 23:39 Tas om je nek, daar alle onderdelen in verzamelen voor denkspelletjes. Op je gemak aan de tafel of op de bank alles in elkaar zetten en dan aanbieden.
Als je je handen niet kunt gebruiken gewoon creatief denken.

Je zou behalve met beloningen ook met een clicker aan de slag kunnen om die aan te leren.
Je zou met geuren kunnen laten werken.
Maar als jij dus handen tekort komt zijn oefeningen om een deur te laten openen met een push of pull ook handig. Thessa kan dat ook en als we dan met volle handen naar binnen lopen bij de voordeur dan duwt zij hem verder open voor me als hij van slot is. (Vaak doe ik eerst de deur open, haal dan de honden uit de auto, pak dan alles wat ik mee naar binnen wil nemen en vergeet dan weer dat ik teveel in mijn handen heb om de deur fatsoenlijk verder open te duwen)
Van die tas was een van de beste tips ever! Dank daarvoor, ik hing zo'n wit Action tasje aan m'n kruk om dingen te vervoeren.
life is good
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Fijn dat het zo goed al gaat
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat je het ergste achter de rug hebt en dat de tip van sternentänzerin zo goed uitpakte :D
Nu weer lekker terug naar normaal, al gaat dan missschien niet zo snel als je zou willen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Wat fijn dat jullie zoveel aan elkaar gehad hebben en hebben kunnen leren samen.
Een heel goed vervolg van het herstel gewenst.

(De thuiszorg na de geboorte van onze dochter was ook enorm leerzaam voor onze dochter)
...; We will never surrender Winston Churchill
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”