Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buurhond als logee
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Pitbull achtige
- Aantal honden: 1
Re: Buurhond als logee
Laatst gewijzigd door Steffen op 26 aug 2024 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
-
- Actief
Ik doe geen onnodige grapjes of uitdagingen, ga geen onzin uithalen wat ik anders ook niet zou doen.
22:10 van bed af voor kabel telefoon en hond dus ook van bed. Terug in bed en hond keurig mee maar begint ineens te hompen op mij.
Ligt gelukkig wel direct weer op goede plek zodat ik ook lekker kan liggen.
Dat de riem om ons heen draait trek ik mij niets van aan en beweeg zoals ik wil bewegen en alsof er geen riem aan mij zit.
22:20 hij valt van bed af.
22:30 geen poging meer gedaan om op bed te komen en slaapt nu naast mij op de te grond 0 getrek aan de riem geweest.

Baas boven baas nu!!
22:10 van bed af voor kabel telefoon en hond dus ook van bed. Terug in bed en hond keurig mee maar begint ineens te hompen op mij.
Ligt gelukkig wel direct weer op goede plek zodat ik ook lekker kan liggen.
Dat de riem om ons heen draait trek ik mij niets van aan en beweeg zoals ik wil bewegen en alsof er geen riem aan mij zit.
22:20 hij valt van bed af.
22:30 geen poging meer gedaan om op bed te komen en slaapt nu naast mij op de te grond 0 getrek aan de riem geweest.

Baas boven baas nu!!
-
- Actief
Ik moest denken aan het muziek nummer van Nirvana - lithium. De riem en de binding is voor de hond een stabiliserend effect. Het gevoel van sturing en weten wat je moet en de verwachting is. Als ik domweg de videoclip plaats is het verwarrend, als ik het uitleg en vertel, is het logisch.
23:20 Dacht dat hij wat probeerde vertellen dat hij er uit moest, dus ik ben even gaan wandelen en de staart staat direct in volle krul en dikke plas. Dat de riem nul meer meegeeft, is even wennen en heel raar voor hem, immers verplaats je geen 100 kilo en geeft de riem ook niet mee.
Blue: "Dude, wat the f doe je, zie je niet dat ik in de knoop zit met het touw"
Blue: "We zijn alweer thuis en wil nu wel slapen, waarom is de riem ineens nog korter geworden?" "Ik wil nu wel naar bed en slapen, ik ben moe..."
23:50 “nom nom nom”, ja nouja die kleine nacht snack wil ik dan nog wel. Als jij alleen eet is ook niet gezellig.
Truste blue.
23:20 Dacht dat hij wat probeerde vertellen dat hij er uit moest, dus ik ben even gaan wandelen en de staart staat direct in volle krul en dikke plas. Dat de riem nul meer meegeeft, is even wennen en heel raar voor hem, immers verplaats je geen 100 kilo en geeft de riem ook niet mee.

Blue: "We zijn alweer thuis en wil nu wel slapen, waarom is de riem ineens nog korter geworden?" "Ik wil nu wel naar bed en slapen, ik ben moe..."
23:50 “nom nom nom”, ja nouja die kleine nacht snack wil ik dan nog wel. Als jij alleen eet is ook niet gezellig.
Truste blue.
-
- Actief
Geen volle 36 uur, maar wat een gedragsverandering
Afgelopen nacht echt uren lepeltje lepeltje geslapen (heb er nu zelf voor de eerste keer van genoten dat ik lekker heb geslapen). En eindelijk maar toch... 1 fluitje en hij zit pal naast mij in no-time!
(echt ram bam en gestamp met haast om bij mij te komen, dit is echt lachen en leuk).
Lijkt ineens veel beter te reageren en een stuk sneller geworden. Damm dat duurde lang. Lijkt nu ook duidelijk het concept van spelen te begrijpen en hoop morgen dat beloning ook beter begrepen gaat worden; denk het wel want hij kwispelt nu regelmatig bij beloning. Ben ik blij dat ik alle regels verbreek en nu besluit om hem niet meer als logee te zien.
Morgen het bos in, samen zwemmen en lekker spelen (denkspelletjes en snuffelen). We gaan ook even flink de drukte in met veel mensen, probeerde al een beetje, maar nog niet maximaal omdat "opletten" nog niet optimaal ging.
PS: Achterpoten zijn erg zwak valt mij telkens op, blijft iets achter en springen gaat wat lastig. Ik ga er even beter op letten, omdat hij zelfs een beetje zwabbert als hij moe is. Ik vind zijn achterlichaam ook niet volledig ontwikkeld als ik het vergelijk met zijn voor lichaam.

Lijkt ineens veel beter te reageren en een stuk sneller geworden. Damm dat duurde lang. Lijkt nu ook duidelijk het concept van spelen te begrijpen en hoop morgen dat beloning ook beter begrepen gaat worden; denk het wel want hij kwispelt nu regelmatig bij beloning. Ben ik blij dat ik alle regels verbreek en nu besluit om hem niet meer als logee te zien.
Morgen het bos in, samen zwemmen en lekker spelen (denkspelletjes en snuffelen). We gaan ook even flink de drukte in met veel mensen, probeerde al een beetje, maar nog niet maximaal omdat "opletten" nog niet optimaal ging.
PS: Achterpoten zijn erg zwak valt mij telkens op, blijft iets achter en springen gaat wat lastig. Ik ga er even beter op letten, omdat hij zelfs een beetje zwabbert als hij moe is. Ik vind zijn achterlichaam ook niet volledig ontwikkeld als ik het vergelijk met zijn voor lichaam.
Laatst gewijzigd door Steffen op 28 aug 2024 19:02, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Het muziek nummer zou zijn: Kat Dahlia - I Think I'm In Love, de reden waarom dat nummer zo sterk naar boven komt bij mij is het volgende:
Ik denk dat ik verliefd begin te worden. De kleuren worden helder, de sterren schijnen mooier (moest mee in de nacht naar buiten om sterren te kijken), blijf uitdagen en confronteren, negeer de signalen en herprogrammeer hem, laat hem jagen naar mijn liefde en beloning, en etc. Hij verandert gewoon heel sterk alsof het weer een echte hond is. Alsof het is wat ik zou wensen van een vriend en we er voor elkaar zijn.
Iets vreemds wat ik nog niet begrijp, hij eet steeds minder! Hij vreet de bak niet eens meer leeg en neemt meer tijd. Schijt daardoor ook een stuk minder waar ik wel blij mee ben. Is vandaag ook wel heel rustig geworden op een vreemde manier, een goede manier.
Wat ook heel prettig is, hij weet nu dat we in het begin van de avond even met het touw gaan spelen. Komt nu zelf ook echt om het speelmoment in te luiden en ramt de poten op mij.
Keer wat anders dan zelf mijn uiterste best te moeten doen voor een spelletje; werd er schijtziek van om eerlijk te zijn dat spelen niet lukte en mijn geduld raakte ook op. Beetje tijdsbesef is ook wel prettig bij een hond.
En echt, dat komen als ik roep...
Ik denk dat ik verliefd begin te worden. De kleuren worden helder, de sterren schijnen mooier (moest mee in de nacht naar buiten om sterren te kijken), blijf uitdagen en confronteren, negeer de signalen en herprogrammeer hem, laat hem jagen naar mijn liefde en beloning, en etc. Hij verandert gewoon heel sterk alsof het weer een echte hond is. Alsof het is wat ik zou wensen van een vriend en we er voor elkaar zijn.
Iets vreemds wat ik nog niet begrijp, hij eet steeds minder! Hij vreet de bak niet eens meer leeg en neemt meer tijd. Schijt daardoor ook een stuk minder waar ik wel blij mee ben. Is vandaag ook wel heel rustig geworden op een vreemde manier, een goede manier.

Wat ook heel prettig is, hij weet nu dat we in het begin van de avond even met het touw gaan spelen. Komt nu zelf ook echt om het speelmoment in te luiden en ramt de poten op mij.

En echt, dat komen als ik roep...

-
- Actief
Vanaf nu komt er even geen voer meer in de bak en is alles op beloning, we gaan morgenvroeg even lekker vers vlees ophalen en samen delen en eten. Maar ik eerst! Logeer spelletje is nu wel even voorbij, werken voor je eten; dit is geen hotel meer!
Baby Bleu:
"Ik stampte op een vliegend beestje (geel / zwart), deed heel zeer aan mijn pootje
Gelukkig kwam ik bij baasje met mijn pootje en heeft hij een prikker er uit gehaald. Azijn vind ik niet lekker, dat heb ik vorige week al geproefd, maar ben wel op zijn schoot gaan zitten op de grond en hij deed een doekje met koude spul op mijn pootje"
"Mijn baasje heeft ook een rechterhand, ik dacht dat die het niet deed omdat hij hem niet gebruikte... Zijn rechterhand was een beetje ziek omdat er breuken in zaten, maar vandaag liet hij duidelijk zien dat zijn hand weer gezond was, zijn rechterhand is veel sterker dan links en dat is best wel heel spannend!"
"Mijn baasje vind het veel leuker als ik kwispel en wat druk ben tijdens spelletjes en opdrachten, ik wist niet goed hoe ik dat moest uitdrukken en had dan een raketje wat, wat onhandig was. Hij vindt mijn krulstaart leuk, mijn gekwispel en wat druk gedrag van mij. Ik wist niet dat ik het ook anders en beter kon uitdrukken..."
Ik kan ook heel hard blaffen... Ik doe dat alleen maar als er iets is en het mijn baasje wil vertellen, en dat vindt hij goed. Ik doe niet een halve blaf of geluiden, ik blaf nu echt! Daarna ga ik snel naar mijn baasje om te kijken of het goed is. Ik blaf nu zo hard dat iedereen weet dat ik er ben! .
Er was een nieuwe bal die ik niet eerder mocht pakken, maar hij liet mij er even op happen. Ik vond dat niet leuk, blijkt een egel te zijn.... Luisteren naar wat wel en niet mag, blijkt wel redelijk effectief te zijn en luister wel beter nu. De buitenwereld blijkt meer te zijn dan beton, mijn baasje blijkt niet te spelen!
Is goed Baby Blue! Imagine Dragons - Whatever It Takes
Baby Bleu:
"Ik stampte op een vliegend beestje (geel / zwart), deed heel zeer aan mijn pootje

"Mijn baasje heeft ook een rechterhand, ik dacht dat die het niet deed omdat hij hem niet gebruikte... Zijn rechterhand was een beetje ziek omdat er breuken in zaten, maar vandaag liet hij duidelijk zien dat zijn hand weer gezond was, zijn rechterhand is veel sterker dan links en dat is best wel heel spannend!"
"Mijn baasje vind het veel leuker als ik kwispel en wat druk ben tijdens spelletjes en opdrachten, ik wist niet goed hoe ik dat moest uitdrukken en had dan een raketje wat, wat onhandig was. Hij vindt mijn krulstaart leuk, mijn gekwispel en wat druk gedrag van mij. Ik wist niet dat ik het ook anders en beter kon uitdrukken..."
Ik kan ook heel hard blaffen... Ik doe dat alleen maar als er iets is en het mijn baasje wil vertellen, en dat vindt hij goed. Ik doe niet een halve blaf of geluiden, ik blaf nu echt! Daarna ga ik snel naar mijn baasje om te kijken of het goed is. Ik blaf nu zo hard dat iedereen weet dat ik er ben! .
Er was een nieuwe bal die ik niet eerder mocht pakken, maar hij liet mij er even op happen. Ik vond dat niet leuk, blijkt een egel te zijn.... Luisteren naar wat wel en niet mag, blijkt wel redelijk effectief te zijn en luister wel beter nu. De buitenwereld blijkt meer te zijn dan beton, mijn baasje blijkt niet te spelen!
Is goed Baby Blue! Imagine Dragons - Whatever It Takes
-
- Actief
Blue: "Ik ben nog steeds wakker baas. Ik snurk niet en ben nog steeds actief. Mijn staart krult nog steeds, ik ben er echt wel! Ik slaap niet, ik blijf speels en voldoe! "
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapdeprivatie
22:07 Vertoont nu helikopterkaart en komt onder een nieuwe vorm van stress.
Ik ga een nieuw kleed pakken en een slaapplek introduceren. Hij is al op en kan niet meer volhouden.
22:12 Kleed neergelegd en er op gelegd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapdeprivatie
22:07 Vertoont nu helikopterkaart en komt onder een nieuwe vorm van stress.
Ik ga een nieuw kleed pakken en een slaapplek introduceren. Hij is al op en kan niet meer volhouden.
22:12 Kleed neergelegd en er op gelegd.
-
- Actief
Gisteravond weer lang wakker gebleven bij mij, maar kwam op een gegeven moment irritatie en sterke onrust. Hele grote gespannen ogen (hele grote ogen) en flink drentelen dat hij wilde slapen. Heb hem naar zijn kleed gebracht en op de grond moeten drukken, lukte niet lekker, maar denk dat de functie van zelf een rustig plekje hebben zonder waken of er "moeten" zijn vanavond gaat lukken. De doelstelling is dat hij zelf naar zijn kleed gaat en gaat liggen omdat hij het wil. Als dit goed lukt, is hij geen bench meer nodig bij zijn baasje straks (is het bij mij niet nodig, maar voor straks wel).
Verder begint hij sterk aan mij te ruiken... Zweet klieren en in mijn kruis. Het komt over als leren wat er speelt en wat de niet gegeven signalen zijn. Als de lichaamsgeuren beter kan interpreteren is er minder sturing nodig bij zijn baasje. Of het echt zo is....
PS: lekkende anaalklieren is voorbij, zat hem idd in de voeding en overvoeren, wond op de staart is ook volledig weg en hij bijt niet meer op zijn achterste. Raketje is ook weg en kan nu echt wel anders aangeven dat hij wil spelen, dat was gewoon zielig zoals het ging. Lijkt er op dat hij zich echt veel beter kan uitdrukken en ben er blij om, zo is trainen een stuk makkelijker. En los van trainen, ik begrijp hem zo beter.
Blue: "Ik was vannacht echt heel goed toch? Deed niets onnodig en liet je ook lekker slapen toch? Ik heb maar 1 keer sterk gegromd (ik kan niet gevaarlijker grommen hoor, als ik tanden zou laten zien vliegt iedereen weg) en keek je duidelijk aan of ik iets moest doen, maar je zij dat het goed was dus ben weer gaan slapen. Je vond deze grom wel leuk toch? Je lachte en knuffelde mij extra! Ik ben niet van bed af gegaan en heb niet geblaft!
Blue: "Mijn tijdelijk baasje vind het ook heel leuk als ik gekke dingen doe
Beetje gek aankijken met een schuine kop, bokken sprongen maken, stoot hem af en toe dik aan met mijn neus om hoi te zeggen, ik kijk ook lekker rond op alle plekken in en buiten het huis en zit niet raar in de weg want kwispel gewoon een beetje. Ik snuffel heel veel extra, want daar is iets mee en wil baasje wel."
Blue: "Mijn staart kan ook heel veel bewegingen maken, wisten jullie dat een hondenstaart van alles kan doen! Best wel leuk zo'n staart en kan dan signalen afgeven van hoe ik mij voel. "
Blue: "Wisten jullie dat er nog heel veel andere dingen te doen zijn dan eten?"
Blue: "Kunnen jullie ook rennen? Ik kan dat wel heel snel, maar niet zo lang blijkbaar, want mijn "tijdelijk" baasje rent gewoon door en ik kan dan nergens meer op letten... Geen tijd voor andere honden of wat dan ook en ik ben niet zo fit nog. Wel raar want ik heb vier poten en hij maar twee, dus ik moet twee keer zo snel zijn en het twee keer zo lang vol kunnen houden, toch
Vind mijn "baasje" maar raar want hij doet steeds meer en gaat steeds sneller en harder"
Verder begint hij sterk aan mij te ruiken... Zweet klieren en in mijn kruis. Het komt over als leren wat er speelt en wat de niet gegeven signalen zijn. Als de lichaamsgeuren beter kan interpreteren is er minder sturing nodig bij zijn baasje. Of het echt zo is....
PS: lekkende anaalklieren is voorbij, zat hem idd in de voeding en overvoeren, wond op de staart is ook volledig weg en hij bijt niet meer op zijn achterste. Raketje is ook weg en kan nu echt wel anders aangeven dat hij wil spelen, dat was gewoon zielig zoals het ging. Lijkt er op dat hij zich echt veel beter kan uitdrukken en ben er blij om, zo is trainen een stuk makkelijker. En los van trainen, ik begrijp hem zo beter.
Blue: "Ik was vannacht echt heel goed toch? Deed niets onnodig en liet je ook lekker slapen toch? Ik heb maar 1 keer sterk gegromd (ik kan niet gevaarlijker grommen hoor, als ik tanden zou laten zien vliegt iedereen weg) en keek je duidelijk aan of ik iets moest doen, maar je zij dat het goed was dus ben weer gaan slapen. Je vond deze grom wel leuk toch? Je lachte en knuffelde mij extra! Ik ben niet van bed af gegaan en heb niet geblaft!
Blue: "Mijn tijdelijk baasje vind het ook heel leuk als ik gekke dingen doe

Blue: "Mijn staart kan ook heel veel bewegingen maken, wisten jullie dat een hondenstaart van alles kan doen! Best wel leuk zo'n staart en kan dan signalen afgeven van hoe ik mij voel. "
Blue: "Wisten jullie dat er nog heel veel andere dingen te doen zijn dan eten?"
Blue: "Kunnen jullie ook rennen? Ik kan dat wel heel snel, maar niet zo lang blijkbaar, want mijn "tijdelijk" baasje rent gewoon door en ik kan dan nergens meer op letten... Geen tijd voor andere honden of wat dan ook en ik ben niet zo fit nog. Wel raar want ik heb vier poten en hij maar twee, dus ik moet twee keer zo snel zijn en het twee keer zo lang vol kunnen houden, toch

-
- Actief
- Aantal honden: 2
Hij sliep in eerste instantie toch gewoon braaf op zijn kleed(waar jij hem dan steeds vanaf haalde omdat je vond/vind dat hij bij jou op bed hoort? Als je hem nu gewoon eens zijn gang laat gaan en goed oplet savonds als hij moe is en kijkt waar hij gaat liggen? En dat dan als slaapplek neemt? Ik krijg een beetje de indruk dat het nogal afhankelijk is van jouw bui op dat moment, waar hij dient te slapen. Neem een plek in je hoofd waar de hond zelf naar toe trekt en geef hem die en laat hem. Niet optillen snachts als jij er behoefte aan heb om hem op dat moment bij je te hebben. Laat hem.
-
- Actief
Dat een hond op een gewenste plek slaapt, betekent niet dat het goed is.... Als ik jou maar vaak genoeg sla, ram, dreig, opsluit en straf... ja dan lig jij wel gewenst op je plek. Of jij dan doodsangsten uitstaat en totaal over de tilt ben en het gewoon negeer omdat je maar moet doen wat ik zeg... Schijt jij ook elke nacht alles er onder?
Als de hond maar doet wat ik wil... hij sliep braaf, deed niets, kwispelt niet, doet niets... nee doet niets omdat hij geestelijk dood was. Til hem niet op maar sla hem neer... Geen kans geven tot ontwikkeling. Als hij maar doet wat ik wil.
Ik negeer alles van internet hoe je een hond moet trainen en wat elke achterlijke goeroe zegt om de hond maar de baas te zijn. Hij moet achter mij lopen, hij moet dit en dat... Het is maar een machine en meer niet. Hij leeft omdat ik hem de gunst geef om te leven.
Mensen hebben honden; ik heb een vriend.
Maar hij deed nooit iets....
En toen werd hij afgemaakt. Hij luisterde altijd en gehoorzaamde... Ja ik luisterde niet naar hem en heb niet mijn best gedaan om hem te leren kennen. Ik heb elke situatie vermijd waar ik bang voor was en niets geleerd wat voor hond het echt is. Ik heb hem gewoon onderdrukt. Internet zij dat het moest, trainers vertelden hoe het moest.. ik heb zelf niet nagedacht.
Deze hond kreeg alles wat moest, hij krijgt nu wat hij nodig is.
Als de hond maar doet wat ik wil... hij sliep braaf, deed niets, kwispelt niet, doet niets... nee doet niets omdat hij geestelijk dood was. Til hem niet op maar sla hem neer... Geen kans geven tot ontwikkeling. Als hij maar doet wat ik wil.
Ik negeer alles van internet hoe je een hond moet trainen en wat elke achterlijke goeroe zegt om de hond maar de baas te zijn. Hij moet achter mij lopen, hij moet dit en dat... Het is maar een machine en meer niet. Hij leeft omdat ik hem de gunst geef om te leven.
Mensen hebben honden; ik heb een vriend.
Maar hij deed nooit iets....

Deze hond kreeg alles wat moest, hij krijgt nu wat hij nodig is.
-
- Actief
Blue: "Het gaat heel goed met mij, ik ben nog niet supergoed zoals een hond hoort te zijn... Beton was veilig, ik kan moeilijk springen door de bench, raketje was het beste omdat ik niet mocht laten zien dat ik blij was, ik at uit verveling, ik speelde niet omdat ik geen speeltjes had, ik scheet in huis doordat ik geen familie had, ik had klachten van anaalklieren en vlooien, ik kon niet luisteren, ik had geen staart, ik had geen leven, ik kroop weg voor de riem, kroop weg voor snelle bewegingen, ik durfde niet te blaffen, ik heb littekens onder mijn vacht, mijn voer werd neergezet als ik in de bench zat... "
Niets aan de hand Blue, ik ben niet zo en ken mijzelf. Don't playing my dog down
Niets aan de hand Blue, ik ben niet zo en ken mijzelf. Don't playing my dog down
-
- Actief
Blue: Mijn "baasje" is een MMA - Fighter, hij is mij niet nodig en het heeft geen zin voor mij om stoer te doen. Hij houdt niet van mij in de gedachte dat hij veilig is met een vechthond zoals mensen denken. Hij test mij niet om te kijken of ik goed voor hem ben, hij test mij om te kijken of ik met hem mee kan gaan. Ik had baasjes die mij wilden voor hun veiligheid, hij wil mij daar niet voor... Hij is mij niet nodig, maar ik hem wel!
Blue: Mijn originele eigenaren zijn bang voor mij, ik ben teveel voor hun omdat ik ben aangeschaft met de gedachte dat ik gevaarlijk ben en sterk. Ze vinden het prima dat ik er nu niet meer ben en het voelt heel fijn voor hun dat ze rust hebben. Ze hebben mij gedumpt bij hem in de hoop dat ik anders ga worden. Ze hebben het gedaan omdat ze weten wie mijn tijdelijk baasje is en willen weten of ik te trainen ben. Ze konden mij nergens kwijt bij familie omdat er teveel angst is voor mij, maar zo ben ik niet! Ze hebben mij zo gemaakt en had geen andere keuze dan de baas te zijn.
Blue: "Veelal nemen sterk instabiele mensen mij als hond, ze verwachten dat ik hun help en hun leven verbeter. Helaas begrijpt men niet dat ik dan de verkeerde hond ben. Ik krijg baknijd en bescherm alles en ben dan sterk dominant. Ze sluiten mij op en mag dan niet bij mijn voer komen, omdat het zo hoort... Dit "tijdelijk" baasje is even heel anders en flik geen geintje, hij is tig keer meer dan wat ik kan zijn. Ik ben soms heel erg zenuwachtig en doe dan maar mijn best, maar deze man is een baas. Ik wist niet wat mij overkwam toen het voer uit mijn bek werd gepakt en dat een baas mij kan bijten..." IK BEN MAAR EEN PUPPIE
Blue: "Ik was wel gevaarlijk omdat ik onder immense stress stond en niet kon aangeven dat het niet goed ging. Uiteindelijk zou ik bijten en afgemaakt worden omdat niemand naar mij luistert. Op een dag ben ik ineens de hond die doordraait, terwijl een goed baasje het gewoon wist dat het helemaal mis ging. Ik ben de hond die je terugleest in het nieuws, ik ben de statistiek van wat men verwacht.
Blue: "Mensen om mijn baasje heen die hij tegenkwam vertelden allerlei advies... Stoere mensen, bazen en weet ik het. Moest maar een trap in mijn kloten krijgen om te leren wie de baas was. Dus letterlijk moesten mijn balletjes getrapt worden om een soort van alfa status te behouden van een zwak baasje... Een slip ketting, spikes en uit het buitenland een stroom ding bestellen... "
Blue: Mijn originele baasje werd bedreigd door een buurman en ik zou afgemaakt worden, omdat ik gevaarlijk was; hij zou er wel achter komen. Mijn tijdelijk baasje is naar die man toe gegaan en de man bedankte hem... De man wou heel stoer en sterk zijn, maar zijn vrouw versiert nu mijn baasje....
Blue: Mijn originele eigenaren zijn bang voor mij, ik ben teveel voor hun omdat ik ben aangeschaft met de gedachte dat ik gevaarlijk ben en sterk. Ze vinden het prima dat ik er nu niet meer ben en het voelt heel fijn voor hun dat ze rust hebben. Ze hebben mij gedumpt bij hem in de hoop dat ik anders ga worden. Ze hebben het gedaan omdat ze weten wie mijn tijdelijk baasje is en willen weten of ik te trainen ben. Ze konden mij nergens kwijt bij familie omdat er teveel angst is voor mij, maar zo ben ik niet! Ze hebben mij zo gemaakt en had geen andere keuze dan de baas te zijn.
Blue: "Veelal nemen sterk instabiele mensen mij als hond, ze verwachten dat ik hun help en hun leven verbeter. Helaas begrijpt men niet dat ik dan de verkeerde hond ben. Ik krijg baknijd en bescherm alles en ben dan sterk dominant. Ze sluiten mij op en mag dan niet bij mijn voer komen, omdat het zo hoort... Dit "tijdelijk" baasje is even heel anders en flik geen geintje, hij is tig keer meer dan wat ik kan zijn. Ik ben soms heel erg zenuwachtig en doe dan maar mijn best, maar deze man is een baas. Ik wist niet wat mij overkwam toen het voer uit mijn bek werd gepakt en dat een baas mij kan bijten..." IK BEN MAAR EEN PUPPIE
Blue: "Ik was wel gevaarlijk omdat ik onder immense stress stond en niet kon aangeven dat het niet goed ging. Uiteindelijk zou ik bijten en afgemaakt worden omdat niemand naar mij luistert. Op een dag ben ik ineens de hond die doordraait, terwijl een goed baasje het gewoon wist dat het helemaal mis ging. Ik ben de hond die je terugleest in het nieuws, ik ben de statistiek van wat men verwacht.
Blue: "Mensen om mijn baasje heen die hij tegenkwam vertelden allerlei advies... Stoere mensen, bazen en weet ik het. Moest maar een trap in mijn kloten krijgen om te leren wie de baas was. Dus letterlijk moesten mijn balletjes getrapt worden om een soort van alfa status te behouden van een zwak baasje... Een slip ketting, spikes en uit het buitenland een stroom ding bestellen... "
Blue: Mijn originele baasje werd bedreigd door een buurman en ik zou afgemaakt worden, omdat ik gevaarlijk was; hij zou er wel achter komen. Mijn tijdelijk baasje is naar die man toe gegaan en de man bedankte hem... De man wou heel stoer en sterk zijn, maar zijn vrouw versiert nu mijn baasje....
-
- Actief
-
- Actief
-
- Actief
-
- Actief
Lichtval en etc... 100% maximum en absoluut dodelijk gevaar. Soort kat met een opgeblazen staart, maar dan echt supergevaarlijk. Dit is waar de hond een baas vermoord en doordraait. Dit is de absolute max en het meest vreselijke.
Opmerking moderator
youtube muziek verwijderd
-
- Actief
Opmerking moderator
Whatsappbericht verwijderd wegens niet toegestaan
Ik ben woest, maar mag de hond het niet leren en dat gaat mis.- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Steffen.... laat de hond los.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

-
- Actief
Stoffen ik reageer hier steeds omdat 32 jaar geleden in jouw situatie zat, Pitbull, verwaarloosd, bang, de hele rambam. Ze is gebleven en ik heb meer dan 16 jaar een geweldige hond aan gehad. Hoe vaak ik niet heb gehoord " wacht maar ooit pakt ze je". Nooit uitgekomen. Gewoon lieve, blije Pitt geworden waar ik liefdevolle herinneringen aan heb.
-
- Actief
-
- Zeer actief
-
- Actief
Verzoek vanuit de politie om keihard mijn best te doen om de hond een nieuw veilig adres te geven.
Ik ben van mening dat het beter is dat hij wordt doodgeschoten.
Verzoek is om alles te doen wat ik kan voor een betere plek en alle van juridische zooi te negeren. Niet meer via de dierenbescherming en alles doen wat ik kan zodat hij eren nieuw adres krijgt.
Ik laat de hond over 48 uur los en laat hem doodschieten.
Verzoek is om alles te doen wat ik kan voor een betere plek en alle van juridische zooi te negeren. Niet meer via de dierenbescherming en alles doen wat ik kan zodat hij eren nieuw adres krijgt.
Laatst gewijzigd door Steffen op 05 sep 2024 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Steffen schreef: ↑05 sep 2024 22:08 Verzoek vanuit de politie om keihard mijn best te doen om de hond een nieuw veilig adres te geven.
Verzoek is om alles te doen wat ik kan voor een betere plek en alle van juridische zooi te negeren.

Weet je zeker dat je de politie goed hebt begrepen?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

-
- Actief
Wtf. Waarom doodschieten? Het is verdomme EEN PUP.
Laat hem gewoon inslapen desnoods.
Ik zag op jouw foto "dikke staart klaar om baas te vermoorden" dat er helemaal niet in terug. Ik zag een hond die onzichtbaar trachtte te zijn.
Is er iets gebeurd?
Ik zag op jouw foto "dikke staart klaar om baas te vermoorden" dat er helemaal niet in terug. Ik zag een hond die onzichtbaar trachtte te zijn.
Is er iets gebeurd?
-
- Actief
Doe alles wat je kunt om hem op een goede plek te brengen, vraag alles om je heen. Probeer alles wat je kunt!
-
- Actief
Jij lult als zoveel mensen, weet je hoe zeldzaam het is om die staart er zo op te krijgen? Heb je enig besef van hoeveel hij doet om hulp te vragen! Heb je enig idee hoeveel tijd ik spendeer om zijn gedrag te leren... Enig idee hoe extreem zeldzaam het ia om net dat moment p de foto te pakken..Lieffie2024 schreef: ↑05 sep 2024 22:31 Wtf. Waarom doodschieten? Het is verdomme EEN PUP.
Is er iets gebeurd?
Heb je een idee hoe zeldzaam het is? Besef je hoe zeldzaam dit was? Heeft iemand van jullie ooit zo goed geluisterd! Heb je enig besef hoe zeldzaam het is.
Laatst gewijzigd door Steffen op 05 sep 2024 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Heeft hij iets of iemand gegrepen?
Sorry hoor maar ik trek dit niet. Gun je hem nou werkelijk zo'n vreselijk einde? Een loslopende hond schiet je niet in 1 keer dood dat wordt een drama! Laat hem gewoon inslapen.Gun hem in ieder geval een enigszins rustig einde na zijn korte kutleven.
Sorry hoor maar ik trek dit niet. Gun je hem nou werkelijk zo'n vreselijk einde? Een loslopende hond schiet je niet in 1 keer dood dat wordt een drama! Laat hem gewoon inslapen.Gun hem in ieder geval een enigszins rustig einde na zijn korte kutleven.
-
- Actief
Hou toch eens op met je gelul. Een hond heeft rust, regelmaat en liefde nodig om te aarden en zijn rust te vinden. Niet de ene dag die "training" en de dag daarop een volkomen andere :training"
Zeldzaam? Hoe is deze situatie zeldzaam?
Zeldzaam? Hoe is deze situatie zeldzaam?
-
- Actief