Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buurhond als logee
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Pitbull achtige
- Aantal honden: 1
Re: Buurhond als logee
Probeerde wakker te blijven maar viel om 

-
- Actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Hond op logee
Allereerst, fijn dat je zo specifiek op dingen die we schrijven reageert, daar ben ik blij om.Steffen schreef: ↑08 aug 2024 19:43thom schreef: ↑08 aug 2024 19:37 Je hond heeft waarschijnlijk nooit mogen/kunnen leren te spelen. Dat kan ook bijna niet na zoveel herplaatsingen en volgens mij ook hondengevechten moeten doen, mocht ik dat laatste mis hebben dan sorry.
Ik denk dat de hond nog altijd in een soort overlevingsstand is en helemaal opnieuw moet leren mensen te vertrouwen om gewoon helemaal ontspannen en vertrouwd te raken.
Zoiets heeft tijd, liefde, vertrouwen en geduld nodig, geef het de tijd. Heb het idee dat je teveel in een te korte tijd wil.
Het is een herplaatser met een verleden en dat laat uiteraard sporen achter. Triest, maar zo is het nu eenmaal.
Net als Alma hebben wij ook vele herplaatsers gehad en de ene hond is de andere niet. Soms gaat alles een stuk sneller, maar bij een andere hond duurt het veel en veel langer.
Geduld, liefde en vertrouwen/een band bouwen zijn dan de toverwoorden.
Deze hond heeft nooit honden gevechten moeten doen, absurditeit! Waar haal je de waanzin vandaan...? 5 maanden oud en toen bij de buurman gekomen. Nu bij mij. Deze hond is juist telkens behandeld of het een moordmachine is en verschrikkelijk sterk onder de duim gehouden. Deze hond is bij twee baasjes geweest die een vechthond hebben gewild en het zit er niet in. Deze hond is kapot gemaakt door de gedachte dat hij gevaarlijk is.
Sorry aanvaard.
Thom heeft wel een punt, het kan goed zijn dat spel van de jonge hond is onderdrukt, of als hij wellicht als pup te heftig speelde daarvoor is gestraft waardoor hij opnieuw moet leren en vertrouwen moet krijgen dat hij wel met de baas mag stoeien.
Mijn eerste herder speelde in begin ook nauwelijks, omdat hij trainde voor examens en wedstrijden moest bijna iedere oefening altijd strak worden uitgevoerd, dus balletje gooien voor de lol en trekspelletjes kende hij niet echt. Er zat in zijn kop altijd wel een commando aan vast of bij verkeerde uitvoering een correctie. Het duurde even voor hij door had dat ik op een andere manier met hem wilde leven.
Dat duurde een paar weken, en toen kreeg hij weer wat meer zelfvertrouwen en durfde zich ook weer wat meer open te stellen.
Foto's van toen ik hem net had opgehaald, dooie blik in de ogen, weinig zin om dingen te ondernemen was een paar weken later compleet anders, toen straalde hij weer kracht uit, goede vacht heldere ogen en actief.
Dat hij stilstaat als je de riem laat vallen vind ik persoonlijk niet eens zo slecht.. maar het kan zeker zijn dat hij op een of andere manier inderdaad kracht uit de lijn haalde. Als ik hier per abuis de riemen uit mijn handen laat kletteren staan ze ook alledrie stil (gelukkig 3 rellende honden wil je ook niet hebben

IN die zin snap ik dan nu ook wel dat je dat tuig prettig vindt. En als ik lees dat je ook rekening met anderen houdt en best in weet te schatten wanneer wel en wanneer geen contact dan is dat prima, maar blijf gewoon alert. Mijn reu en een bekende rottie klapten ook ineens in elkaar bij begroeten aan de lijn, volkomen onverwachts want we liepen al weken met elkaar op en ook los over strand met de honden. Los ook 1x verkeerd gegaan, geneuzel om een bal ineens.. dan zijn het geen leuke honden om uit elkaar te trekken.
-
- Actief
Ik reageer later weer uitgebreid op jullie berichten en i.d.d. hij weet niet hoe te spelen omdat het onderdrukt is.
PS: Ja je ziet het in de ogen en dat is triest, niets anders dan twijfel en angst dat het teveel is; maar hij verandert nog elke dag.
---
Hij heeft gister de opdracht begrepen. Kan in bed springen nu (stond niet op de planning, maar is prima) en knuffelt sterk tegen mij aan en was echt lekker wild en gek voor een poosje. Man man man, dat was echt puppy en nestel gedrag. Dik uur bij mij geslapen.
Vandaag aan het klussen in de tuin en zat er bovenop met aandacht. Was klaar en ruimde de boel op en nam rust (drie uur verder); hond ineens op energie en beste sprong bovenop mij (ook even nibbelen toen ik nog niet direct reageerde). Daarna helemaal door het dolle en ravotten bij aanmoediging. Bal grijpen, touw grijpen, alles voor de voeten brengen! Ineens wakker en actief toen ik de tijd had en probeerde het lang vol te houden.

Afgelopen nacht lang bij mij opgesloten gezeten tot een stuk later in de ochtend zonder de deur open te doen. Ineens naast mij en weer zijn manier om te zeggen dat hij er uit moet. Superblij om, dat hij het nu echt weet aan te geven.
Hij moet wakker worden!
Tijdens wandelen ram ik hem er nu door als er andere honden zijn, maakt mij niet meer uit wie of wat ze denken (niet mijn probleem meer). Niets liggen en wachten in angst, niets stoere honden en wel spelen, klaar mee en ik bepaal nu wanneer we wat doen tijdens wandelen. Ik hanteer het woord "opletten", dat deed ik al langer en hij reageert er nu beter op.
PS: Ja je ziet het in de ogen en dat is triest, niets anders dan twijfel en angst dat het teveel is; maar hij verandert nog elke dag.
---
Hij heeft gister de opdracht begrepen. Kan in bed springen nu (stond niet op de planning, maar is prima) en knuffelt sterk tegen mij aan en was echt lekker wild en gek voor een poosje. Man man man, dat was echt puppy en nestel gedrag. Dik uur bij mij geslapen.
Vandaag aan het klussen in de tuin en zat er bovenop met aandacht. Was klaar en ruimde de boel op en nam rust (drie uur verder); hond ineens op energie en beste sprong bovenop mij (ook even nibbelen toen ik nog niet direct reageerde). Daarna helemaal door het dolle en ravotten bij aanmoediging. Bal grijpen, touw grijpen, alles voor de voeten brengen! Ineens wakker en actief toen ik de tijd had en probeerde het lang vol te houden.

Afgelopen nacht lang bij mij opgesloten gezeten tot een stuk later in de ochtend zonder de deur open te doen. Ineens naast mij en weer zijn manier om te zeggen dat hij er uit moet. Superblij om, dat hij het nu echt weet aan te geven.
Hij moet wakker worden!
Tijdens wandelen ram ik hem er nu door als er andere honden zijn, maakt mij niet meer uit wie of wat ze denken (niet mijn probleem meer). Niets liggen en wachten in angst, niets stoere honden en wel spelen, klaar mee en ik bepaal nu wanneer we wat doen tijdens wandelen. Ik hanteer het woord "opletten", dat deed ik al langer en hij reageert er nu beter op.
-
- Actief
Ik heb ook iets ontdekt bij de hond en twijfelde nog, typte het wel maar verwijderde het weer door teveel muziek en een stukje info van mijn achtergrond in werk. Ik laat hem nu bij mij komen als ik naar de wc ga en merkte iets op bij mijn broek ophalen... Er kwam een storing in zijn hoofd en deinst achteruit en duikt met zijn hoofd weg aan alle kanten.
Dit kon ik niet direct weten, omdat ik geen vreemde hond bij mij laat met de wc-deur open en wil mijn eigen jonge heer niet als worst opdienen.

Het lijkt nu allemaal wel te kloppen met het gedrag aan de riem en geen riem hebben. Komt helemaal goed lieve Blue!
Dit kon ik niet direct weten, omdat ik geen vreemde hond bij mij laat met de wc-deur open en wil mijn eigen jonge heer niet als worst opdienen.

Het lijkt nu allemaal wel te kloppen met het gedrag aan de riem en geen riem hebben. Komt helemaal goed lieve Blue!
-
- Actief
De eigenaar gaf brokken van de Action, maar vervolgens vers vlees van de slager... ? Een vechthond moet eiwitten hebben voor spieropbouw... Zie je de onlogische logica?
Ik geef de hond puur brokken van Eukonabida of iets, ben alles gaan minderen en niets meer aan vers vlees. Snoepjes en koekjes ben ik sterk gaan verminderen. Krijgt minder eten en moet langer wachten. Maar hij krijgt dan honger! Ja dat krijgt hij idd en interesseert mij totaal niets, hij was gewend aan 250 gram brokken, met 200 gram aardappelen en een lading kookworst of luxe vlees. Hond vrat uit verveling en bang dat hij eten van bord afpakt, komt door beloning van niets doen en denken dat je maar moet vreten uit verveling.
Maar ik introduceer vers vlees nu opnieuw als beloning voor spelen.
16 minuten oefenen, bal in ruil voor vlees (rundergehakt). Gaat moeizaam, maar lukt wel. Gooi hem niet weg of iets, gewoon aantikken met de neus is een beloning. Überhaupt al knap om 16 minuten aandacht te houden. Gaat hij nu zelf met de bal komen op een x moment dan volgt ook beloning.
Ik geef de hond puur brokken van Eukonabida of iets, ben alles gaan minderen en niets meer aan vers vlees. Snoepjes en koekjes ben ik sterk gaan verminderen. Krijgt minder eten en moet langer wachten. Maar hij krijgt dan honger! Ja dat krijgt hij idd en interesseert mij totaal niets, hij was gewend aan 250 gram brokken, met 200 gram aardappelen en een lading kookworst of luxe vlees. Hond vrat uit verveling en bang dat hij eten van bord afpakt, komt door beloning van niets doen en denken dat je maar moet vreten uit verveling.
Maar ik introduceer vers vlees nu opnieuw als beloning voor spelen.
16 minuten oefenen, bal in ruil voor vlees (rundergehakt). Gaat moeizaam, maar lukt wel. Gooi hem niet weg of iets, gewoon aantikken met de neus is een beloning. Überhaupt al knap om 16 minuten aandacht te houden. Gaat hij nu zelf met de bal komen op een x moment dan volgt ook beloning.
Laatst gewijzigd door Steffen op 10 aug 2024 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Huh? En wat heb je nu ontdekt dan?Steffen schreef: ↑10 aug 2024 16:22 Ik heb ook iets ontdekt bij de hond en twijfelde nog, typte het wel maar verwijderde het weer door teveel muziek en een stukje info van mijn achtergrond in werk. Ik laat hem nu bij mij komen als ik naar de wc ga en merkte iets op bij mijn broek ophalen... Er kwam een storing in zijn hoofd en deinst achteruit en duikt met zijn hoofd weg aan alle kanten.
![]()
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat de hond bang wordt als je je broek ophijst?
-
- Actief
-
- Actief
-
- Actief
Knibbelen aan mij, knibbelen aan jou!! playing my dog down.
*Filmpje verplaatst. We gaan overleggen of wij dit gepast vinden voor een openbaar forum. Gelieve niet opnieuw te plaatsen.*
Disclaimer: Alles wat ik doe met deze hond is geheel op eigen risico, nooit moedig ik iemand aan om met een onbekende hond zo ver te gaan en wil uitdrukkelijk wijzen op het feit dat een hond zomaar kan uithalen en je in je gezicht kan bijten, met ernstige verwondingen tot gevolg. Wees niet zoals mij!
*Filmpje verplaatst. We gaan overleggen of wij dit gepast vinden voor een openbaar forum. Gelieve niet opnieuw te plaatsen.*
Disclaimer: Alles wat ik doe met deze hond is geheel op eigen risico, nooit moedig ik iemand aan om met een onbekende hond zo ver te gaan en wil uitdrukkelijk wijzen op het feit dat een hond zomaar kan uithalen en je in je gezicht kan bijten, met ernstige verwondingen tot gevolg. Wees niet zoals mij!
-
- Actief
-
- Actief
Vond hem zelf minder gepast omdat je wel een heel hoog risico neemt met dit soort acties en het mensen kan aanmoedigen om gelijke te doen met een te hoog risico. Persoonlijk adviseer ik nu om het niet meer terug te plaatsen. Dat ik dit kan doen is geheel anders door mijn werk.Steffen schreef: ↑10 aug 2024 19:08 Knibbelen aan mij, knibbelen aan jou!! playing my dog down.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Maar waarom plaats je het dan? Of was het een impulsieve actie? Maar enfin het wordt niet meer teruggeplaatst en bedenk alsjeblieft voordat je iets plaatst dat dit een openbaar forum is.Steffen schreef: ↑10 aug 2024 20:35Vond hem zelf minder gepast omdat je wel een heel hoog risico neemt met dit soort acties en het mensen kan aanmoedigen om gelijke te doen met een te hoog risico. Persoonlijk adviseer ik nu om het niet meer terug te plaatsen. Dat ik dit kan doen is geheel anders door mijn werkverleden.Steffen schreef: ↑10 aug 2024 19:08 Knibbelen aan mij, knibbelen aan jou!! playing my dog down.

-
- Actief
Het was een impulsieve actie en heb niet stil gestaan bij het feit dat dit voor mij makkelijker is. Ik zou niet eens willen dat een eigenaar die de hond al jaren heeft dit zou doen, je moet wel een extreem goed gevoel voor sociaal gedrag hebben.
- Marion.
- Zeer actief
Klein vraagje. Zegt Wolfsblut jou iets?

-
- Actief
Zegt mij niets en ga het opzoeken.
Vind dingen over voer en dat interesseert mij niet.
In muziek heb ik wel direct een paar nummers, maar deze springt er dan wel uit:
Op het woord afgaande kan ik alleen maar zeggen dat ik een innige binding wens en vol vertrouwen.
Op het woord afgaande kan ik alleen maar zeggen dat ik een innige binding wens en vol vertrouwen.
- Marion.
- Zeer actief
Nee, doe maar niet

Ik snap de helft van je verhalen niet, maar dat zal aan mij liggen. Links- of rechtsom hoop ik dat Blue bij jou kan blijven. En dat hij dan ook gewoon rust krijgt.

- Marion.
- Zeer actief
Ik had het niet over voer. Action-brokken zou ik laten liggen in de Action, en ja ik ben wel voor vers vlees. Koop eens kippepoten in de super en geef hem er eentje. En ga dan in het gras liggen en geniet van zijn geknaag.Steffen schreef: ↑10 aug 2024 21:02 Zegt mij niets en ga het opzoeken.

-
- Actief
Ik weet dan niet wat je bedoelt met wolfsblud, al mijn gedachten zijn dan een vrije interpretatie en uiting van wat ik bij hem voel en wens.
-
- Actief
Dat was wel een hele fijne ontmoeting met mensen, moest zeker weten dat mijn gedrag niet van invloed zou zijn en wist wat er ging gebeuren. Het was voorbeeldig en meer verwacht dan gehoopt. Lekker chaotisch zojuist en echt even goed. Ik heb duidelijk gevraagd of het mocht en of ik mocht filmen, dus geen problemen met openbaar plaatsen van de video later. Gelukkig had niemand het door 
Wat jullie horen in de video en hoe mensen doen moet je negeren, het gaat om zijn gedrag en vraag naar mij toe. Dat een ander op de grond gaat is niet mijn probleem.
De gast die erg fanatiek reageert, is een soort vriend die wat weet van mij. Is even heel raar... Ik had dit ook niet gedaan als hij er niet was. De rest volgt hem.

Wat jullie horen in de video en hoe mensen doen moet je negeren, het gaat om zijn gedrag en vraag naar mij toe. Dat een ander op de grond gaat is niet mijn probleem.

-
- Actief
Mini’s het waak over mij, niet een spel maar echt!
-
- Actief
Beweging in bed verandert van hem.
Het was een deal!
Uur later en ik kom tot rust, hond sprong ineen mis.
Het was een deal!
Uur later en ik kom tot rust, hond sprong ineen mis.
-
- Actief
Hond ligt niet meer voor andere honden in angst.
Gister een goede testdag gehad met perfect resultaat.

Even voor de grap in het nieuws, heel veel extra aandacht vandaag.

Slaapt nu op de juiste plek achter aan het voeteneinde, dan zou hij mee kunnen tijdens vakantie (beperkingen daar gelaten).
Gister een goede testdag gehad met perfect resultaat.

Even voor de grap in het nieuws, heel veel extra aandacht vandaag.

Slaapt nu op de juiste plek achter aan het voeteneinde, dan zou hij mee kunnen tijdens vakantie (beperkingen daar gelaten).
-
- Actief
Touw is toch leuker dan kweekplanten. Het blijkt dat ongevraagd aan mijn spullen komen zonder toestemming een niet gunstige uitkomst heeft. 24 uur later en meer blijkt dat er nog steeds een sterk ongenoegen is, en als het dan schrik moet doen...
Laatst gewijzigd door Steffen op 12 aug 2024 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Dubbel
Laatst gewijzigd door Steffen op 12 aug 2024 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Lekker samen in bed liggen is helemaal niet vanzelfsprekend.
Nieuwe functie in de staart, hij kan krullen. Het klinkt zo dom en simpel, maar hij heeft het nu voor de eerste jeee gedaan. Gaat wat snel allemaal en kan amper bijhouden hoe alles verloopt.
Nieuwe functie in de staart, hij kan krullen. Het klinkt zo dom en simpel, maar hij heeft het nu voor de eerste jeee gedaan. Gaat wat snel allemaal en kan amper bijhouden hoe alles verloopt.
-
- Actief
Hij is er door, ik hoop dat hij er nu in kan blijven. Is nu gaan lepelen tegen mij aan.
-
- Actief
Heeft nu sterk versnelde hartslag en ademhaling. Ik voel totaal niets geestelijk. Heeft het wat moeilijk om zo dicht opgenomen tot worden.
-
- Actief
Sterke spanning bij hem en van bed af gegaan, naar de achterdeur en deur nu open gedaan. Terug naar bed en hond ook direct weer op bed, wel aan het einde nu.
Vind het heel knap van hem, best wel heel veel moed voor nodig om zo dichtbij te komen tijdens slapen.
Dont fuck up!
Vind het heel knap van hem, best wel heel veel moed voor nodig om zo dichtbij te komen tijdens slapen.
Dont fuck up!
Mijn spullen en ik waak, daar mag geen fout over bestaan!Krullende staart: een krullende staart, vaak vergezeld van opgewonden gedrag, betekent dat de hond erg blij is. Dit kan gebeuren wanneer de hond zijn favoriete speeltje ziet, wanneer hij met zijn baasje gaat wandelen, of wanneer hij bij andere honden is.