Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

HirzoEnLuna
nieuw lid
Mijn ras(sen): .
Aantal honden: 1

.

Ongelezen bericht door HirzoEnLuna »

.
Laatst gewijzigd door HirzoEnLuna op 03 aug 2024 18:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Re: Dierenarts die recept voor %22Apoquel%22 wil voorschrijven?

Ongelezen bericht door Marion. »

Dat wordt rondbellen, denk ik. Heb je Duitsland al geprobeerd? *knip*

Edit, ik zou wel even de medicijnnaam tussen %22 zetten, anders kunnen de hoge heren van internet raar gaan doen (hun algoritmes dus). Dus maak er %22Apoquel%22 van, dat is beter voor iedereen hier :wink:
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
HirzoEnLuna
nieuw lid

.
Laatst gewijzigd door HirzoEnLuna op 03 aug 2024 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

HirzoEnLuna schreef: ↑17 jun 2024 19:39
'k snap trouwens niet helemaal wat je typte over dat procentteken met het getal 22 er aan vast.
Bedoelde je dat ook echt zo als het in je bericht hier op't forum wordt weergegeven, of had je een ander symbool o.i.d. getypt, maar maakt het forum er %22 van?

Afbeelding
Medicatie mag niet zomaar verhandeld worden via internet.
En als er ergens een medicijnnaam staat gaat het algoritme automatisch uit van handel.
Dan krijgt het forum problemen.
Dat is bij Facebook erger dan hier trouwens, maar voorzorg is wel zinvol.
Als je %22Apoquel%22 schrijft kan het algoritme dat niet vinden als medicatie :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lieffie2024
Actief

Ongelezen bericht door Lieffie2024 »

Alsjeblieft je herplaatser niet herplaatsen doe haar dat niet aan. Mocht je hulp nodig hebben qua financiele ondersteuning, stuur me even een pb'tje. Maak ik met liefde de kostenvan haar medicatie naar je over om herplaatsen te voorkomen.
HirzoEnLuna
nieuw lid

.
Laatst gewijzigd door HirzoEnLuna op 03 aug 2024 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieffie2024
Actief

Re: Dierenarts die recept voor %22Apoque%22l wil voorschrijven?

Hoi nou weet je wat het is ik kan het missen en heb een grote zwakte voor herplaatsers. Als ik naar het blije gezichtje van jouw hondje kijk op de foto in het topic, breekt mijn hart bij het idee dat haar weteld op instorten staat...

Ik ben hier ook net weer terug na jaren en krijg ook melding "u kunt deze functie niet gebruiken maar ietsjes naar beneden zie ik tocb een reactieveld dus hoop dat je deze pb ontvangt. Zou je me je bankreknr. En naam enzo Willen sturen? Het gaat om 60 euro per maand toch?

Groeten Linda
Lieffie2024
Actief

Oh, nou ik dacht dus dat ik een pb beantwoordde. Gaat niet helemaal goed geloof ik. Dat is lastig helpen danπŸ™ˆπŸ™ˆik hoop dat emailadres wel hier mag, dan moeten we het zo maar doen. *knip*
HirzoEnLuna
nieuw lid

.
Laatst gewijzigd door HirzoEnLuna op 03 aug 2024 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

HirzoEnLuna schreef: ↑17 jun 2024 19:39
Marion. schreef: ↑17 jun 2024 17:34 Dat wordt rondbellen, denk ik. Heb je Duitsland al geprobeerd? *knip*

Edit, ik zou wel even de medicijnnaam tussen %22 zetten, anders kunnen de hoge heren van internet raar gaan doen (hun algoritmes dus). Dus maak er %22Apoquel%22 van, dat is beter voor iedereen hier :wink:
Bedankt voor je reply Marion!

Ik zal je zo even een PB sturen.

edit: ik kan je helaas geen PB sturen, de PB functionaliteit op't forum heb ik als nieuw lid geen toegang toe zie ik... :roll:

'k ben al aan het rondbellen geweest, maar helaas geen dierenarts in de buurt gevonden die wil meewerken aan recept voorschrijven.
Duitsland nog niet geprobeerd, maar mijn Duits is ook echt beroerd dus dat wordt ook beetje ingewikkeld.
Wel dierenarts redelijk in de buurt gevonden waar de pillen een kleine 25 euro per 100 stuks goedkoper zijn dan bij mijn eigen dierenarts, maar dan zou ik van dierenarts moeten switchen, en die dierenarts zit ook een stuk verder weg, wat niet ideaal is zonder auto.
Ik zit wel een beetje met de handen in't haar wat betreft Luna's vermoedelijke omgevingsallergie en de bijbehorende kosten voor de medicatie.
Overweeg zelfs om een nieuw baasje voor haar te zoeken, want 60 euro p/maand alleen al aan anti allergie medicatie drukt wel flink op de begroting en 't is geen vetpot met een arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Maarja, ben inmiddels ('k heb haar nu zo'n anderhalf jaar, Luna was een herplaatser die onverwachts op m'n pad kwam) ook wel aan Luna gehecht, zou wel de moeilijkste keuze ooit zijn.
En 't is zo'n lieve vrolijkerd, zal haar wel erg missen dan.
'k snap trouwens niet helemaal wat je typte over dat procentteken met het getal 22 er aan vast.
Bedoelde je dat ook echt zo als het in je bericht hier op't forum wordt weergegeven, of had je een ander symbool o.i.d. getypt, maar maakt het forum er %22 van?

Afbeelding
Ik bedoelde het echt zoals het er staat, maar misschien halen de modjes het weg. Stuur me je adres maar, dan stuur ik de pillen naar je op. Pien is juli vorig jaar ingeslapen, en mijn moeder had ze net gekocht. Dus die pillen zijn echt nog heel erg prima. Kun je in elk geval weer wat daagje extra vooruit. Als de modjes je doorgelaten hebben kun je me wel een pb sturen. En anders stuur je een mailtje naar *knip*
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Lieffie2024
Actief

HirzoEnLuna schreef: ↑18 jun 2024 07:53
Lieffie2024 schreef: ↑18 jun 2024 05:47 Oh, nou ik dacht dus dat ik een pb beantwoordde. Gaat niet helemaal goed geloof ik. Dat is lastig helpen danπŸ™ˆπŸ™ˆik hoop dat emailadres wel hier mag, dan moeten we het zo maar doen. *knip*
Hoi Linda,

Ik kan nog steeds niet goed geloven dat dit gebeurd; een onbekende op een forum die op zo'n manier wil helpen.
Je bent een mooi lief mens :)
Sta je open voor een flinke lap tekst via de email? (ik ben vaak snel lang van stof :) )
'k vind het namelijk nogal wat om 60 euro p/maand zo weg te geven, dat is wel serieus veel geld, en 'k vertel je graag eerst nog even het één en ander over m'n (financiële) situatie en m'n afwegingen.
Dan kan je dan, wat meer dan nu, een afgewogen keuze maken.
Ik heb je emailadres genoteerd.
Als ik jou was zou ik die voor de zekerheid weer even verwijderen uit je vorige bericht.
Als je pech hebt pikt anders straks één of andere geautomatiseerde bot je emailadres op en krijg je een hoop spam

dankjewel, geen probleem hoor em je hoeft me niet je hele situatie uit te leggen hoor, hen zelf ook tijden gehad dat ik aan de brood met pindakaas zat om mijn honden goed te kunnen verzorgen😊😊
Lieffie2024
Actief

Oh, nog iets, heb helaas ervaring met een hond met omgevingsallergie
Mijn (inmiddels overleden hond) Daisy was allergisch voor grasmijten huismijten en hooimijten. Het kwam er pqs op haar 9e uit en heb enorm met haar lopen dokteren, ook immuuntherapie geprobeerd waar ik haar wekelijks zelf moest spuiten maar wat bij haar helaas niet aansloeg. Apoquel kon ik haar niet geven, daar kreeg ze een soort angstaanvallen van. Bij een maandelijkse injectie met Cytopoint ging ze hartstikke goed. Wel meteen 2x zo duur als Apoquel maar ook nog erg nieuw en verder nog niet vrij qua fabricage naar wat ik begreep. Vandaar. Nu was Dais een flinke hond en het wordt toegedient op gewicht dus zou het voor Luna haar gewicht erg kunnen meevallen😊 Allergieen zijn naar om mee te maken bij je dier, de zieltjes hebben er omvoorstelbaar veel last van😒
Lieffie2024
Actief

Oeps sorry dubbel, hoe ouder ik word, hoe slechter mijn computerskills wordenπŸ™ˆπŸ€£πŸ€£πŸ€£
HirzoEnLuna
nieuw lid

.
Laatst gewijzigd door HirzoEnLuna op 03 aug 2024 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieffie2024
Actief

Ja, die Cytopoint is erg prijzig, Dais was er ongeveer 5 weken volledig jeukvrij mee😊 verschilt dus ook erg per patient nog
Apoquel hielp ook prima hoor maar daar kreeg ze dus rare angstaanvallen van. Prednison niet doen hoorπŸ™ˆπŸ™ˆ
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Helaas moeten we toch even ingrijpen. Het is lief dat men wil helpen maar medicatie op recept verkrijgbaar aanbieden (ook gratis) mag wettelijk niet en persoonlijke gegevens openbaar zetten mag ook niet. Het topic is daarom opgeschoond
Afbeelding
Lieffie2024
Actief

SorryπŸ™ˆ
Zata50
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Zata50 »

Hoe is het nu met Luna ? Heb je de medicatie ?
Misschien een idee om een crowdfunding te starten ?
Dan haal je een groter bedrag binnen voor langere termijn .
Ik zou dan ook wel wat willen overmaken .
Mensen willen best vaak helpen hoor . Alles beter dan hond herplaatsen .
Plaats reactie

Terug naar β€œMedisch”