Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rood oortje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

Rood oortje

Ongelezen bericht door mum »

Hoi
Mijn hondje had sinds een paar weken een erg ranzig oor, eerst dacht ik dat het miss oormijt was dus daar heb ik hem bravecto voor gegeven maar een dag of 4 geleden werd zijn oor ook erg rood dus toch maar even naar de dokter, die vond niks bijzonders behalve de normale gisten en bacteriën die in gezonde hondenoren ook voorkomen, ik heb nu recicort meegekregen en moet daar minstens 5 dagen mee doorgaan en verder heb ik puur auris in huis gehaald en oto clean en otodine (2soorten) ik lees nl dat die recicort ook de huid dunner maakt, iemand enig advies, hij lijkt er geen last van te hebben. Ik wil als het even kan het niet erger maken door zo'n sterk middel als recicort te gebruiken.
life is good
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Rood oortje

Ongelezen bericht door ranetje »

Als er niks bijzonders is te zien aan dat oortje en hij krabt ook niet (?) wat zou dan inderdaad de reden zijn om zwaar in te zetten. Als ik je goed begrijp is er dus eigenlijk geen ontsteking?
Dan hoef je dat ook niet te bestrijden lijkt me?

Kan het rood zijn niet een allergische reactie zijn op een onderdeel van de voeding?
Er zijn honden die flink kunnen reageren op kip (als voorbeeld).
Of anders op bepaalde planten buiten?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Vraag me hetzelfde af als Nettie, waarom zo zwaar inzetten als er niets bijzonders is gevonden? Stinkt het oor? En als je zegt dat hij er geen last van heeft, dan krabt hij dus ook niet?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
mum
Zeer actief

Hoi, hoi

Even een korte update, ik heb tot gisteren de de recicort gebruikt en ben nu overgestapt op Puur auris, zijn rode oor is nu weer mooi roze en voelt ook niet meer zo warm aan, de korsten zijn ook weg. Hij krabde er inderdaad niet aan, schudde ook niet met z'n kop en leek er verder geen last van te hebben maar ik weet uiteraard nog niet hoe hij pijn laat blijken, z'n oor ziet er 10 keer beter uit nu, heb ook meteen otoact en otodine gekocht om z'n oren goed uit te kunnen doen als dat nodig is. De dierenarts dacht aan oormijt of de erfenis daarvan, in april heeft hij zo'n bravectokoekje gehad, omdat er steeds teken op hem zaten na lopen in de wei of berm. Dat zou ook effectief tegen oormijt zijn, ze zag bij het microscopisch onderzoek ook geen mijten, alleen bacteriën en gisten. Ben blij dat het wat betert in elk geval, ik wacht het nu even af verder, hij is wel overgestapt naar een nieuwe brok, wel van hetzelfde merk maar dat is nu zeker 2 maanden geleden.
life is good
mum
Zeer actief

Afbeelding
Uiteraard even een fotootje van het puppekind
life is good
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Fijn dat het wat beter gaat
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat het weer beter gaat! :ok:
Dank je wel voor je update
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”