Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Lucky_UKR
nieuw lid
Mijn ras(sen): Nog niet helemaal zeker
Aantal honden: 1

Hallo

Ongelezen bericht door Lucky_UKR »

Ik ben Leon. Heb me zojuist aangemeld omdat ik zondag een hond gekregen heb.

Haar naam is Lucky en ze komt uit Oekraïne. Ze heeft daar op straat geleefd en is meegenomen naar Nederland.
Het is echt een geweldige lieve hond. Het ras is me niet echt duidelijk. Iets van Herder/Collie?

Het gaat een enorme uitdaging worden. Ze is geen katten gewend en ik heb 4 katten. Mijn flatje is niet bijzonder groot waardoor ik erg goed heb moeten nadenken om op een veilige manier alles in te richten. De katten zijn honden gewend. Ze stellen zich perfect op waardoor ik hoop dat Lucky snel vriendschap zal sluiten. Ze hapt af en toe naar een kat maar is niet agressief. Het is meer als een kat te dichtbij komt en ze de kat wil wegjagen. Een kat doet andersom hetzelfde door een tik uit te delen. Buiten met andere honden gaat het soms wel en soms niet goed. Vooral tegen grotere honden reageert ze heel fel. Laatst kwam ik een kennis tegen met een grotere hond en ze begon ook zo wild te blaffen. We hebben ze bij elkaar gelaten en het ging redelijk goed. Wat snuffelen en een beetje grommen met opgetrokken lippen. De man die Lucky mee heeft genomen uit Oekraïne adviseert ook om het als het mogelijk zo aan te pakken.

Ik vind het prima als mensen kritiek hebben dat ik een zwerfhond uit een oorlogsgebied op een flatje met 4 katten zet. Omdat ik de hele dag tijd heb is het mogelijk om dit komende tijd heel intensief te doen. Alles is zo ingericht dat de katten altijd een vluchtweg hebben. Als ik lucky blootstel aan de katten zit ze aan een lange riem waardoor ze de katten niet kan achtervolgen. Als er vragen zijn dan stel maar raak.

Afbeelding

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Hallo

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom hier :ok:
Mooie hond.
Lijkt me een herder in ieder geval voor het grootste deel.

Geen kritiek hier hoor ;-)
Denk dat je het best goed aanpakt met die katten en hond.
Ze is er nog maar net dus neem ruim de tijd om aan elkaar te wennen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”