Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring met een hond met PKD?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Basje41
Vaste gebruiker
Aantal honden: 5

Iemand ervaring met een hond met PKD?

Ongelezen bericht door Basje41 »

Eigenlijk via een onderzoek van iets anders kwamen we er achter dat onze over een maand 13 jarige keeshond PKD heeft. Maar als ik de verschijnselen lees heeft hij daar geen last van. Hij is vrolijk, levendig eet graag ,en haalt nog vol op kattekwaad uit ,zoals op de krabpaal klimmen om kattenvoer te stelen ed. Fosfor was wel te hoog in zijn bloed, eiwit waardes te laag...Zijn bloedwaardes zijn momenteel niet zorgelijk.. Maar ik heb altijd gedacht dat hij heel oud werd en dit baart me toch wel zorgen...De da,s geven aan hem vooral via medicatie min of meer stabiel proberen te houden...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Iemand ervaring met een hond met PKD?

Ongelezen bericht door ranetje »

Jan je niet helpen helaas.
Van wat ik er over lees kan het erg zijn of minder erg, afhankelijk van het aantal cystes en wat er in de blaas gebeurt met/door die cystes.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Basje41
Vaste gebruiker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Basje41 »

Het komt vooral bij katten voor. Volgens de dierenarts komt het weinig bij honden voor ....
Ik kwam op een dag thuis en hij had een gezwollen gezicht en een bloed doorlopen oog.Ik heb toen de da gebeld en mocht gelijk komen,die dacht een trauma van een val of een hap van 1 vd anderen honden. Maar als ik niet thuis ben heb ik de grote vd kleintjes gescheiden..Het enige wat ik kon bedenken is dat hij op de keuken heeft willen klimmen en gevallen was.
Na het weekend was de dikte weg ,maar zag ik precies meer bloed in het oog,Dus zijn we door gestuurd naar de eyes kliniek in Breda,daar constateerde ze na een echo een tumoortje in zijn oog en hij was er volledig blind aan.Het advies was hem verder door te lichten en te kijken of de oogtumor een uitzaaien was van ......of een op zich staande tumor,dan kon het oog verwijderd worden......zodoende is hij verder door de molen gehaald en zijn we op de PKD uitgekomen.
De conclusie is dat het oog blijft zitten en we nu eerst de nieren behandelen....Zelf is hij gelukkig zijn vrolijke zich zelf...Hem zolang mogelijk zo houden is nu het doel.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

:ok:
Volgens wat ik heb kunnen vinden komt een vergelijkbare ziekte voor bij Bull Terriërs, Cairn Terriërs en West Highland White Terriërs.
Bij katten kan een genetische test worden ingezet, bij honden (nog) niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”