Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mysterieuze uitslag
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Bernersenner
- Aantal honden: 2
Mysterieuze uitslag
Mijn pup van 14 weken een Bernersenner heeft uitslag op haar buik en achterpoten. Het zijn een soort ontsteking bultjes met roodheid erom heen. Bij haar achterpoten heeft ze flinke korstjes zitten. Al tweemaal na dierenarts geweest. Prednison tablet en spray gekregen. Ze krabt en bijt heel veel. Vlooien en mijt is het niet. Weten jullie wat het is.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Mysterieuze uitslag
Misschien (voer) allergie, maar het kunnen ook "jeugdpuistjes" zijn.
Alleen jeuken die meestal niet zo erg ............
Wat voer je?
Alleen jeuken die meestal niet zo erg ............
Wat voer je?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Geen idee wat het is, heb je ook creme meegekregen van de da?
1 van onze honden had op een bepaald moment ook uitslag toen we haar net hadden. IN de liezen en op de buik en volgens mij inderdaad ook op de achterpoten, rode vlekken en korstjes.
Ben toen niet direct naar de da gegaan, dus weet nog steeds niet wat het is geweest maar ik smeerde er Sudocrem op en dat werkte bij haar zeer goed. De klachten verdwenen in ieder geval.
(Reden dat we niet direct gingen was omdat we de eerste weken dat ze hier was we de deur daar platliepen en ze allerlei bloedonderzoeken, vitamine injecties en gewone entingen had gekregen en ik dus hoopte dat het wat onschuldigs was wat ik met eigen creme dus kon oplossen, wat dus ook in ons geval heeft gewerkt.)
1 van onze honden had op een bepaald moment ook uitslag toen we haar net hadden. IN de liezen en op de buik en volgens mij inderdaad ook op de achterpoten, rode vlekken en korstjes.
Ben toen niet direct naar de da gegaan, dus weet nog steeds niet wat het is geweest maar ik smeerde er Sudocrem op en dat werkte bij haar zeer goed. De klachten verdwenen in ieder geval.
(Reden dat we niet direct gingen was omdat we de eerste weken dat ze hier was we de deur daar platliepen en ze allerlei bloedonderzoeken, vitamine injecties en gewone entingen had gekregen en ik dus hoopte dat het wat onschuldigs was wat ik met eigen creme dus kon oplossen, wat dus ook in ons geval heeft gewerkt.)
- Stan94
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Shi tzu
Oh nee, zielig voor je pup! Mijn eigen hond had ooit zoiets. Misschien voedselallergie of contactirritatie? Heb je iets veranderd?
Heb je al eens een probiotica geprobeert voor honden? ik hoor heel veel positieve dingen hierover van andere hondenbaasjes (ik zie zelf veel dogsuppy passeren op facebook en had al eens hun huid & vacht besteld en de vacht ging wel goed), maar ik denk dat die probiotica beter is van wat ik hier zie
Heb je al eens een probiotica geprobeert voor honden? ik hoor heel veel positieve dingen hierover van andere hondenbaasjes (ik zie zelf veel dogsuppy passeren op facebook en had al eens hun huid & vacht besteld en de vacht ging wel goed), maar ik denk dat die probiotica beter is van wat ik hier zie