Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Simplykaar
nieuw lid
Aantal honden: 1

Ook even voorstellen

Ongelezen bericht door Simplykaar »

Hallo :zwaai

Binnenkort ben ik het baasje van een chihuahua(mix)? van ongeveer 8 jaar oud uit Curaçao.
Het ras en de leeftijd is een gok van de dierenarts omdat we niet veel weten van zijn achtergrond. De laatste jaren heeft hij bij een kennis in Curaçao gewoond die behalve hem nog 4 hondjes van de straat heeft opgevangen maar kan daar in verband met haar aanstaande verhuizing niet langer blijven. En daarom mag hij volgende week met mij mee naar Nederland.
Omdat ik zoekende ben naar tips en ideeën om voor hem die overgang zo makkelijk mogelijk te maken, kwam ik op dit forum terecht...

Ik zal eerst eens zoeken op het forum zelf want ik zal vast niet de eerste zijn die zoiets in gang zet, maar mocht ik nog specifieke vragen hebben, stel ik natuurlijk graag.
En zodra ik heb ontdekt hoe ik een foto moet plaatsen, voeg ik die nog toe! :wink:

eta: gelukt!! Alleen hij werd wel groot, sorry :(

Afbeelding

met groet,
Karen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Ook even voorstellen

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een leuk hondje, komt vast helemaal goed, ik denk wel dat hij aan de kou moet wennen :D welkom op dit fotum :cheer:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Welkom op het forum!
De maat van de foto valt reuze mee ;)

Is het een hondje dat op straat heeft geleefd of had hij een baasje? Dat maakt verschil.
Op het forum heeft recent Thom een hond uit het buitenland geadopteerd. Die komt uit een opvang in Portugal. Hij heeft daarover een topic bij Algemeen.
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Welkom,

Wat een leukerd.ik vang regelmatig honden op vanuit het buitenland.

Na de reis ,lekker bij laten komen dus rust en regelmaat.
Niet gelijk te veel willen en doen.
En leer hem gelijk vanaf het begin aan wat jij wel en niet wil.
En niet Ohhh laat maar even gaan want hij was daar in Spanje zo zielig....etc etc.
Een hond leeft in het hier en nu is niet bezig met gisteren of vorig jaar.
En houd hem goed aan de lijn en zorg zeker tot na oud en nieuw dat ze niet weg kan schieten.

Verders veel plezier met hem
Afbeelding
Simplykaar
nieuw lid

Patricia. schreef: 07 dec 2023 09:30 Welkom,

Wat een leukerd.ik vang regelmatig honden op vanuit het buitenland.

Na de reis ,lekker bij laten komen dus rust en regelmaat.
Niet gelijk te veel willen en doen.
En leer hem gelijk vanaf het begin aan wat jij wel en niet wil.
En niet Ohhh laat maar even gaan want hij was daar in Spanje zo zielig....etc etc.
Een hond leeft in het hier en nu is niet bezig met gisteren of vorig jaar.
En houd hem goed aan de lijn en zorg zeker tot na oud en nieuw dat ze niet weg kan schieten.

Verders veel plezier met hem
Dank voor de tips... hij zal zeker even moeten wennen, niet alleen aan een ander huis/omgeving maar het is ook een flinke stap qua temperatuur! Het liefst had ik hem pas in de zomer naar Nederland gehaald zodat die stap in ieder geval wat minder groot zou zijn maar in verband met de verhuizing van zijn huidige baasje, is dat toch al eerder geworden.
Simplykaar
nieuw lid

Branka schreef: 07 dec 2023 08:50 Welkom op het forum!
De maat van de foto valt reuze mee ;)

Is het een hondje dat op straat heeft geleefd of had hij een baasje? Dat maakt verschil.
Op het forum heeft recent Thom een hond uit het buitenland geadopteerd. Die komt uit een opvang in Portugal. Hij heeft daarover een topic bij Algemeen.
Dank je wel :)

Tja, bij zijn bezoek aan de dierenarts om zijn entingen te halen en zijn gezondheidsverklaring om te mogen vliegen, bleek hij een chip te hebben dus hij heeft ooit wel een baasje gehad maar voor hij bij deze kennis kwam heeft hij wel op straat gewoond, zover ik weet. Inmiddels woont hij alweer een aantal jaren bij haar.
Zij vangt hondjes op van straat die in haar ogen te klein zijn om zich daar goed staande te houden en heeft daar momenteel nog alle ruimte voor maar gaat binnenkort verhuizen naar zo'n gated community en mag daar maar maximaal 2 honden hebben.

Ik heb inmiddels al wat gelezen van het verhaal van Thom en zag dat het bij hem boven verwachting ging, dus ik duim dat het bij ons ook zo gemakkelijk mag gaan :ok:
Simplykaar
nieuw lid

twinkeltje schreef: 07 dec 2023 08:31 Wat een leuk hondje, komt vast helemaal goed, ik denk wel dat hij aan de kou moet wennen :D welkom op dit fotum :cheer:
Ja dat denk ik ook :D arm hummeltje. Ik kijk morgen wat zijn huidige baasje aan spullen heeft die ze mee wil geven en die in de koffer passen en dan weet ik wat er in ieder geval aan nieuwe dingen nodig zal zijn.
Zal in ieder geval een dekje/jasje voor hem bestellen zodat dat klaar ligt wanneer we weer in NL landen. Hopelijk wil hij het dragen...

En dank je wel :)
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Gewoon zorgen dat je wat lekkere truitjes heb en een warme jas voor buiten ,komt het helemaal goed
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”