Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag ik jullie voorstellen...
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Mag ik jullie voorstellen...
De 2e nacht met onze vriend Quin is weer helemaal goed verlopen. Eerst uiteraard een uitgebreide knuffelsessie op het bed, dat vindt hij helemaal geweldig en wij natuurlijk ook.
Toen het licht uitging vertrok hij weer naar 'zijn' kokosmat, prima toch, als het dat graag wil.
Heb hem de rest van de nacht niet meer gehoord, behalve een beetje gesnurk, want je slaapt toch wel in de 'waakstand'.
Toen ik vanmorgen wakker werd en opstond lag meneer prinsheerlijk op zijn kussen achter ons bed en werd ik uitbundig en enthousiast begroet. Ik hou er zo van.
Eenmaal in de gang dacht ik een vermoorde knuffel op de kokosmat te zien, maar na even de slaap uit mijn ogen gewreven te hebben zag ik dat het een versnipperd stukje karton was, dat had hij gejat uit de bak voor oud papier.
Daarna een uitgebreide knuffelpartij in de woonkamer en toen gaf hij aan de tuin in te willen, daar heeft hij meteen geplast en gepoept.
Daarna heerlijk in het gras tussen de herfstbladeren liggen rollen, moet er even aan wennen dat er aan zijn vacht natuurlijk van alles blijft hangen. Vervolgens heeft hij weer een soort van ontmoeting gehad met een kikker, de kat uit de tuin gejaagd (daar blijft hij gelukkig heel rustig bij) een lege bloempot uit staan graven, dat vond hij helemaal geweldig. Nog even wat takken kapot lopen knagen en als klap op de vuurpijl de bovenbuurman op zijn balkon gezien, dat vond hij wel heel erg gek, heb hem dan ook voor het eerst horen blaffen en gezien dat hij heel goed op zijn achterpoten kan 'dansen'.
Er is dus weer een heerlijke nieuwe Quin-dag begonnen. Ik hou ervan.

Toen het licht uitging vertrok hij weer naar 'zijn' kokosmat, prima toch, als het dat graag wil.
Heb hem de rest van de nacht niet meer gehoord, behalve een beetje gesnurk, want je slaapt toch wel in de 'waakstand'.
Toen ik vanmorgen wakker werd en opstond lag meneer prinsheerlijk op zijn kussen achter ons bed en werd ik uitbundig en enthousiast begroet. Ik hou er zo van.

Eenmaal in de gang dacht ik een vermoorde knuffel op de kokosmat te zien, maar na even de slaap uit mijn ogen gewreven te hebben zag ik dat het een versnipperd stukje karton was, dat had hij gejat uit de bak voor oud papier.
Daarna een uitgebreide knuffelpartij in de woonkamer en toen gaf hij aan de tuin in te willen, daar heeft hij meteen geplast en gepoept.
Daarna heerlijk in het gras tussen de herfstbladeren liggen rollen, moet er even aan wennen dat er aan zijn vacht natuurlijk van alles blijft hangen. Vervolgens heeft hij weer een soort van ontmoeting gehad met een kikker, de kat uit de tuin gejaagd (daar blijft hij gelukkig heel rustig bij) een lege bloempot uit staan graven, dat vond hij helemaal geweldig. Nog even wat takken kapot lopen knagen en als klap op de vuurpijl de bovenbuurman op zijn balkon gezien, dat vond hij wel heel erg gek, heb hem dan ook voor het eerst horen blaffen en gezien dat hij heel goed op zijn achterpoten kan 'dansen'.

Er is dus weer een heerlijke nieuwe Quin-dag begonnen. Ik hou ervan.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Het klinkt alsof hij een feestje is om in huis te hebben. Fijn dat alles tot nu toe zo voorspoedig gaat 

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisterenavond heeft Quin ook kennis gemaakt met de vaatwasser, als we deze inruimen is het voor hem een feestje, dat maakt hij ervan tenminste. Toen de vaatwasser eenmaal ging draaien wilde hij toch gaan onderzoeken waar dat geluid vandaan kwam. In het begin vond hij het een beetje spannend, maar toch elke keer even gaan kijken.
Vanmorgen was Ria 1 slof kwijt, onder het bed gekeken, maar niks. We vonden de slof terug op Quin zijn kussen in de woonkamer, niet gesloopt gelukkig. Het is een heerlijk ondernemend ventje.
Vanmorgen was Ria 1 slof kwijt, onder het bed gekeken, maar niks. We vonden de slof terug op Quin zijn kussen in de woonkamer, niet gesloopt gelukkig. Het is een heerlijk ondernemend ventje.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat kan een mens blij worden van opnieuw zand, haren en stukjes herfstblad in huis.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Wat een genot hé?
Het is jullie zo gegund

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hij is echt leuk
, maar neemt hij zijn rust wel want ook al lijkt hij relaxt en alles, kan ik mij nl niet voorstellen dat hij niet moe is van de lange reis en alle nieuwe indrukken .

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Lekker 1.5 uur op de hei geweest en een stuk wijk meegepakt om hem te laten wennen aan verkeer. Ging helemaal goed.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
We hadden daarnet een heuse begrafenis in onze eigen tuin. Quin had een van zijn knuffels begraven en wij mochten het gaan zoeken. Maar we hebben de knuffel weer op kunnen graven gelukkig. hahahaha

- ranetje
- Zeer actief
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag besloten voor het eerst Quin zijn voer te vermengen met KVV en dat was een heel groot succes. In een poep en een zucht had hij zijn bak leeg.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Het begint bijna saai te worden, maar vannacht is alles weer helemaal goed gegaan met vriend Quin.
Na het knuffelritueel op het bed is hij vertrokken naar 'zijn kokosmat', maar was binnen no time terug om te bedenken wat hij nu weer eens uit kon halen. Heel erg zachtjes en voorzichtig heeft hij toen maar 1 van mijn sloffen gejat.

Maar deze kon ik gelukkig ongeschonden ophalen van de kokosmat. Geen idee wat er nu zo leuk is aan onze sloffen, misschien de geur ? :proest:
Toen ik terugliep met de verdwenen slof liep hij achter me aan en is heerlijk op zijn kussen in de slaapkamer gaan liggen en daar lag hij vanmorgen nog.
Het is zo leuk om super enthousiast begroet te worden als je net je ogen opendoet en je bed uitstapt. Wat een gezelligheid.
Eenmaal opgestaan wilde hij de tuin in en heeft daar vrij snel geplast en gepoept. Oh ja, ook nog even een snel een plant gesloopt.
Binnen weer een flinke knuffelpartij en nu ligt hij heel diep te slapen op zijn kussen in de woonkamer.
Had ik al ergens geschreven hoe ontzettend blij we zijn om 'een Quin' in huis te hebben. We zijn zo verliefd.

Na het knuffelritueel op het bed is hij vertrokken naar 'zijn kokosmat', maar was binnen no time terug om te bedenken wat hij nu weer eens uit kon halen. Heel erg zachtjes en voorzichtig heeft hij toen maar 1 van mijn sloffen gejat.

Maar deze kon ik gelukkig ongeschonden ophalen van de kokosmat. Geen idee wat er nu zo leuk is aan onze sloffen, misschien de geur ? :proest:

Toen ik terugliep met de verdwenen slof liep hij achter me aan en is heerlijk op zijn kussen in de slaapkamer gaan liggen en daar lag hij vanmorgen nog.
Het is zo leuk om super enthousiast begroet te worden als je net je ogen opendoet en je bed uitstapt. Wat een gezelligheid.
Eenmaal opgestaan wilde hij de tuin in en heeft daar vrij snel geplast en gepoept. Oh ja, ook nog even een snel een plant gesloopt.
Binnen weer een flinke knuffelpartij en nu ligt hij heel diep te slapen op zijn kussen in de woonkamer.
Had ik al ergens geschreven hoe ontzettend blij we zijn om 'een Quin' in huis te hebben. We zijn zo verliefd.

- ranetje
- Zeer actief
Nee had ik nog nergens gelezen

Ita sliep heel graag met een van mijn laarzensokken.
Die geur biedt kennelijk veiligheid

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moest net mijn insuline ampul vervangen en een nieuw infuus in mijn buik schieten. Normaal gesproken een klusje van niks, zou het met mijn ogen dicht kunnen. Maar nu met Quin in huis was dat toch even andere koek zeg, moest hem constant afleiden met speelgoed en speeltjes, maar wat ik deed was natuurlijk vele malen leuker om met er met je natte nieuwsgierige neus bovenop te zitten.
Maar de aanhouder wint en het is gelukt.

Maar de aanhouder wint en het is gelukt.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is me ook wel een portret zeg vriend Quin.
De tuin is voor het grootste gedeelte voor de hond(en), maar de borders zijn dan echt van en voor ons. Aar liep er wel eens in, maar deed dat heel netjes, liep keurig om de planten heen.
Quin doet het volledig anders, hij banjert vooral over en door alles heen. Dat gaat helemaal goedkomen, want dat is met alle honden goed gekomen en we moeten er nu vooral erg om lachen.
Ach, de bloeiende periode is toch voorbij en voor het voorjaar zal hij het vast wel doorhebben. Toch ??
De tuin is voor het grootste gedeelte voor de hond(en), maar de borders zijn dan echt van en voor ons. Aar liep er wel eens in, maar deed dat heel netjes, liep keurig om de planten heen.
Quin doet het volledig anders, hij banjert vooral over en door alles heen. Dat gaat helemaal goedkomen, want dat is met alle honden goed gekomen en we moeten er nu vooral erg om lachen.
Ach, de bloeiende periode is toch voorbij en voor het voorjaar zal hij het vast wel doorhebben. Toch ??

- twinkeltje
- moderator
Het is echt heel bijzonder hoe snel die zich aanpast zeg of hij er altijd al was
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn we zelf ook wel wat verbaasd over hoor. Maar zolang het zo is genieten we ervan.twinkeltje schreef: ↑10 okt 2023 18:42 Het is echt heel bijzonder hoe snel die zich aanpast zeg of hij er altijd al was

- twinkeltje
- moderator
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Quin begint er een gewoonte van te maken om in de loop van de dag alles uit zijn speelgoedbak te halen/gooien en het te verspreiden voor de kamer en keuken. Dat is hartstikke handig en leuk, als je dan een wandelingetje gaat maken kom je altijd wel iets leuks tegen.
In de namiddag zat er nog 1 kleine bal in de speelgoedbak en die moest er natuurlijk ook uit, wat hem steeds niet lukte op de een of andere manier. Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks, je pleurt gewoon de hele bak ondersteboven en dan heb je ook resultaat.
Toen kwam hij erachter dat die bak op zich ook wel eens erg leuk zou kunnen zijn, 1 poot in de bak, de ander ernaast en dan al 'steppend' met speelgoedbak door het huis heen. Soort van kermisattractie voor honden.
Ik had de hele dag een oud T-shirt gedragen en dat heb ik hem in de avond gegeven om te kijken of hij dan onze sloffen met rust zou laten. Hij vond het T-shirt hartstikke leuk en heeft er een tijdje mee rond gelopen alsof het zijn trofee was.
Bij het naar bed gaan heeft hij het meegenomen naar zijn kussen in de slaapkamer en is vrij snel in een diepe slap gevallen.
Vanmorgen stonden de sloffen er allemaal nog, dus missie geslaagd.
Toen ik vanmorgen opstond werd ik een beetje moe maar toch min of meer enthousiast begroet door vriend Quin.
Ik ging even naar de wc en meneertje is weer lekker op zijn kussen gaan liggen en had totaal geen zin om eraf te komen, hij kwam zich tegen 9.30 uur melden, uitslapertje dus.
Oh ja, gisteren tijdens het laatste pies & poeprondje door de wijk heeft hij gepoept. Hartstikke fijn voor hem en voor ons ook. Het kwartje begint langzaam te vallen volgens mij.
En op naar een nieuwe heerlijke dag vol met Quin en zijn streken.
In de namiddag zat er nog 1 kleine bal in de speelgoedbak en die moest er natuurlijk ook uit, wat hem steeds niet lukte op de een of andere manier. Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks, je pleurt gewoon de hele bak ondersteboven en dan heb je ook resultaat.
Toen kwam hij erachter dat die bak op zich ook wel eens erg leuk zou kunnen zijn, 1 poot in de bak, de ander ernaast en dan al 'steppend' met speelgoedbak door het huis heen. Soort van kermisattractie voor honden.
Ik had de hele dag een oud T-shirt gedragen en dat heb ik hem in de avond gegeven om te kijken of hij dan onze sloffen met rust zou laten. Hij vond het T-shirt hartstikke leuk en heeft er een tijdje mee rond gelopen alsof het zijn trofee was.
Bij het naar bed gaan heeft hij het meegenomen naar zijn kussen in de slaapkamer en is vrij snel in een diepe slap gevallen.
Vanmorgen stonden de sloffen er allemaal nog, dus missie geslaagd.
Toen ik vanmorgen opstond werd ik een beetje moe maar toch min of meer enthousiast begroet door vriend Quin.
Ik ging even naar de wc en meneertje is weer lekker op zijn kussen gaan liggen en had totaal geen zin om eraf te komen, hij kwam zich tegen 9.30 uur melden, uitslapertje dus.
Oh ja, gisteren tijdens het laatste pies & poeprondje door de wijk heeft hij gepoept. Hartstikke fijn voor hem en voor ons ook. Het kwartje begint langzaam te vallen volgens mij.
En op naar een nieuwe heerlijke dag vol met Quin en zijn streken.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
De schaapskudde staat hier vrij dichtbij op de hei, dus een uitgelezen gelegenheid om er even met Quin te gaan kijken.
Nadat hij van zijn eerste verbazing was bijgekomen vond hij het allemaal reuze gezellig. En als toegift heeft hij op de hei gepoept.
Als hij al iets van een Border Collie in zich zou hebben, heeft hij er (nog) niks van laten merken.
Nadat hij van zijn eerste verbazing was bijgekomen vond hij het allemaal reuze gezellig. En als toegift heeft hij op de hei gepoept.

Als hij al iets van een Border Collie in zich zou hebben, heeft hij er (nog) niks van laten merken.

- twinkeltje
- moderator
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief

Het meest letterlijke poepje ooit