Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond en hitte op het strand
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hond en hitte op het strand
Voor diegenen die denken dat het best kan...........
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 6avhlqYyd8
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 6avhlqYyd8
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Re: Hond en hitte op het strand
Dat begrijp ik nou echt niet. Bij de eerste zonnestralen wordt er al gewaarschuwd voor heet asfalt, niet in de zon gaan lopen en mee naar het strand doe je dan wel? Het zand wordt kokend heet, weinig schaduw te vinden, snap het echt niet.
Groetjes, Terry
- ranetje
- Zeer actief
Lekker windje en de zee om in te zwemmen?
Het zou fijn kunnen zijn voor de hond.
Alleen is dat niet zo.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Nee dat hete zant alleen al waar je zelf niet eens je voeten op wil zetten, maar er blijven mensen die niet kunnen denken
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja niet alleen honden worden doorgefokt het ras mens ook die snappers gaan er echt op achteruit
-
- Zeer actief
Kijk, op het hondenstrand gaan zitten voor uren en geen drinkwater mee en of parasol is natuurlijk niet handig. Maar wij waren ook om 10.00 uur weer naar strand gelopen (kwartiertje lopen), direct zwemmen in de watering en in zee en het werd hoog water dus zand was/werd nat.
Hier blijven ze dan wel in beweging en blijven zwemmen om daarna gewoon weer naar huis te lopen. 12.00 uur waren we weer thuis.

Hier blijven ze dan wel in beweging en blijven zwemmen om daarna gewoon weer naar huis te lopen. 12.00 uur waren we weer thuis.

- ranetje
- Zeer actief
Dat is wat anders dan de honden nat in de zon te laten liggen 
Want dat is op het strand het grootste probleem.

Want dat is op het strand het grootste probleem.
-
- Zeer actief
Inderdaad hoor, er was er nu aan de overkant wel een die waren gaan zitten inderdaad met een hondje. En daar was wel dat mulle zand nog en de temperatuur liep aardig op. Dat vind ik inderdaad niet zo handig.
In combi ook met wat ze weg willen drinken. Glory begon toen we terug gingen ook al zeewater te drinken, en dat is niet zo gezond natuurlijk.
Maar reageer ook meer op reacties hier over lopen op trottoir e.d. wij zijn gewoon naar strand gelopen en als je dan al gezien wordt als iemand die dom bezig is, vind ik ook weer zo wat.
Laatst hadden we na een boswandeling de honden ook eventjes in de auto gelaten, voorzien van drinken vlak ervoor en de auto stond in de schaduw. Even 1 drankje pakken zonder honden op een terras vlakbij.
Maar je bent gewoon bang dat ze je auto slopen bij wijze van spreken terwijl ze prima lagen en we met twintig minuten weer terug bij de auto waren. Op het terras was het toen warmer dan in de auto overigens.
In combi ook met wat ze weg willen drinken. Glory begon toen we terug gingen ook al zeewater te drinken, en dat is niet zo gezond natuurlijk.
Maar reageer ook meer op reacties hier over lopen op trottoir e.d. wij zijn gewoon naar strand gelopen en als je dan al gezien wordt als iemand die dom bezig is, vind ik ook weer zo wat.
Laatst hadden we na een boswandeling de honden ook eventjes in de auto gelaten, voorzien van drinken vlak ervoor en de auto stond in de schaduw. Even 1 drankje pakken zonder honden op een terras vlakbij.
Maar je bent gewoon bang dat ze je auto slopen bij wijze van spreken terwijl ze prima lagen en we met twintig minuten weer terug bij de auto waren. Op het terras was het toen warmer dan in de auto overigens.
- ranetje
- Zeer actief
Het hangt erg van het weer af, maar op dit moment laat ik mijn hond niet in de auto achter tenzij ik alle deuren en ramen open kan laten.
Wat lopen op een trottoir betreft, ik probeer zo veel mogelijk op niet door zon beschenen ondergrond (steen en zeker asfalt worden ontzettend heet) te lopen. Gelukkig kan dat hier heel veel. Soms kan het even niet anders om bijv. op een grasveld te komen. Maar lange wandelingen over steen doe ik ook niet.
Wat lopen op een trottoir betreft, ik probeer zo veel mogelijk op niet door zon beschenen ondergrond (steen en zeker asfalt worden ontzettend heet) te lopen. Gelukkig kan dat hier heel veel. Soms kan het even niet anders om bijv. op een grasveld te komen. Maar lange wandelingen over steen doe ik ook niet.
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Wij zorgen dat we er om 7.00 smorgens zijn. We moeten een half uurtje rijden. Dan is het een uurtje zwemmen en spelen zijn we half 9 weer thuis.
De rest vd dag slapen ze lekker binnen en kan ik zand ruimen.
Maar net zo erg vind ik alle paardenevenementen die door gaan en waarvan de zogezegde liefhebbers roepen ze worden goed verzorgd en het kan best..
De rest vd dag slapen ze lekker binnen en kan ik zand ruimen.
Maar net zo erg vind ik alle paardenevenementen die door gaan en waarvan de zogezegde liefhebbers roepen ze worden goed verzorgd en het kan best..