Onze pup is nu bijna 10 maanden oud, hij heet Rambo en is een boomer. Rambo hebben we gekocht bij een boer en hij vertoonde toen al een teruggetrokken gedrag en dat was ook de reden dat we hem namen. De boer was alles behalve voorzichtig met oppakken, bij de poten of nekvel enz.. Probleem is dat hij nog steeds angstig is en eenkennig, ok, eenkennig naar mijn vrouw vind ik prima maar ook zij heeft moeite om zijn harnas om te krijgen omdat hij steeds van haar wegloopt (van een halsband draait hij helemaal door). Als we hem dan 'vangen' verkrampt hij maar laat hij wel alles toe...na het wandelen blijft hij nerveus rondlopen in huis en tuin. Zelfs als ik zijn voer klaarzet moet ik een gedegen afstand nemen voordat hij naar zijn voer loopt. We hebben geprobeerd om zijn riem bij zijn speelgoed te leggen in de hoop dat het minder angstig zal worden maar hij verplaatste al het speelgoed, behalve de riem.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat kunnen we doen om hem op zijn gemak te krijgen?
1 foto net getrimd en dat ging wel goed, geen mannen aanwezig en genoeg afleiding andere foto zoals hij nu is.