Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

angstige pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ReneBedaux
nieuw lid
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

angstige pup

Ongelezen bericht door ReneBedaux »

Hallo beste mensen;

Onze pup is nu bijna 10 maanden oud, hij heet Rambo en is een boomer. Rambo hebben we gekocht bij een boer en hij vertoonde toen al een teruggetrokken gedrag en dat was ook de reden dat we hem namen. De boer was alles behalve voorzichtig met oppakken, bij de poten of nekvel enz.. Probleem is dat hij nog steeds angstig is en eenkennig, ok, eenkennig naar mijn vrouw vind ik prima maar ook zij heeft moeite om zijn harnas om te krijgen omdat hij steeds van haar wegloopt (van een halsband draait hij helemaal door). Als we hem dan 'vangen' verkrampt hij maar laat hij wel alles toe...na het wandelen blijft hij nerveus rondlopen in huis en tuin. Zelfs als ik zijn voer klaarzet moet ik een gedegen afstand nemen voordat hij naar zijn voer loopt. We hebben geprobeerd om zijn riem bij zijn speelgoed te leggen in de hoop dat het minder angstig zal worden maar hij verplaatste al het speelgoed, behalve de riem.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat kunnen we doen om hem op zijn gemak te krijgen?

1 foto net getrimd en dat ging wel goed, geen mannen aanwezig en genoeg afleiding andere foto zoals hij nu is.

Afbeelding

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: angstige pup

Ongelezen bericht door ranetje »

Uit wat je beschrijft krijg ik de indruk dat het bij jullie hondje wel eens zou kunnen gaan om kennelsyndroom
Dat is behoorlijk heftig.
Misschien heb je wat aan de link.
Het beste zou zijn om hiervoor een goed gedragsdeskundige in de arm te nemen die jullie (en de hond) kan helpen.
Hoe oud was hij toen jullie hem meenamen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ReneBedaux
nieuw lid
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door ReneBedaux »

Hij was 8 weken oud toen we hem meenamen, ik denk dat hij inderdaad 8 weken lang in de kennel (het was meer een bak met kranten als bodem) heeft gezeten met nog een andere pup. Bedankt voor de link het lijkt er inderdaad op dat hij een kennel syndroom heeft. Ik denk dat er therapie nodig is omdat de riem omdoen al traumatisch is voor hem en hem los laten lopen buitenhuis durven we nog niet.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ojee nu heb ik het gespliste bericht in dit topic gezet oops

Ik heb het opgelost :oohja:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”