Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Piepen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Milder
nieuw lid
Mijn ras(sen): Pomsky + golden sammy
Aantal honden: 2

Piepen

Ongelezen bericht door Milder »

Hoi!

Wij hebben sinds gister een golden retriever x samojeed pup. Hij blijft alleen constant aan het piepen en blaffen. Ook als wij gewoon bij hem zitten blijft hij piepen. We hebben hem niet in de bench gedaan snachts omdat hij echt heel hard piepte. Als wij hem los laten en er bij gaan liggen (op de grond) gaat het goed maar het is uiteindelijk de bedoeling dat de bench gaat werken ivm alleen thuis blijven. We zijn wel echt bezig met voeren in de bench en lekkere dingen neerleggen zodat hij ze vind en als hij in slaap valt hem daar neer te leggen maar hij loopt er gelijk weer uit. Wij hebben nog een andere hond die nu 3 is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :lol1:

M
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Re: Piepen

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hallo welkom, vaak als ze net bij hun nest genootjes en vertrouwede omgeving weg zijn zijn ze onrustig hij is er net, de 1 heeft daar meer last van dan de andere
Het komt vast goed dan kan je de bench training beginnen
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Hij is er net alles is vreemd, nieuw en eng ,laat hem gewoon even lekker wennen dan komt de rest vanzelf
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Waarom in de bench, met alleen thuisblijven?
In de puppy en eventuele sloopfase, i.v.m tandjes wisselen, oké.

Maar is het de bedoeling dat hij altijd in de bench gaat later?
Is jullie andere hond wel gewoon los in de kamer als jullie weg zijn?
Milder
nieuw lid
Mijn ras(sen): Pomsky + golden sammy

Ongelezen bericht door Milder »

Emma schreef: 22 aug 2023 16:07 Waarom in de bench, met alleen thuisblijven?
In de puppy en eventuele sloopfase, i.v.m tandjes wisselen, oké.

Maar is het de bedoeling dat hij altijd in de bench gaat later?
Is jullie andere hond wel gewoon los in de kamer als jullie weg zijn?
Het is vooral in het begin voor zijn eigen veiligheid als wij weg zijn. Onze andere hond loopt los en het is de bedoeling dat de pup uiteindelijk ook los loopt. En het is fijn dat mocht hij sloopgedrag krijgen in de pubertijd hij zich fijn voelt in de bench en hij niet dan opeens in de bench moet zonder hij zich er fijn voelt.
Lauekraan
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lauekraan »

Onze pup was de bench niet gewend en we deden haar geen plezier in de bench, ze zet heel veel te piepen. Daarom hebben we een ren gekocht voor als we weg moeten. Hier voelt ze zich een stuk gelukkiger in.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Een puppyren kan ook een goed idee zijn.

Benchtraining is niet voor niks training. Dat heb je niet in 1 dag aangeleerd.
Inderdaad de bench leuk maken, hem daar eten geven, en heel belangrijk: In het begin deurtje open houden.
Dat hij er meteen uit loopt is logisch, dit moet je langzaam opbouwen.

Je pup is echt nog een baby. Die moeten alles nog leren. Ook de bench. Of puppyren.

Als je pup ergens gaat slapen, kun je hem in de bench leggen. In het begin zal hij misschien wakker worden, maar na een tijdje zal die daar wel blijven slapen.

Eenmaal volwassen vind ik het prettiger als de hond gewoon los in huis kan. Een bench voor de veiligheid in het begin vind ik best. Maar sommige mensen houden de hond hun leven lang in de bench, en zijn soms zo 8 uur per dag weg. Vind ikzelf dan meer bench misbruik. Maar dat is weer een andere discussie :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”