Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanschaf asielhondje....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hillegonda
nieuw lid
Mijn ras(sen): Hondje overleden..
Aantal honden: 0

Aanschaf asielhondje....

Ongelezen bericht door Hillegonda »

Hallo allemaal...

Ik prakkiseer over her aanschaf van een asielhondje, nadat mijn hondje in maart overleden is..

Nu had ik een leuk klein hondje op het oog, maar het is een hondje van 2 jaar, is in beslag genomen, met nog meer honden, bij ern fokker.....
Het hondje moet alles nog leren.....Nu vraag ik mij af, of dat niet heen veel tijd en energie kost, om het diertje op te voeden, omdat ze al 2 jaar is....
Ik ben 66, en heb niet meer de energie van een 30 jarige.. :scratch:
Wie kan mij goed advies geven???
Alvast bedankt!!!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Aanschaf aaielhondje....

Ongelezen bericht door ranetje »

Het hangt er van af wat het hondje in het asiel al heeft bijgeleerd en hoe de emoties zijn van het hondje.
Het zal in ieder geval tijd kosten.
Als je hulp kunt krijgen van een goede gedragsdeskundige zou je het kunnen redden.
Maar een voorspelling kan ik je niet geven
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Zou eerst gewoon eens gaan kijken en kennis maken om te zien hoe ze op je over komt.

Elders op dit forum heeft iemand ook een hond uit asiel die uit inbeslagname komt bij een bepaalde fokker vandaan, als ik de foto's van die hond in huis zie, en hoe ze buiten is dan denk ik bijna dat de hond ook huis gewend was.

Onze laatste die erbij is gekomen was ook niet direct huis gewend, bij gastgezin als de dood voor geluid van tv bijvoorbeeld. Hier hebben wij daar helemaal niets van gemerkt. Alsof ze gewoon wel het huiselijke leven gewend was.. terwijl we weten dat ze toch een aantal maanden op straat is opgegroeid.
Mijn eerste hond verbleef vaak in een kennel, en sliep daar ook dus woonde niet in huis. Hij paste zich naadloos aan, aan het huiselijke leven bij mij toen.

We zijn echter ook bij een herplaats hondje eens gaan kijken, waar bij kennismaking echt wel wat kanten al zichtbaar waren waarvan ik al dacht dat we daar in onze situatie (woon én hondenomgeving) niet aan moesten beginnen, dat had geen juiste plek voor die hond geweest, niet qua omgeving maar ook niet de klik met ons voor mijn gevoel toen.
blondie
Zeer actief

Oh en over de leeftijd.
Honden zijn meesters in zichzelf aanpassen aan nieuwe situaties, zeker als ze geen al te grote trauma's hebben meegemaakt, of wel maar een dusdanig karakter hebben dat ze vooral door gaan en vertrouwen zijn blijven houden in mensen (die laatste 2 van ons hebben dat zeer sterk, en vaak bewonder ik ze voor die veerkracht als ik zag waar ze vandaan kwamen)
Heb er ook een van 2,5 jaar gehad die een vrije opvoeding had genoten... :engel: , maar met wat acceptatie van mijn kant en wat meer toegeven van haar kant is dat ook een fantastische hond geworden destijds.

Denk nog met een glimlach aan haar terug, wat een grapjas was dat.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij elke hond die je in huis haalt zou je er energie in moeten steken. Ik zou gewoon gaan kijken en proberen in te schatten of het energieniveau van de hond bij jou past. In eerste instantie zul je toch vooral bezig zijn met aan elkaar wennen en elkaars ritme leren kennen. Veel van dat soort hondjes doen het juist heel goed als ze alleen maar moeten gaan meedraaien in je huishouden. En de ene 2-jarige hond is de andere niet. Dus ik denk dat als jullie qua energie een goede match zijn, dat het geen probleem hoeft te zijn dat ze nog weinig kent.
Hillegonda
nieuw lid
Mijn ras(sen): Hondje overleden..

Ongelezen bericht door Hillegonda »

Bedankt voor jullie reacties!! Ik moet morgen maar even bellen en een afspraak maken.....Allereerst kijken of er een klik is......
Ik laat van mij horen....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hillegonda schreef: 20 aug 2023 19:59 Bedankt voor jullie reacties!! Ik moet morgen maar even bellen en een afspraak maken.....Allereerst kijken of er een klik is......
Ik laat van mij horen....
Succes :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat leuk ik hoop dat het klikt, een pup kost ook tijd deze zal je waarschijnlijk ook nog veel moeten leren als hij bij een fokker is weg gehaald, maar als je de tijd hebt en geduld komt het vaak goed
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Re: Aanschaf asielhondje....

Succes, ben erg benieuwd wat je gevoel gaat zijn!
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Re: Aanschaf asielhondje....

Ongelezen bericht door Emma »

Zelf vind ik herplaatsres meestal makkelijker op de rit te krijgen dan een pupje.
Elke hond is in het begin investeren in een daarna moeiteloos hondje.

En vergis je daarbij niet in een pup. Die alles nog moet leren, en nog op moeten groeien met elke fase die daarbij hoort. :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”