Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zindelijkheid
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 1
Zindelijkheid
Hi,
Wij hebben een labrador retriever puppy van 4,5 maand. Ze is nu 2,5 maand bij ons. Waarbij wij actief bezig zijn met het trainen van de pup met cursussen. Alleen zindelijkheid gaat er nog niet echt in. Poepen doet ze binnen niet, dat is bij haar duidelijk. Maar plassen doet ze nog op een vaste plek in de bijkeuken bij haar bench. Dit hebben wij haar nooit aangeleerd, we zijn vanaf het begin met haar komst de tuin in gegaan en gaan wandelen. Ze doet haar behoeftes ook buiten. We hebben een tijd lang dit actief beloond maar het kwartje lijkt niet te vallen.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Het lijkt erop alsof het gedrag is vanuit het nestje. We weten ook dat het tot 7 maanden kan duren dat ze zindelijk is, maar het is zo op een specifieke plek.. vaak ben ik op tijd met het signaleren maar we willen haar ook wel eens met een gerust gevoel haar ding laten doen en alleen laten.
Overigens hebben we het al meerdere malen wat grover schoongemaakt om luchtjes te verwijderen. Maar het blijft hetzelfde plekje.
Alle tips zijn welkom!
Wij hebben een labrador retriever puppy van 4,5 maand. Ze is nu 2,5 maand bij ons. Waarbij wij actief bezig zijn met het trainen van de pup met cursussen. Alleen zindelijkheid gaat er nog niet echt in. Poepen doet ze binnen niet, dat is bij haar duidelijk. Maar plassen doet ze nog op een vaste plek in de bijkeuken bij haar bench. Dit hebben wij haar nooit aangeleerd, we zijn vanaf het begin met haar komst de tuin in gegaan en gaan wandelen. Ze doet haar behoeftes ook buiten. We hebben een tijd lang dit actief beloond maar het kwartje lijkt niet te vallen.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Het lijkt erop alsof het gedrag is vanuit het nestje. We weten ook dat het tot 7 maanden kan duren dat ze zindelijk is, maar het is zo op een specifieke plek.. vaak ben ik op tijd met het signaleren maar we willen haar ook wel eens met een gerust gevoel haar ding laten doen en alleen laten.
Overigens hebben we het al meerdere malen wat grover schoongemaakt om luchtjes te verwijderen. Maar het blijft hetzelfde plekje.
Alle tips zijn welkom!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Zindelijkheid
Doorgaan hoe je doet komt goed en misschien een puppy pad op de plasplek van nu leggen is makkelijk opruimen
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Waarmee heb je schoongemaakt? Je hebt spul nodig dat de urine daadwerkelijk afbreekt. Allesreiniger, chloor en schoonmaakazijn gaan het niet oplossen. Groene Biotex zou kunnen werken. En er is ook spul dat in kennels gebruikt wordt, maar ik kan me daar de naam zo gauw niet van herinneren
-
- nieuw lid
Ja met schoonmaakazijn en allesreiniger. Groene biotex heb ik al meer voorbij zien komen. Daar ga ik eens naar op zoek en dat proberen!Fotogravinnetje schreef: ↑19 aug 2023 20:56 Waarmee heb je schoongemaakt? Je hebt spul nodig dat de urine daadwerkelijk afbreekt. Allesreiniger, chloor en schoonmaakazijn gaan het niet oplossen. Groene Biotex zou kunnen werken. En er is ook spul dat in kennels gebruikt wordt, maar ik kan me daar de naam zo gauw niet van herinneren
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inderdaad is groene Biotex een goeie om de geur van de urine weg te werken, dat lost n.l. ook de eiwitten (die de geur vasthouden) op. 
Als het goed schoon is zou je eerst nog daar een puppypad op die plek kunnen leggen en die pad steeds ietsje verschuiven richting deur.
Wat ook nog mogelijk is, is dat de pup blaasontsteking heeft en daarom maar snel een plasje doet.
Dus om zeker te zijn dat dat geen probleem is zou je een plasje na kunnen laten kijken bij de DA

Als het goed schoon is zou je eerst nog daar een puppypad op die plek kunnen leggen en die pad steeds ietsje verschuiven richting deur.
Wat ook nog mogelijk is, is dat de pup blaasontsteking heeft en daarom maar snel een plasje doet.
Dus om zeker te zijn dat dat geen probleem is zou je een plasje na kunnen laten kijken bij de DA
-
- nieuw lid
Heb het wel eens gelezen of een blaasontsteking het zou zijn. Maar als ik de symptomen lees komt dat niet echt overeen met hoe ze zich gedraagt. Het is een beetje op en af. Soms dagen dat ik steeds haar gedrag herken en op tijd de deur open doe en soms ook te laat.ranetje schreef: ↑19 aug 2023 21:57 Inderdaad is groene Biotex een goeie om de geur van de urine weg te werken, dat lost n.l. ook de eiwitten (die de geur vasthouden) op.
Ik denk dat het goed is dat we het nog even aankijken en dat het gedrag straks ‘verleerd’ is als ze ouder is. En groene biotex ga ik aanschaffen!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
eamcfran schreef: ↑19 aug 2023 22:00Heb het wel eens gelezen of een blaasontsteking het zou zijn. Maar als ik de symptomen lees komt dat niet echt overeen met hoe ze zich gedraagt. Het is een beetje op en af. Soms dagen dat ik steeds haar gedrag herken en op tijd de deur open doe en soms ook te laat.ranetje schreef: ↑19 aug 2023 21:57 Inderdaad is groene Biotex een goeie om de geur van de urine weg te werken, dat lost n.l. ook de eiwitten (die de geur vasthouden) op.
Ik denk dat het goed is dat we het nog even aankijken en dat het gedrag straks ‘verleerd’ is als ze ouder is. En groene biotex ga ik aanschaffen!

Ik heb me nooit erg bezig gehouden met wat er voor aanwijzingen zijn.

Ik weet het graag zeker.
Dat komt ook omdat al mijn pups minimaal een keer blaasontsteking hebben gehad.
De jongste had als pup zelfs chronisch blaasontsteking.