Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond mee naar de Dolomieten en Noord-Italiaanse meren
Moderator: moderatorteam
- Yari
- Zeer actief
Hond mee naar de Dolomieten en Noord-Italiaanse meren
Wij zijn van plan van de zomer naar de Dolomieten en de Noord Italiaanse meren (Lago Maggiore/ Meer van Lugano/ Varese, etc) en omstreken te gaan en natuurlijk gaat de hond gezellig mee. We zijn van plan lekker veel te gaan wandelen en van de natuur te gaan genieten, maar ik weet eigenlijk niet of de hond wel overal het water in mag. Bij het meer van Lugano mag het wel weet ik, maar verder??? En weet iemand of het in van die bergmeertjes/ beekjes mag in de Dolomieten?? Ik heb al bij de ANWB navraag gedaan maar die konden het me niet zeggen, wisten ze niet... En mag je hond daar gewoon los lopen in de bossen/bergen?? Zou het nl. knap vervelend vinden als ze overal vast moet. Heeft iemand meer info hierover? Alvast bedankt in ieder geval.
Oja, het schijnt ook zo te zijn dat ze in openbare gelegenheden aangelijnd en gemuilkorfd moeten zijn, maar zijn ze echt zo streng??
Oja, het schijnt ook zo te zijn dat ze in openbare gelegenheden aangelijnd en gemuilkorfd moeten zijn, maar zijn ze echt zo streng??

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- de drentjes
- Actief
http://home.planet.nl/~timbos/
Hoi,
Dit is een uitgebreide site met veel reisverslagen. Ook over de Dolomieten. IK heb ze niet allemaal doorgelezen maar als je vragen hebt neem je gewoon contact op via de link.
Misschien heb je er wat aan.
Wil
Hoi,
Dit is een uitgebreide site met veel reisverslagen. Ook over de Dolomieten. IK heb ze niet allemaal doorgelezen maar als je vragen hebt neem je gewoon contact op via de link.
Wil

-
- Actief
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Wij zijn een paar jaar geleden nog in Italie geweest met de hond en dat was super. Joep mocht overal los in de bergen, mocht mee in kabelbanen en bergliften en iedereen was even aardig. Niks gemerkt van muilkorfgeboden ofzo, hoewel ik wel weet dat honden in openbare gelegenheden inderdaad gemuilkorfd moeten worden. Er is overigens weinig controle op. Ik zou dus wel een muilkorf meenemen en die gebruiken op het moment dat je erop aangesproken wordt.
We hielden hem in stadjes e.d. wel aangelijnd, net als hier, maar in de bergen en bossen lieten we hem los en dat deed eigenlijk iedereen. Geen enkel probleem. Of dat officieel mocht of juist niet, ik kan het je niet vertellen.
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat er enig probleem was om de hond(en) in bergmeertjes en -beekjes te laten zwemmen of ronddabberen. Hou er wel rekening mee dat de Dolomieten in mijn ervaring minder beekjes enzo kennen dan andere gebergten en dat je dat je voldoende drinkwater meeneemt voor je hond. Je kunt er niet op vertrouwen dat je voldoende water tegenkomt onderweg.
We hielden hem in stadjes e.d. wel aangelijnd, net als hier, maar in de bergen en bossen lieten we hem los en dat deed eigenlijk iedereen. Geen enkel probleem. Of dat officieel mocht of juist niet, ik kan het je niet vertellen.
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat er enig probleem was om de hond(en) in bergmeertjes en -beekjes te laten zwemmen of ronddabberen. Hou er wel rekening mee dat de Dolomieten in mijn ervaring minder beekjes enzo kennen dan andere gebergten en dat je dat je voldoende drinkwater meeneemt voor je hond. Je kunt er niet op vertrouwen dat je voldoende water tegenkomt onderweg.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
-
- Actief
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Het Aosta-dal. Prachtig. Vooral om te wandelen. En in Aosta zelf is het fijn om te winkelen. Maar er zijn weinig bergmeren of andere zwemgelegenheden en de meeste wandelingen moet je dezelfde weg heen en terug. Niet erg voor een poosje, maar we zouden er niet nog een keer naar toe gaan. De wandelingen waren trouwens wel erg mooi, ik kan niet anders zeggen.
Groetjes,
Hanneke.
Hanneke.
- Yari
- Zeer actief
Kijk, dat hoopte ik te horen!! Een muilkorf neem ik iid voor de zekerheid mee, maar ik verwacht eigenlijk geen problemen.Hanneke schreef:Wij zijn een paar jaar geleden nog in Italie geweest met de hond en dat was super. Joep mocht overal los in de bergen, mocht mee in kabelbanen en bergliften en iedereen was even aardig. Niks gemerkt van muilkorfgeboden ofzo, hoewel ik wel weet dat honden in openbare gelegenheden inderdaad gemuilkorfd moeten worden. Er is overigens weinig controle op. Ik zou dus wel een muilkorf meenemen en die gebruiken op het moment dat je erop aangesproken wordt.
Ik neem zeker weten water mee voor onderweg, maar probeer het verder ook zo uit te stippelen dat we gedurende een wandeling altijd ergens in ieder geval een riviertje/ beekje tegen komen.

- Yari
- Zeer actief
Wow, heb net ff die site bekeken, waanzinnig zeg!!! Ik krijg al helemaal de kriebels en zou het liefst meteen vertrekken..... Wat is het daar mooi zeg!!!de drentjes schreef:http://home.planet.nl/~timbos/
Hoi,
Wil