Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen + advies
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Voorstellen + advies
Hallo,
Ik en mijn vriendin (beide opgegroeid met honden) zijn al een tijdje op zoek naar onze eerste eigen pup.
Vandaag zijn wij gaan kijken naar een nestje met prachtige pups, de moeder is een boulab en de vader een border collie. Nou zat er een pup tussen die ons erg leuk leek qua looks maar uiteraard is karakter nog belangrijker. Hiervoor zouden wij dan ook graag advies hebben met betrekking tot jullie ervaringen.
De pup die wij op het oog hebben komt namelijk niet direct naar je toe en heeft een wat afwachtend karakter. Het lijkt erop dat die liever zijn omgeving verkent. Als die eenmaal bij je is kan je hem prima aaien, ook wat steviger aaien vind hij helemaal prima. Over het algemeen lijkt hij wel gewoon ontspannen, en staat zijn staartje vrijwel altijd omhoog. Ook likt, ruikt en kauwt die aan je hand. Ik zie verder ook geen tekenen van angst. Wanneer je je hand in de werp kist stopt komt hij er ook naartoe en wil wel spelen. echter springen de andere pups al gauw bovenop hem en blijft die dan rustig onderop liggen, wel blijft die vrolijk aan je hand knauwen.
Mijn vraag is dan ook of het normaal is dat die je niet zo snel komt opzoeken als de andere pups. Hebben we hier dan toch te maken met geen angstige maar een verlegen pup? Zo ja, is dit iets waar die gewoon nog aan moet wennen of kan dit wel eens lastig worden in de toekomst? De pup is momenteel 7 weken en wij zouden hem tegen de 9 weken op kunnen halen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met zulke pups en of we wellicht beter verder kunnen kijken naar een pup die je wel meteen actief begroet.
Ik en mijn vriendin (beide opgegroeid met honden) zijn al een tijdje op zoek naar onze eerste eigen pup.
Vandaag zijn wij gaan kijken naar een nestje met prachtige pups, de moeder is een boulab en de vader een border collie. Nou zat er een pup tussen die ons erg leuk leek qua looks maar uiteraard is karakter nog belangrijker. Hiervoor zouden wij dan ook graag advies hebben met betrekking tot jullie ervaringen.
De pup die wij op het oog hebben komt namelijk niet direct naar je toe en heeft een wat afwachtend karakter. Het lijkt erop dat die liever zijn omgeving verkent. Als die eenmaal bij je is kan je hem prima aaien, ook wat steviger aaien vind hij helemaal prima. Over het algemeen lijkt hij wel gewoon ontspannen, en staat zijn staartje vrijwel altijd omhoog. Ook likt, ruikt en kauwt die aan je hand. Ik zie verder ook geen tekenen van angst. Wanneer je je hand in de werp kist stopt komt hij er ook naartoe en wil wel spelen. echter springen de andere pups al gauw bovenop hem en blijft die dan rustig onderop liggen, wel blijft die vrolijk aan je hand knauwen.
Mijn vraag is dan ook of het normaal is dat die je niet zo snel komt opzoeken als de andere pups. Hebben we hier dan toch te maken met geen angstige maar een verlegen pup? Zo ja, is dit iets waar die gewoon nog aan moet wennen of kan dit wel eens lastig worden in de toekomst? De pup is momenteel 7 weken en wij zouden hem tegen de 9 weken op kunnen halen.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met zulke pups en of we wellicht beter verder kunnen kijken naar een pup die je wel meteen actief begroet.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Voorstellen + advies
Hij is blijkbaar afwachtend. Dat is niet verlegen en zeker niet angstig. Lijkt me vooral van de bouvier-kant komen. Voor mij zou het zeker geen reden zijn om me zorgen te maken. Integendeel, ik vind het wel fijn als een hond niet direct op alles en iedereen af wil gaan. Zolang het dus inderdaad niet vanuit onzekerheid is. En zolang er ook genoeg tekenen zijn van nieuwsgierigheid
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik ben het wel eens met fotogravinnetje, maar wil ook benoemen dat je eigen gevoel doorslaggevend moet zijn. Want met twijfel aan een hond beginnen die je ongeveer 15 jaar bij je kan hebben. . . Het moet ook wel klikken tussen jullie.
-
- geregistreerd lid
Dank voor jullie snelle antwoord! En die twijfel moet inderdaad zeker veranderen in een keuze waar we volledig achter staan. Maar fijn om te horen dat dit dus zeker bij het karakter kan horen. Onze ontmoeting was ook vrij druk met met het gehele gezin erbij en de daarbij horende prikkels. Wij denken er dus aan om nog een keer te gaan kijken. Denken jullie dat het ook beter is om even apart te zijn met de pup in een voor hem nieuwe omgeving?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ben het groten deels eens met mijn voorgangers.
Wel een aparte combinatie zo te horen.
Er kan dus qua karakter wat in zitten van de Berner, de Labrador en de Border Collie.
Ben benieuwd wat er gaat overheersen.
Edit: foutje verbeterd
Wel een aparte combinatie zo te horen.
Er kan dus qua karakter wat in zitten van de Berner, de Labrador en de Border Collie.
Ben benieuwd wat er gaat overheersen.
Edit: foutje verbeterd
Laatst gewijzigd door ranetje op 06 aug 2023 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Contacteer:
boulab is een bernersennen x labrador retrieverFotogravinnetje schreef: ↑05 aug 2023 19:26 Hij is blijkbaar afwachtend. Dat is niet verlegen en zeker niet angstig. Lijkt me vooral van de bouvier-kant komen. Voor mij zou het zeker geen reden zijn om me zorgen te maken. Integendeel, ik vind het wel fijn als een hond niet direct op alles en iedereen af wil gaan. Zolang het dus inderdaad niet vanuit onzekerheid is. En zolang er ook genoeg tekenen zijn van nieuwsgierigheid
- yvon
- Zeer actief
- Contacteer:
Welkom. Ga vaker bij het nest kijken en ga op je gevoel af, onze net aangekochte pup kwam ook niet naar ons toe, en we zijn nu
beste maatjes, des temeer je gaat ondernemen met de hond des temeer de band groeit daar zit het hem vaak in. Succes met je keus.
beste maatjes, des temeer je gaat ondernemen met de hond des temeer de band groeit daar zit het hem vaak in. Succes met je keus.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
hoe ik het leest zijn jullie eigenlijk al voor de pup gevallen en zijn gedrag vind ik niet erg vreemd
-
- geregistreerd lid
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Geeft al enigszins een idee dat het wellicht bij het karakter hoort.
We gaan gewoon nog een keer kijken op een rustiger plekje, dat die niet zoveel geprikkeld word en wellicht tijd heeft voor ons
mocht het hem uiteindelijk worden drop ik hier uiteraard een foto’tje!
We gaan gewoon nog een keer kijken op een rustiger plekje, dat die niet zoveel geprikkeld word en wellicht tijd heeft voor ons

-
- Zeer actief
Oh.. ik ging ook uit van een bouvier met labrador. Al die verbastering namen telkens, benoem gewoon de kruisingenyvon schreef: ↑05 aug 2023 21:15boulab is een bernersennen x labrador retrieverFotogravinnetje schreef: ↑05 aug 2023 19:26 Hij is blijkbaar afwachtend. Dat is niet verlegen en zeker niet angstig. Lijkt me vooral van de bouvier-kant komen. Voor mij zou het zeker geen reden zijn om me zorgen te maken. Integendeel, ik vind het wel fijn als een hond niet direct op alles en iedereen af wil gaan. Zolang het dus inderdaad niet vanuit onzekerheid is. En zolang er ook genoeg tekenen zijn van nieuwsgierigheid

-
- geregistreerd lid
Begrijpelijk dat dat verwarrend is! In eerste instantie vroeg ik me ook af waar de bouvier vandaan kwam, ik wilde opzoeken of het een andere naam was voor een border collie of de Berner sennen en vond precies dat antwoord. Ben er bang voor dat ik per ongeluk zocht op de bouvier zelf 
Wel las ik dat border collies ook enigszins gereserveerd kunnen zijn tegenover vreemde, heeft iemand daar ervaring mee. Aan de bouvier zal het dus in ieder geval niet liggen haha
Wel las ik dat border collies ook enigszins gereserveerd kunnen zijn tegenover vreemde, heeft iemand daar ervaring mee. Aan de bouvier zal het dus in ieder geval niet liggen haha
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Een wattus? Boulab nog wat?
Daar kun je dus van alles van verwachten. Dat is het leuke van kruisingen.
Ik verwacht zelf nooit iets, al heb ik altijd wel hetzelfde ras (Golden). Elk pupje is anders qua karakter, al heb ik er nu eentje die qua karakter wel heel erg op oppermutter lijkt (dus 3 honden terug).
Mijn advies? Jij kunt helemaal niets zeggen over het karaktertje, want je ziet de pups te weinig. De fokker kan dat wel vertellen. Hij ziet ze groot worden in 7/8 weken en een karaktertje vormen. Vertel de fokker wat je wenst, en laat hem/haar de keuze maken. Hij/zij weet dat echt beter.
Daar kun je dus van alles van verwachten. Dat is het leuke van kruisingen.
Ik verwacht zelf nooit iets, al heb ik altijd wel hetzelfde ras (Golden). Elk pupje is anders qua karakter, al heb ik er nu eentje die qua karakter wel heel erg op oppermutter lijkt (dus 3 honden terug).
Mijn advies? Jij kunt helemaal niets zeggen over het karaktertje, want je ziet de pups te weinig. De fokker kan dat wel vertellen. Hij ziet ze groot worden in 7/8 weken en een karaktertje vormen. Vertel de fokker wat je wenst, en laat hem/haar de keuze maken. Hij/zij weet dat echt beter.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Ik heb een border collie kruising, en die is gek op alle mensen. Zijn vader is een stabij, een ras wat niet beroemd is om zijn people skills

-
- Zeer actief
kruising Bouvier Bernoise x Labrador wordt daarom een Boulab genoemd, even opgezocht.
Gezien jullie beiden opgegroeid zijn met honden gok ik dat je wel een bepaald karakter dan voor ogen hebt, en ook wel een beetje kunt inschatten bij andere honden wat voor types het zijn.
Zou zelf dus vragen of je wat filmpjes toegestuurd kan krijgen als de pups op een veld spelen al dan niet met inmenging van mensen erbij.
Dit is zo'n mix van totaal verschillende type honden dat het echt afwachten is welk karakter zich zal vormen.
Drukke stuiterbal labrador, met het soms nerveuze karakter van een border collie, de Berner sennenhond die niet echt bekend meer staat om gezondheid
Was even benieuwd naar mogelijke info ook vanwege de combi met border Collie, misschien vind je onderstaande links wel interessant.
https://www.vriendelijke-viervoeter.nl/ ... e-borador/
https://www.vriendelijke-viervoeter.nl/ ... ix-boulab/
Gezien jullie beiden opgegroeid zijn met honden gok ik dat je wel een bepaald karakter dan voor ogen hebt, en ook wel een beetje kunt inschatten bij andere honden wat voor types het zijn.
Zou zelf dus vragen of je wat filmpjes toegestuurd kan krijgen als de pups op een veld spelen al dan niet met inmenging van mensen erbij.
Dit is zo'n mix van totaal verschillende type honden dat het echt afwachten is welk karakter zich zal vormen.
Drukke stuiterbal labrador, met het soms nerveuze karakter van een border collie, de Berner sennenhond die niet echt bekend meer staat om gezondheid
Was even benieuwd naar mogelijke info ook vanwege de combi met border Collie, misschien vind je onderstaande links wel interessant.
-
- geregistreerd lid
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!
Vandaag weer langs geweest en gevraagd of we de pup zonder moeder en de rest van het nest buiten op het gras mochten bewonderen. In eerste instantie vond die het wel wat eng, uiteindelijk was hij vrolijk rond aan het snuffelen en kwam die ook om genoeg aandacht vragen en kon je er leuk mee spelen. Ook toen we hem terug in het nest zette leek die een stuk enthousiaster! Onze keuze is dus gemaakt
Vandaag weer langs geweest en gevraagd of we de pup zonder moeder en de rest van het nest buiten op het gras mochten bewonderen. In eerste instantie vond die het wel wat eng, uiteindelijk was hij vrolijk rond aan het snuffelen en kwam die ook om genoeg aandacht vragen en kon je er leuk mee spelen. Ook toen we hem terug in het nest zette leek die een stuk enthousiaster! Onze keuze is dus gemaakt
- yvon
- Zeer actief
- Contacteer:
is geen je bouevier met labrador ook nooit geweest.blondie schreef: ↑07 aug 2023 11:10 kruising Bouvier Bernoise x Labrador wordt daarom een Boulab genoemd, even opgezocht.
- yvon
- Zeer actief
- Contacteer:
fijn dat je de keus hebt kunnen maken nu de pup in een andere situatie tezien was. Heel veel geluk met de pup als je het hebt gehaald zien we graag de foto's van je aanwinstFalcoP schreef: ↑07 aug 2023 21:13 Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!
Vandaag weer langs geweest en gevraagd of we de pup zonder moeder en de rest van het nest buiten op het gras mochten bewonderen. In eerste instantie vond die het wel wat eng, uiteindelijk was hij vrolijk rond aan het snuffelen en kwam die ook om genoeg aandacht vragen en kon je er leuk mee spelen. Ook toen we hem terug in het nest zette leek die een stuk enthousiaster! Onze keuze is dus gemaakt![]()
-
- geregistreerd lid
We hebben Milo gister opgehaald en hij doet het hartstikke goed. Hij is nergens bang voor en hartstikke nieuwsgierig. Hij zit graag bij je en vind het leuk om door de tuin te rennen! Wanneer de bel gaat blijft ze rustig en rent ze niet direct op diegene af wat eigenlijk wel fijn is! De riem is nog even wennen maar gaat ook al stukken beter! Al met al lijkt het niks op het pupje wat we de eerste keer zagen en zijn blij dat we alsnog voor hem zijn gegaan na onze 2e keer kijken.
Bij deze de foto’s

Bij deze de foto’s

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Wat een knap hondje
Wat betreft het nog niet op de deurbel en visite reageren, je hebt een pup. Dus die moet alles nog ontdekken, en vooral, het is nog een baby.
Dit kan dus allemaal nog veranderen in de toekomst, en dan is het aan jullie om dat in goede banen te leiden.

Wat betreft het nog niet op de deurbel en visite reageren, je hebt een pup. Dus die moet alles nog ontdekken, en vooral, het is nog een baby.
Dit kan dus allemaal nog veranderen in de toekomst, en dan is het aan jullie om dat in goede banen te leiden.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat is een leuk hondje
Ben benieuwd hoe groot hij wordt
Enne ........ hij is nog niet "thuis" hé?
Hij moet nog wennen en leren dat hij nu thuis is.
Dat blaffen komt nog wel

Ben benieuwd hoe groot hij wordt
Enne ........ hij is nog niet "thuis" hé?
Hij moet nog wennen en leren dat hij nu thuis is.
Dat blaffen komt nog wel

-
- geregistreerd lid
Een boefje is het zeker! Dat blaffen zal dan inderdaad nog wel komen maar dat gaat helemaal goed komen 
Hoe groot die wordt zijn wij ook benieuwd naar, de tijd zal het leren.
Hoe groot die wordt zijn wij ook benieuwd naar, de tijd zal het leren.